Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:26

B-)
Als ze dan in elk geval wel iets leuks gaan doen van mijn geld, is het toch nog goed terecht gekomen :j

San

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:48

Heb m'n mailbox nu 3x doorgespit. Maar nooit een email gehad. Ga er maar eens een berichtje aan wagen dan.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:41

Even stipje ga ze binnenkort bestellen. Nu week na bekappen waren de hoeven 14 cm.
Denk dat ik dan voor de 150 moet gaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:43

denk ik inderdaad ook, ze zeggen 1cm meer dan wat je meet

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:50

Goedemorgen heb een vraagje ..Ik heb al wel een paar x gekeken op de site Is het er ook in nederlands dat jullie weten ? Ben anders bang dat fout gaat met mijn bestelling :o :o :o :Ben niet zo heel goed in engels als het te technisch wordt

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:49

Kun je niet google translate erop los laten? Het is overigens een Oostenrijks bedrijf, dus Duits sprekend, misschien heb je daar meer aan? Ik vind ze goed communicatief qua mail, anders mail je ze?

Ik had er vandaag weer flink de P in. Ik ben dus, zoals ik vorige week schreef, weer in afwachting van de megasus teruggegaan naar mijn oude easyboots, waar ik een tijd geleden rolletjes sets voor had gekocht ipv die plaatjes met haakjes. Gisteren dacht ik al dat een van haar hoefschoenen niet lekker liep, dan hoor je zo'n extra plofje van eerst de hoefschoen die neerkomt en dan haar hoef in de hoefschoen. Maar gedacht, het zit misschien niet zo strak vast het klittenband, het is een tinker met al die sokken is dat niet altijd hetzelfde strak. Dus gewoon gereden.

Vandaag helemaal opgezadeld, hoefschoenen aan. Ik denk nog, wat gaat die ene makkelijk aan. Je moet ook altijd naar je instinct luisteren, had ik gisteren al moeten doen. Hahahaa, ik was al blij dat ie zo makkelijk aan ging, want ik vind die easyboots niet zo easy hahaha. Ik doe de clip vast. Au. Er zit een braam aan de kabel? Heb mijn bril niet op. Zowat met mijn neus op de grond liggen. Is gewoon een heel rolletje afgebroken!!!! Heb ik weer.

Hoe kan dat nou! Gewoon een stukje ijzer dat van haar hoefschoen afbreekt? Die rolletjes zijn nieuw! Geen metaalmoeheid, maar ik word er wel zoooooo moe van. Ik ben compleet gefrustreerd door al dat gezeur met schoenen die ze kapottrapt of verliest, ijzers die ze aftrapt, you name it. En hoe ik dat nou voor mekaar heb gekregen? Ja ik rijd door ruig terrein. Ik heb van de week een smal paadje gereden waar van weerskanten bramen en slingerplanten uitgroeien, maar om een heel ijzeren rolletje af te breken is toch wel meer nodig dan alleen een braamtak. En dan had ik het toch ook moeten voelen dat ze struikelde of zo als zo'n ding gehaakt had.

Dus vandaag alleen maar gestapt dan met de easyboots wel aan, want door het klittenband blijft het wel hangen, en ik had geen zin om alles weer af te zadelen en mijn vriend te vragen de easyboot te repareren want hij was met de tractor aan het maaien. Dan maar niet draven en alleen een staprit. Galopperen kan ik al helemaal niet met easyboots, geheid dat ze ze aftrapt, wat een gez... zeg. Ik word toch wel zo moe van dat ik nou eigenlijk nooit eens lekker kan rijden zonder me zorgen te maken over óf dat ze pijn heeft door al die stenen hier, óf dat ik mijn hoefschoenen ga verliezen onderweg.

Ik hoop toch echt zo heel erg dat die horse runners DE oplossing van de eeuw zijn. Wat een verademing moet dat zijn om gewoon te kunnen rijden, ontspannen, zonder de hele tijd mee te kijken, waar liggen stenen, waar moet ze haar voeten zetten, en telkens onderweg kijken of je hoefschoenen nog wel vast zitten.

