Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:03

Osteopaat heeft gekeken en kan helaas ook niets doen. Er lijkt alsof er toch weer een ontsteking zit. Zijn temperatuur is 38,8 en het been voelt warm op de heup.
Morgen bel ik de vee arts voor een laatste overleg.
Zelf wil ik hem onder narcose brengen en het open maken. Kijken wat er binnen aan de hand is, want fotos en scans hebben ons niet wijzer gemaakt. Je weet het alleen 100% zeker als je erin kijkt.
Mocht er iets onoverkomelijks zitten, dan laten we hem niet meer wakker worden. Lijkt het iets dat te "maken" is, dan kunnen we verder kijken.
Mijn mannelijke vee arts is wat experimenteler dan zijn vrouwelijke collega en ik denk dat ik hem hier wel in mee krijg.
Sowieso wilde ik het been openmaken als hij ingeslapen zou worden. Ik moet gewoon weten wat er daar binnen gebeurt, anders heb ik nooit rust. Als ik het kan zien, dan weet ik of het echt einde verhaal is.
Ik laat jullie morgen weten wat mijn vee arts zegt...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:07

nou sterkte ermee, het is wel slopend voor je als je niet precies weet wat er nu aan de hand is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:07

-O- das nou geen nieuws waar ik op hoopte...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:09

vraag eens aan de veearts of hij geen punctie kan doen in de heup?
Is ook niet ideaal maar misschien word je daar iets wijzer van?(en het vocht/pus ook op kweek zetten dan...)

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:12

oh... ik hoop echt dat er iets aan te doen is. arm klein ding..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:15

Nee. ik had ook andere hoop. Hoewel die hoop wel steeds kleiner wordt. Het mag niet veel langer gaan duren, die arme man heeft pijn, dat mag niet te lang doorgaan. Misschien is het al te lang voor hem, maar ik wil nog dit ene laatste doen en dan houdt het op.
Ik moet eerlijk zijn tegenover hem. Hij vertrouwd mij, dat wil ik niet kapot maken. Ik hoop dat mijn arts dit nog wil proberen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:17

geerke schreef:
vraag eens aan de veearts of hij geen punctie kan doen in de heup?
Is ook niet ideaal maar misschien word je daar iets wijzer van?(en het vocht/pus ook op kweek zetten dan...)

Dat hebben we al gedaan. Vorige week toen we gingen scannen. Daar kwam niets uit, er zat niets.
Ik denk echt dat er niets anders te doen is, dan het open maken. Ik weet zelf echt niet meer hoe we verder moeten/kunnen.
Ik ben bang dat er weinig overblijft om te doen. Fysio/osteo kan dus ook niets, want er zit niets waar zij wat aan kan doen.

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:19

hoe dan ook, of hij er doorheen komt of niet, hij zal je vast altijd dankbaar blijven voor wat jij voor hem hebt gedaan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:23

sammy15 schreef:
hoe dan ook, of hij er doorheen komt of niet, hij zal je vast altijd dankbaar blijven voor wat jij voor hem hebt gedaan.

Dat hoop ik. Ik kan niet veel meer voor hem doen. Het breekt echt je hart als je dat kleine mannetje ziet kreupelen. Het wordt niet slechter, maar ook zeker niet beter. Hij ligt veel. Hij doet verder alles nog goed en speelt ook met me (we spelen tikkertje, fout met een hengst, maar ach, hij komt nu overal mee weg bij mij). Hij blijft vrolijk, maar ik kan hem dit niet nog langer aandoen.
Ik hoop dat de arts met mijn idee meegaat morgen en dat hij tijd heeft om het gelijk te doen. Ik wil niet nog langer wachten op wat komen gaat.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:26

ag wat een ellende ;( sterkte

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:31

Hè wat naar, het leek beter te gaan. Sterkte, hopelijk komt er een diagnose die te genezen is!

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:32

Melanie5 schreef:
sammy15 schreef:

Dat hoop ik. Ik kan niet veel meer voor hem doen. Het breekt echt je hart als je dat kleine mannetje ziet kreupelen. Het wordt niet slechter, maar ook zeker niet beter. Hij ligt veel. Hij doet verder alles nog goed en speelt ook met me (we spelen tikkertje, fout met een hengst, maar ach, hij komt nu overal mee weg bij mij). Hij blijft vrolijk, maar ik kan hem dit niet nog langer aandoen.
Ik hoop dat de arts met mijn idee meegaat morgen en dat hij tijd heeft om het gelijk te doen. Ik wil niet nog langer wachten op wat komen gaat.

ik kan het me heel goed voorstellen, als je dat koppie toch ook ziet... ik zal iig duimen voor hem morgen..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:34

