Vandaag is ze nogmaals enorm verwend. Iedereen is één voor één afscheid van haar gaan nemen. Ik heb nog een pluk uit haar prachtige staart en van haar manen gehaald welke ik samen met haar gewisselde kiezen kan bewaren.
Het is gelukkig heel erg rustig gegaan. Ze werd al binnen 5 tellen suf van het eerste roesje. Zo heeft ze nog een tijdje met haar hoofd in mijn armen gestaan. Daarna kwam de verdoving, ik heb haar samen met papa rustig op de grond laten zakken. Na de laatste spuit was ze echt al heel erg snel weg. Ze heeft zich helemaal overgegeven en het was heel vredig.
Suf van de eerste verdoving Vertellen dat het goed is, dat vechten niet meer nodig is Rustig neerleggen zodat ze niet zou vallen En hier is ze verlost van haar pijn
Indy, Izzy en Colenda die de lege trailer bij thuiskomst op wachten. Vooral Colenda is er echt van ondersteboven. Ze blijft maar hinniken. Helaas hadden we dat al verwacht..
Heel erg veel sterkte, zeg... Wat fijn dat ze zo vredig is gegaan. Zal voor jou ook wel een bevestiging zijn geweest dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Gecondoleerd en sterkte met het verwerken van dit verdriet!
hinke_1985
Geplaatst: 15-08-12 20:50
Wat ontzettend naar dat jullie moedige strijd uiteindelijk zo geëindigd is, al is het een rustig afscheid geweest. Heel veel sterkte Draaakje met het verwerken van dit verlies van je o zo mooie paardje
Zo triest, zo'n mooi en jong paard. Toch fijn dat het zo rustig gegaan is, het was een goede beslissing.
AlaskaTorrie
Geplaatst: 15-08-12 21:14
Ik reageer bijna nooit, maar dit topic heb ik zo ongelooflijk lang als stille lezer gevolgd.... Heel veel sterkte, wat vreselijk dat het zo gelopen is.. Wel de goede beslissing, het was duidelijk op..
james_bont
Geplaatst: 15-08-12 21:14
Fijn dat het zo rustig is gegaan.. Wat een prachtige foto's van een intens triest moment!
bon24
Geplaatst: 15-08-12 21:24
sterkte met je verlies, jij bent een zeer fijne paardeneigenaar!
Jakkes Maartje. Tranen met tuiten hier. Avelyn had een heel speciaal plekje, ook bij mij. Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je kleine grote vriendinnetje. Je hebt zo zó goed voor r gezorgd. Je bent een kanjer.
Liefs.
iris17
Geplaatst: 15-08-12 22:09
Nogmaals heel veel sterkte, ook voor de rest van jullie gezin. Wel heel fijn dat het allemaal zo rustig is verlopen en ze vredig is gegaan, zo te horen had ze zich er echt al bij neergelegd. Bij Odinn had ze ook een speciaal plekje in zijn hart, iedere donkere tinker die we tegenkomen wordt hinnikend begroet terwijl hij andere paarden links laat liggen.. Naar de papa van Avelyn moet hij ook altijd even kijken als ik voorbij rijdt, alsof hij weet/voelt dat ze bloedverwant zijn.
SpikyBlue
Geplaatst: 15-08-12 22:26
Zo te zien is het echt rustig en vredig gegaan allemaal. Maartje nogmaals heel veel sterkte de komende tijd.
Kaatje
Geplaatst: 16-08-12 07:19
Wat een aangrijpende foto's.Dat de fotograaf dat gekunt heeft.......
Mooi verslag voor later , de rust en de vrede , maar ook t verdriet , stralen er vanaf.
Bedankt weer voor alle lieve berichten, dat is echt heel erg fijn. Het voelt enorm leeg, natuurlijk omdat we Avelyn missen, maar er is ook een soort van druk weg. Het elke dag behandelen, maar ook de angst dat het erger zou worden en later dat ze pijn zou hebben is weg.
Ik ben heel blij dat het gisteravond zo rustig is gegaan. En ik ben heel blij dat er foto's zijn gemaakt, eerst twijfelde ik daaraan, want het is wel een beetje gek, maar na alle foto's die ik van Avelyn heb gemaakt horen deze er ook bij. Gelukkig is voor mijn gevoel heel goed zichtbaar op de foto's dat het heel vredig gegaan is.
Natascha
Geplaatst: 16-08-12 15:52
ook veel sterkte van deze stille meelezer. Erg aangrijpende foto's die je hebt geplaatst, maar wel een heel waardig afscheid. Ik heb zelf veel aan je topic gehad omdat ik sinds mei een paard heb gekregen met straalkanker. Gelukkig hebben bij haar alle tips die ik hier heb kunnen lezen wel goed geholpen en ziet alles er veel beter uit nu.
Draaakje misschien een heel vervelende vraag en als je niet wilt antwoorden ook goed.
Hoe gaat dat met inslapen? Ze krijgt eerst een roesje? en wanneer zakken ze dan door de benen? Krijgen ze de definitieve spuit pas als ze liggen? Ik ben blij om jouw foto's te zien omdat ik daar wel aan kan zien dat zoiets rustig gaat als de tijd er is.
Kaarsje gaat hier aan! Heel knap hoe je haar hebt losgelaten en haar gevoelsmatig ook mocht laten gaan! ze zal je daarin zeker dankbaar zijn. Dieren blijven nog zeker 3 dagen na overlijden om je heen, het kan dus zijn dat je ineens het gevoel hebt dat ze er is of bij je staat...Mooie maar ook verdrietige momenten zijn dat. Ze mag naar de eeuwige groene weiden, over de regenboogbrug, zonder pijn en beperkingen. En toch ook, als je aan haar denkt, altijd bij haar zijn. Mijn ervaring is altijd met het "loslaten" van dieren in lijden, dat er altijd iets heel mooi en kostbaars voor terugkomt. Het zou me niets verbazen als de overleden dierbaren helpen dit tot stand te brengen.
Mooi hoe je dit op de foto's hebt laten zien, dat dit er ook bij hoort en het zeker vredig kan gaan!
Joyce83, eerst krijgen ze een roesje, zodat ze wat suf worden, dan de verdoving, zodat ze gaan liggen en helemaal weg zijn en dan de laatste spuit, waardoor het hart stopt. Mijn mans paard is zo ook ingeslapen en ging ook heel rustig.