Sorry voor mijn geklaag hoor, maar ik moest ff stoom afblazen. pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:56

Monique1963 schreef:
Ik had er vandaag weer flink de P in. Ik ben dus, zoals ik vorige week schreef, weer in afwachting van de megasus teruggegaan naar mijn oude easyboots, waar ik een tijd geleden rolletjes sets voor had gekocht ipv die plaatjes met haakjes

Wat voor rolletjes bedoel je? Bij de sluiting? easyboot heeft goede service dus ik zou even reclameren bij de winkel waar je ze hebt gekocht, krijg je vast een nieuwe

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:16

Hi Delphi, Ja inderdaad bij de clipsluiting. De oudste generatie easyboots, (die ik dus nog heb, ik heb ze ver voor 2013 gekocht, wanneer weet ik niet precies, ik denk ergens zo rond 2004 of zo) hadden nog plaatjes met haakjes waar de kabels doorheen gaan. Je kunt de kabels om die haakjes leiden om ze strakker te krijgen.

Afijn, die easyboots heb ik maar heel weinig gebruikt bij mijn oude paard, want ze pasten hem niet lekker. En zijn hoefballen raakten telkens geschaafd. Dus daar maar gauw mee gestopt. Maar ze altijd bewaard, nooit weg willen gooien uiteraard, want nauwelijks gebruikt. Wilde ze wel in de verkoop zetten, maar geen zin en tijd. van die dingen.

Toen kwam Callas en die zou keiharde tinkervoeten hebben. Dat kwam mooi uit want ik woon in Frankrijk in de bergen en hier in de bossen zijn alle paden bezaaid met rottige stenen. Dus ik ga zonder zorgen rijden toen ik haar had en met twee weken kon het arme beest niet meer lopen, zonder op eieren te lopen. Echt heel zielig. Dus ik met de hoefsmid gekeken of die oude hoefschoenen haar zouden passen en gelukkig de goede maat. Ik blij! Maar ja toen begon de ellende. Het was nogal rodeo in het begin met haar en het ene na het andere paar trapte ze stuk, dus zeg maar het stof dat genaaid zit aan de schoen boven haar hoefballen. En was het niet met rodeo dan wel met galop. Dus tig reparatiesetten gekocht.

Toen dacht ik, ik koop achter renegades, die zijn minder "lomp" dan de easyboots, en misschien dat ze dan met haar achtervoeten niet de easyboots eraf trapt. Hoppa weer een paar honderd euro want wat zijn díé Renegades duur zeg! Op zich leek dat redelijk te gaan, totdat we weer een knetterpartij hadden (waarbij ik eraf viel en mijn been op twee plaatsen brak, ook heel tof) en ze alles wat ze aanhad in haar vliegende galop gesloopt of verloren heeft.

Dus toen heb ik daarna ge-upgrade reparatiesets voor de easyboots gekocht, (een van de renegades heb ik nooit meer teruggevonden) In die set zaten dus de rolletjes met kabels en clips. Gaan we die sets erop zetten, wat denk je... in de zijwand van de hoefschoen, zit een wit plastic wieltje waar de kabels overheen gaan. Dat zat niet bijgeleverd! Dat is toch raar. Als je een nieuwe set kabels koopt met alles erbij, dus de rolletjes clips schroeven etc, dan zit dat wieltje er niet bij? Dus ik contact opgenomen. Nee, het klopte hoor, dat zat er niet standaard bij. Dude, hoe moet je nou iets repareren als dát er niet bij zit. Dat is een essentieel onderdeel van het systeem. Nou ik kon hoog en laag springen, maar dat wieltje hoorde er niet bij. Er was zelfs op hun site géén mogelijkheid om het bij te bestellen. Moest ik een nieuwe hoefschoen bestellen want dat wieltje was onderdeel van de hoefschoen. Dat meen je niet hè. Ja dat meen ik wel. En het is onzin want dat wieltje zit niet vast in de hoefschoen, gewoon een los onderdeel van de kabel. Mèn dat was wel zó annoying. Nou ik ga natuurlijk niet een hele nieuwe hoefschoen kopen voor 1 l.u.llig wieltje. Ik vraag nog, wat kost zo'n wieltje, kan ik het bij uitzondering niet los bestellen, nou dat wist ze niet en nee je kon dat niet los bestellen. Ik naar Nederland bellen, ja dat kon je wel los bestellen, maar de verzendkosten waren echt debiel. Dus toen hebben we zelf van plastic op de draaibank wat gemaakt en dat voldoet prima, maar ik was dus helemaal niet blij met hun service.