Toch maar weer een keer reageren, dit klinkt zo ontzettend bekend dus ik weet wat er door je heen gaat! Ik heb toendertijd met Bono dezelfde beslissing genomen als jij nu met Rebel doet, helaas was dit niet gunstig, ik hoop dat het voor jou en Rebel anders uitpakt! Sterkte :(:)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:35

je hebt er wel veel over nagedacht dat je op het idee kwam om het van binnen eens te bekijken.
Ik vind het niet eens zo een slecht idee van je.
Het zou wel heel erg zuur zijn als hij er nu niet meer bovenop zou komen zeg -O-
Maar mocht het zo ver komen dan heb je geen enkele optie onbenut gelaten, en daar is veel voor te zeggen.

diep respect hier voor jou, sterkte morgen

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:36

Erop of eronder dus...veel sterkte morgen

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 00:01

quartel schreef:
je hebt er wel veel over nagedacht dat je op het idee kwam om het van binnen eens te bekijken.
Ik vind het niet eens zo een slecht idee van je.
Het zou wel heel erg zuur zijn als hij er nu niet meer bovenop zou komen zeg -O-
Maar mocht het zo ver komen dan heb je geen enkele optie onbenut gelaten, en daar is veel voor te zeggen.

diep respect hier voor jou, sterkte morgen

Ik weet ook verder niets meer dat we kunnen doen. Bij mensen doen ze ook kijk operaties als ze het niet weten. Ik hoop echt dat mijn arts hierin mee gaat. Ik moet weten hoe de binnekant is, voor ik er een einde aan maakt. Ik vind dat ik hem dat verschuldigd ben. Ik moet gewoon weten dat ik er echt alles aan gedaan heb. Er zijn wellicht nog andere dingen, die of heel duur zijn, of alsnog weinig uitkomst bieden.
Dit is de laatste stap die ik neem. Hierna is het goed geweest en heb ik er ook vrede mee.
Hopelijk heeft de arts tijd morgen en ziet hij het zitten.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:16

Als je eigen Da hier niet in mee wil werken zou ik op zoek gaan naar een DA die dit wel wil doen alhoewel ik me niet voor kan stellen dat hij niet mee wil werken. Begrijp je motivatie volkomen, zou het zelf niet anders doen. :(:)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 00:55

Ik denk ook wel dat mijn DA het zal doen. Hij is er in het begin bij geweest en is altijd in voor overleg en eigen input van mij. Ik heb wat zitten googlen op bindweefsel, maar kom weinig interessants tegen. Wel hoe een teveel aan bindweefsel onstaat en dat past wel bij het ziekte beeld van Rebel.
Ik kan morgen ochtend tussen half 9 en 9 bellen voor het spreekuur. Moet wel de wekker zetten (ben vrij, dus ga erg laat naar bed).
Jullie horen het morgen. Mochten we wat gaan doen, dan zal ik proberen om fotos te maken. Ondanks alles, wel heel interesant om de binnekant te zien en vast te leggen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:05

Goed hoe je ermee bezig bent, kan het me helemaal voorstellen dat je alles wilt doen maar toch je grenzen wilt houden hoe moeilijk die ook te bepalen en vast te houden zijn. Heel veel succes, ik duim voor jou en je veulen mee!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:21

ik duim ook mee ik hoopbdat er nog wat te doen valt is dit een andere plek van ontsteken of niet? sterkte morgen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:45

Heel veel succes morgen! Lees vanaf het begin mee en vind het fijn om te lezen dat er mensen zijn Die nog zoveel willen en kunnen doen een dier! Respect!!!! Ik heb mijn poownie van 28 nog laten opereren aan koliek, helaas na 3 maanden kreeg ze het weer en moest ik haar laten gaan. Een hoop geld armer en een poownie armer MAAR ik ben zoo blij dat ik het heb gedaan want nu had ik alles gedaan wat mogelijk was en dan kan je het ook een plekje geven.

Ik hoop op goed nieuws want dat heb jij en je poownie zeker verdiend!!!! Heeeel veeeeeel suc6 :(:)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:04

Hier een stille meelezer, maar ben zo benieuwd wat je DA heeft gezegd :j
Weet je al iets?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:09

Heel veel sterkte gewenst mocht het verkeerd gaan maar dan heb je idd wel alles gedaan wat in macht ligt, het houd ook een keer op, vooral het pijn lijden van je mooie mannetje.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:20

Even een stipje, want ik duim toch wel mee voor je kleine man !

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:31

Heel veel sterkte, ik blijf duimen voor deze kleine man. Jullie verdienen het gewoon... :*
:(:)