nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:25

nope..ik ga vandaag mijn pony loslaten in de bak met de schoenen aan..dan zet ik de tinker erbi..dan aan ze vanzelf aan het spelen en rennen en zo kan ik iig al zelf kijken hoe hij erop loopt en of ze blijven zitten met bokken enzo.

Die pas service lijkt me echt ideaal! Tis nu niet meer nodig natuurlijk voor mij, maar ik was zo blij dat mijn bekapper die in mijn dorp woont de easyboots had, want ik heb echt een paar keer geruilt met vanalles op te passen. Maar zo'n set in allerlei aten aanschaffen lijkt me ook best duur...van de easyboots heb je al weet ik veel hoeveel verschillende en dan nog al die maten....

En dan heb je nog de cavallo's, old macs, en dan nog altijd de renegades en smitjes...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:24

rakni schreef:
ik denk er weleens over om hoefschoenverkoper aan huis te worden. kun je passen en uitproberen. zoiets bestaat nu niet.

heb je al gereden met de schoenen peaches?

Hier heb ik dus ook serieus over na zitten denken! Als ik straks klaar ben met school en een autotje heb ga ik het misschien nog echt proberen ook, volgens mij is daar echt wel markt voor!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:05

rakni schreef:
ik denk er weleens over om hoefschoenverkoper aan huis te worden. kun je passen en uitproberen. zoiets bestaat nu niet.

Sommige hoefbekappers hebben wel wat uitprobeer schoenen in hun auto liggen, maar dat is meestal in de gangbare maten.
Shetlandermaat is al niet veel te verkrijgen en al zeker niet om uit te proberen.

Inmiddels heb ik hier een hele zwik liggen voor mijn ene pony:
4x Smit
2x Cavallo
2x Glove 00
2x Epic 000
2x Easyboot normaal 000
2x Easyboot normaal 00

Als iemand wil komen passen, kom maar langs :+

Door hernieuwde blessure van mijn pony gebruik ik op dit moment niets.
Gloves 00 zijn nog altijd te koop omdat deze helaas echt niet passen. Epic 000 wil ik eventueel wel verkopen, maar kan ze eventueel zonder gaiter ook voor de achterhoeven gebruiken (hoewel ik daar ook de Smitjes voor heb, en ze hoeft achter eigenlijk geen schoenen). Pb maar bij interesse; zowel in mogelijk passen van iets als evt. kopen :+

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:11

Isapaardje schreef:
Op het laatst hoor ik de zin "zit hij zo goed als aan".
Betekent dit dan nog net niet helemaal? ;)

Eh... nee, je kunt dan zo weglopen, als je de andere kant ook hebt gedaan :D

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:16

rakni schreef:

heb je al gereden met de schoenen peaches?

Arabesk en ik hadden dat min of meer, had een heel kastje in elkaar getimmerd voor in de auto. Het kastje zat vol met hoefschoenen, maar we hadden niet alle maten, dat vergt nogal een investering en er wordt niet vaak gebruik van gemaakt. Hier op het forum lijkt het veel, maar Nederland is best groot en de geïnteresseerden zitten niet allemaal in hetzelfde dorp.

Ik probeerde langzaamaan alle maten in bezit te krijgen, maar de maten 2 en 3 worden bijvoorbeeld vaak gebruikt, dus die was ook vaak 'op'. Dan zijn er ook nog van alleen Easyboot al duizend verschillende soorten... en de ene schoen werkt bij het ene paard beter dan bij de andere...

Wel zouden die gloves een betaalbare investering kunnen zijn om allemaal op maat te hebben. Maar dan moeten ze wel bijna altijd geschikt zijn.

Het heeft nog wat tijd nodig denk ik. Net zoals het nu normaal is dat een smid allerlei ijzers bij zich heeft, is het straks normaal dat hij allerlei hoefschoenen meedraagt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:54

Ik heb mijn eigen hoefschoenen al aan heel wat shetlandermensen uit de buurt uitgeleend om te proberen, te bekijken of te testen. Soms komen ze bij mij, soms geef ik de schoenen mee (alleen als ik ze ken).
Het zijn toch hele investeringen die schoenen als je ze op de gok moet kopen. Dus even mogen / kunnen uitproberen is wel zo handig. Misschien een topic openen met 'pas uw schoenen hier' :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:15

Isapaardje schreef:
rakni schreef:

Sommige hoefbekappers hebben wel wat uitprobeer schoenen in hun auto liggen, maar dat is meestal in de gangbare maten.
Shetlandermaat is al niet veel te verkrijgen en al zeker niet om uit te proberen.

Inmiddels heb ik hier een hele zwik liggen voor mijn ene pony:
4x Smit
2x Cavallo
2x Glove 00
2x Epic 000
2x Easyboot normaal 000
2x Easyboot normaal 00

Als iemand wil komen passen, kom maar langs :+

Door hernieuwde blessure van mijn pony gebruik ik op dit moment niets.
Gloves 00 zijn nog altijd te koop omdat deze helaas echt niet passen. Epic 000 wil ik eventueel wel verkopen, maar kan ze eventueel zonder gaiter ook voor de achterhoeven gebruiken (hoewel ik daar ook de Smitjes voor heb, en ze hoeft achter eigenlijk geen schoenen). Pb maar bij interesse; zowel in mogelijk passen van iets als evt. kopen :+

Owwwww wat zonde!!! allemaal nét niet de maat die ik moet hebben, ik moet 1 maatje groter hebben, jammer.....
ga denk ik van de week maar eens een advertentie plaatsen, kijken of iemand nog iets degelijks heeft voor een leuk prijsje, en anders koop ik ze gewoon nieuw....