Vandaar dat ik dit dus allemaal tik, omdat ik dus geen vertrouwen heb in hun service en omdat het al een jaar geleden is dat we die rolletjesset hebben besteld, ga ik niet met hen over die rolletjes aan de gang.

Nee, mijn vriend gaat vanmiddag een oude haakjesset er weer opzetten. Ik wil er ook geen geld aan uitgeven, omdat ik in afwachting ben van die megasus.

Nou, voilà weer een heel klaagverhaal. Ik ben wel klagerig vandaag zeg hahahaha. Ach de zon schijnt! We bekijken het van de positieve kant.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:30

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen over de horse Runners en zit er sterk aan te denken om ook aan te melden voor de pre order. Een tijdje aan het tobben met de voeten van mijn paard welke op ijzers stond. Vaak achter elkaar (zelfde voet meestal) ijzer er af waardoor er steeds grotere scheuren ontstonden. Droge voeten waardoor het snel brokkelt en slijt.
Zonder ijzers is dus ook best lastig maar met gaat nu ook niet (hoefwand is ook gewoon niet sterk meer)

Afbeelding
Afbeelding

Hier z'n ijzers er net af gehaald..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:59

Essiesilly, als het pre-order nog geldt, zou ik het gauw doen, erna zijn ze zowat het dubbele. en balen voor je paard zijn voeten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:11

Essiesilly, klinkt precies als de paardenhoeven van het paard van mijn vriend. Wij durfden het niet zonder ijzers aan, bang dat er niets over bleef.
Maar de smid kreeg er steeds lastiger een ijzer onder, omdat de hoeven niet groeiden, brokkelgaten had en omdat de hoefwand dun was. Zijn zolen overigens ook. We hebben een hoef op de foto laten zetten en daar was de dunheid ook goed te zien.

Dus de spannende stap genomen om hem van de ijzers af te halen. Ook voeren we sinds een jaar zwavel bij.
En het gaat perfect. Hij heeft hoefschoenen, maar gebruikt deze zelden. Mooie nette hoeven met als enig onderhoud dat mijn vriend geregeld de randen rond vijlt.

Mij lijken de hoeven van jouw paard overigens wel behoorlijk lang en smal met flare bij de teen (of hoe je zoiets omschrijft). Maar misschien vertekend de foto.

Monique, hopelijk met kun je met wat knutselwerk nog even vooruit met de schoenen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:16

Hey Grit, ja ik blijf knutselen hahaha. En ik realiseer me nu eigenlijk pas, nu jij Essie antwoordt, dat men om meerdere redenen hoefbescherming kan nemen. Ik doe het omdat haar zolen zo gevoelig zijn, een ander doet het omdat de hoefwanden slecht zijn en brokkelen.

Op zich vind ik het principe van hoefschoenen, maakt niet uit welke, perfect. In het land en op stal de bescherming af, zodat de paarden hun natuurlijke hoefmechanisme hebben en natuurlijk kunnen slijten en alleen wanneer nodig bescherming onder doen. Dat vind ik een prima evenwicht.

Nu alleen nog de perfecte hoefschoen vinden. Hoop echt zó ontzettend mega erg dat dat de horserunners zullen zijn...

trouwens Grit, hoe geef je je paard zwavel? is dat een gewoon supplement?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:04

Moet je 1cm bij de gemeten hoefmaat rekenen??
Toen ik ze mailde met welke maat ik nodig had voor mn shet met zn afmeting hebben ze dit niet gezegd!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:32

euh, ja ik dacht t wel toch? Althans mijn meting was 1cm minder dan dat wat zij me aanraadden.

