Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aukelizzy schreef:Fijn dat je je ervaringen met ons deelt singasong.
Vind alleen dat 2 weken rust wel heel kort is, helemaal als er bloed in de gewrichten zat. Maar hoe heeft ze dat gezien dan? Alleen met een wichelroede? Want dat kan je toch zo niet zien? Of is er ook echt bloed uitgekomen? Bij mijn merrie kwam er namelijk ook bloed uit het gewricht ( stond zo'n druk op dat de D.A onder het bloed/pus zat) en dat was toen toch wel echt een aanleiding voor langer rust. Bloed in het gewricht betekend namelijk een flinke overbelasting. Verder kun je er heel veel supplementen, medicijnen, etc in stoppen, en dat zal misschien gerust wel wat helpen, maar een band/pees blessure heeft gewoon heel veel tijd nodig. De doorbloeding in een pees en/of band is gewoon heel slecht waardoor de genezing lang(er) duurt. Vind het toch wel wat apart dat je zo snel weer wat mag gaan doen. Wat is daar de reden voor?
Het is overigens zeker niet aanvallend bedoeld hoor! Maar ik geloof niet zo in mensen met "wichelroedes"Sorry.
En gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom staat die van jou op equilibrium ijzers?
Ireen_ schreef:De arnica druppels had ik ook al naar gezocht, hadden ze hier in de drogist niet helaas, maar ik ga nog eventjes verder zoeken.. Wie weet doet het wat bij het herstel. Traumeel vind ik een super middel altijd, maar volgensmij heeft het weinig zin omdat de bandjes zo ver in de hoef zitten..
Ik heb wel ervaring met de lecherantenne etc, Steffi van der Laarse behandelde mijn pony regelmatig. Persoonlijk zou ik het niet als eerste diagnostisch middel gebruiken en wil ik er gewoon een echte dierenarts bijmaar er zijn mensen die er bij zweren inderdaad..
"Bloed in het gewricht" (bloeduitstorting) heb je al gauw bij een distorsie van een gewricht, maar dan zou je bij de kogel ook wel zwelling moeten zien? 2 weken vind ik ook wel kort als er echt een bandje verrekt is eigenlijk.
Aukelizzy schreef:@ Singasong, Ik weet wat de medicatie doet die je gekregen hebt, en zweer zelf ook bij middeltjes als traumeel etc.Ik bedoelde ook meer met mijn reactie dat de medicatie geen wondermiddel is en tijd eigenlijk het belangrijkste is om de blessure te laten genezen. De medicatie zal daar ongetwijfeld positief aan bij dragen, maar dan is twee weken rust toch erg weinig lijkt me.
Overigens was mijn reactie zeker niet aanvallend bedoeld hoor, ik sta er alleen een beetje sceptisch tegenover. Een pensionklant van ons is namelijk een keer bijna haar paard verloren doordat er een verkeerde diagnose gesteld werd. Paard had om de haverklap flinke koliek en die vrouw beweerde toen dat het kwam omdat de eigenaar zelf last van buikpijnen had en daardoor kreeg het paard het ook. Paard bleek uiteindelijk stikvol te zitten met wormen en ze is hem toen bijna kwijtgeraakt aan een flinke koliek. Vandaar dat ik altijd een beetje mijn twijfels bij dit soort mensen heb.
Flosje446 schreef:Je hebt ook Traumeeldruppels: http://www.agradi.nl/apotheek/paarden/ehbo-wondverzorging/wondverzorging/product/7008144/1097
Ik heb ook ervaring met een lecherantenne. Toevallig een paar weken geleden voor het eerst 1 in mijn handen gehad en ervaren hoe die werkt. Best maf hoor. Maar het is voor mij geen vervanging van de dierenarts. Ik vind het elkaar gewoon mooi aanvullen.
Net Diosa's rug helemaal gemasseerd en wat rek- en strekoefeningen gedaan. Vooral die oefeningen vindt ze zo leuk (zal vast ook wel iets met het brood te maken hebben). Dat gaat allemaal goed. Het enige wat ze niet zo leuk vindt is haar lendenen opbollen.
@Singasong: Diosa krijgt ook Ruta Graveolens C30 en daarnaast nog iets voor de ligamenten.
Gimli_ schreef:Singasong bedankt dat je je ervaring wilt delen, hoe meer ervaringen hoe meer we erover leren natuurlijk.
Ik heb ook goede ervaring met traumeel, ben benieuwd wat het voor jouw paard doet.
Ireen_ schreef:Traumeel werkt inderdaad super! Gebruik het ook zelf![]()
Ik bedoelde eigenlijk dat ik niet weet of de traumeel (zalf) zo diep komt dat het bij de collateraal bandjes komt. Dan zou je het op de hoef moeten smeren, volgensmij komt het daar niet "door" tot de bandjes, misschien het stukje bij de kroonrand.
Je moet die druppels 3 keer per dag geven zie ik.. dat is wel veel! Nu ze nog op stal staat kan ik het in het water doen, maar straks op het land niet meer..
Flosje446 schreef:Dioos krijgt de Traumeeldruppels 2x per dag op een stukje brood. Geen flauw idee hoe diep de zalf komt. Ik smeer gewoon en hoop dat het helpt.![]()
@Singasong: Moet je is aan S. vragen of je het een keer mag voelen. Dan voel je echt dat die uit zichzelf heen en weer gaat.
Ze heeft geen blokkade opgelopen, maar een paar ligamenten beetje verrekt gekneusd. Waarschijnlijk is er een paard op haar rug gesprongen waardoor ze een klap met een hoef op haar rug heeft gekregen.
@Aukelizzy: Ergens een beetje sceptisch tegenover staan vind ik alleen maar goed. Hierdoor ga je juist vragen stellen en dingen nalezen enz. Heel veel mensen nemen dingen soms zo klakkeloos aan. Therapeuten/dierenartsen worden soms weleens een beetje gek van mij, want ik stel altijd 1000 en 1 vragen. Ik wil overal het fijne van weten. Ik ga bij Dioos misschien een paranormaal genezer langs laten komen. Een stalgenootje heeft daar voor zowel haarzelf als voor haar dieren hele goede ervaringen mee. Bij Dioos is het geen levensbedreigend iets (wat ik bij koliek wel vind), dus ik heb zoiets van waarom niet. In dit geval is het echt baat het niet schaadt het niet.