Laat ik het anders stellen, je kunt ze altijd inkorten zeiden ze tegen mij, maar niet te klein kopen. Dus altijd iets te groot kopen. En 1cm groter is maar een halve cm aan iedere kant, dus het lijkt erger te klinken dan het is

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:33

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:22

Dit is wat zij aanraadden op basis van wat ik gemeten heb:

IK MAILDE HUN DIT:

So we took the measurments:

-front hoof width 15cm trimmed for iron
-front hoof length 14cm trimmed for iron

-hind hoof width 14cm trimmed for iron
-hind hoof length 13,5cm trimmed for iron

Kind regards, Monique

ZIJ GAVEN DIT ANTWOORD:

Dear Monique,

The length is not relevant anyway, because the Megasus will be cut for the right length.

That is a little tricky, because I don’t know how much he will remove when he can trim for barefoot…

To be sure to make them fit, I’d suggest the sizes 160 for the front and 150 for the hind. These sizes you should be able to adjust for the right sizes.

The most important is not to order them too small.

I wish you all the best!
Nina

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:10

Monique1963 schreef:
trouwens Grit, hoe geef je je paard zwavel? is dat een gewoon supplement?

Een supplement/poeder. We bestellen het in Duitsland (goedkoper) https://www.makana.de/nahrungsergaenzun ... number=321

Dagelijks 3 grote theelepels op een beetje muesli. Ik heb een beetje geproefd, megabitter, maar onze paarden likken de bak tot de laatste korrel leeg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:21

Dank voor je link, hoe lang doe je met een kilo per paard als ik vragen mag?

Edit, verrek dat is msm, dat slik ik zelf ook!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:24

Ik denk een maand met een zak voor 2 paarden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:31

Dat valt goed mee. Dank je.
grappig ik slik het zelf ook omdat je op "mijn leeftijd" dat niet meer aanmaakt. Maar nog niet veel mensen hebben ervan gehoord en dat het goed voor je botten enzo is. Afijn dat is off topic.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:36

Dan moet ik het misschien ook maar eens door mijn yoghurt gaan roeren :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:29

ik pb je even.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:44

Grit schreef:
Essiesilly, klinkt precies als de paardenhoeven van het paard van mijn vriend. Wij durfden het niet zonder ijzers aan, bang dat er niets over bleef.
Maar de smid kreeg er steeds lastiger een ijzer onder, omdat de hoeven niet groeiden, brokkelgaten had en omdat de hoefwand dun was. Zijn zolen overigens ook. We hebben een hoef op de foto laten zetten en daar was de dunheid ook goed te zien.

Dus de spannende stap genomen om hem van de ijzers af te halen. Ook voeren we sinds een jaar zwavel bij.
En het gaat perfect. Hij heeft hoefschoenen, maar gebruikt deze zelden. Mooie nette hoeven met als enig onderhoud dat mijn vriend geregeld de randen rond vijlt.

Mij lijken de hoeven van jouw paard overigens wel behoorlijk lang en smal met flare bij de teen (of hoe je zoiets omschrijft). Maar misschien vertekend de foto.

Monique, hopelijk met kun je met wat knutselwerk nog even vooruit met de schoenen.

klopt! vind het ook super spannend maar ga het wel gewoon volhouden
ja ze lijken hier lang idd maar het valt heel erg mee, er blijft niet veel van over helaas.
ik weet niet wat flare is?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:18

Ik heb ook eindelijk de maten doorgegeven.
Weet alleen niet meer voor welk paard ik ze straks ga gebruiken.
Mijn oudje zijn voeten sleten de eerste 1,5 jaar nadat ik hem van de ijzers af gehaald had (na 16 jaar) te hard. Maar dat is nu heel netjes onder controle als ik de berm maar zo veel mogelijk aan houd. Woon aan de bosrand dus dat is niet zo moeilijk.
Mijn jonkie had heel gevoelige voeten toen hij hier net kwam maar dat is ook al heel sterk verbeterd nadat ik de runners besteld heb.
Dan blijft over dat ik met hem straks kalkoenen nodig heb voor springen op gras. Is straks het gras seizoen afgelopen. En de kalkoenen voor de runners komen pas volgend jaar........

Komen ze straks eindelijk aan, heb ik ze niet nodig. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:20

Er is vast wel een markt voor :D