Heb gisteren voor het eerst mijn Bare's makkelijk aan én uit gekregen, zonder Roza haar voetje half te ontwrichten! Heb eht idd op de manier gedaan zoals in dat laatste filmpje, alleen kan ik het dan zonder aan de gaither te trekken :) Ben nu echt helemaal lbij, stond al op het punt ze tóch te gaan verkopen!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:42

Ik zit met belangstelling mee te lezen. Ik heb afgelopen zondag de gloves mogen bepotelen en die vind ik er erg goed uitzien. Ze pastten ook uitstekend bij het betreffende paard. Maar mijn pony heeft ronde hoeven, 12 cm x 12 cm. Ik heb voor haar de Old Mac's, het oude model. In het begin ging het prima totdat het klitteband wat minder werd, steeds maar schoonspuiten onder de stoomcleaner van mijn man hielp wel maar toch hingen ze iedere rit los..... De gloves zijn natuurlijk al weer veel verder ontwikkeld, maar de maat......?????
Heeft iemand ervaring met ronde hoeven en de gloves? Welke maat moet je aanhouden, eerste of tweede tabel???

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:54

ik heb dus gloves...en ronde hoeven..140mm bij 140mm en heb nu maat 3,5 die goed passen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:16

Margee schreef:
Ik heb voor haar de Old Mac's, het oude model. In het begin ging het prima totdat het klitteband wat minder werd, steeds maar schoonspuiten onder de stoomcleaner van mijn man hielp wel maar toch hingen ze iedere rit los..... De gloves zijn natuurlijk al weer veel verder ontwikkeld, maar de maat......?????

Als je je schoenen even bij de schoenmaker brengt dan kan die er zo nieuw klitteband opzetten ;)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:27

Tieme schreef:
Margee schreef:
Ik heb voor haar de Old Mac's, het oude model. In het begin ging het prima totdat het klitteband wat minder werd, steeds maar schoonspuiten onder de stoomcleaner van mijn man hielp wel maar toch hingen ze iedere rit los..... De gloves zijn natuurlijk al weer veel verder ontwikkeld, maar de maat......?????

Als je je schoenen even bij de schoenmaker brengt dan kan die er zo nieuw klitteband opzetten ;)

Dat is misschien ook een idee alhoewel het klitteband er niet echt slecht uitziet, alleen de bandjes misschien.
Ik vind ze echter ook veel te lastig om aan te trekken, moet daarna eerst een poosje bijkomen van de rugpijn..... :(
Waar zijn de gloves te koop eigenlijk? Heb wel al wat via Ebay gevonden maar ik zou graag met een malletje van de hoef gaan passen eerst....

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:44

Ik heb ze bij paard natuurlijk vandaan. Via de webshop, snelle afhandeling prima zaakje dus. Je mag ze binnen 7 dagen terug sturen mochten ze niet passen [mits ze onbeschadigd zijn]. Mijn paard heeft ook ronde hoeven van ongeveer 12,5 cm. Ik heb maatje 2 en die passen goed. Jij zou misschien die van 1,5 wel kunnen hebben. Dan zitten ze in de breedte tenminste goed stevig.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:36

Als ik het zo lees kunnen jullie beter met zijn allen gewoon een winkeltje beginnen! Het is een gedoe zeg met al die shoenen die niet passen enz....

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:36

haukieboy schreef:
Ik heb ze bij paard natuurlijk vandaan. Via de webshop, snelle afhandeling prima zaakje dus. Je mag ze binnen 7 dagen terug sturen mochten ze niet passen [mits ze onbeschadigd zijn]. Mijn paard heeft ook ronde hoeven van ongeveer 12,5 cm. Ik heb maatje 2 en die passen goed. Jij zou misschien die van 1,5 wel kunnen hebben. Dan zitten ze in de breedte tenminste goed stevig.

Daar kan ik ze niet vinden....??? ;(

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:49

welke heb je nodig Margee?

natuurlijk ruiterschap heeft de easyboots, ook old macs geloof ik en wil ook cavallo's in het assortiment opnemen. kraemer ruitersport in duitsland heeft ze ook en in beilen van equixantos barefootverkoop heeft de cavallo's.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:06

Ze heeft 12 x 12 cm hoeven, maar ik ga nu twijfelen omdat Haukieboy ze ook groter heeft besteld dan ze eigenlijk volgens de tabel moet hebben..... Darom zou het makkelijk zijn als ze terug kunnen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:51

Margee schreef:
haukieboy schreef:

Daar kan ik ze niet vinden....??? ;(

Sorry, sorry. Was even met de naam van de webwinkel in de war. Moet natuurlijk ruiterschap zijn. En ik heb ze niet groter besteld hoor, maar juist een maat kleiner. Volgens de tabbel had ik maat 2,5 moeten hebben. Maar dan werden ze veels te lang. Heb dus voor maatje 2 gekozen en dan passen ze in de breedte precies, zodat ze niet kunnen gaan draaien.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:04

Wat ik mij nog afvroeg, gebruiken jullie alleen hoefschoenen voor de voorvoetjes of ook voor achter?

Ik heb nu voor de voorvoeten 2 mooie bare's en krijg vandaag of morgen 2 gloves binnen voor de achtervoetjes, is het raar dat ik dus met 2 typen ga rijden (nouja, mennen)?

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:44

Nee hoor, zijn wel meer mensen die dat doen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:40

Ik heb standaard (model voor 2005) hoefschoenen achter en voor had ik ijzers. De afgelopen 2 jaar heeft hij zonder ijzers gestaan, maar hij heeft een hoefzweertje gehad en nu scheurt die hoef iedere keer in op die plek als ik er mee op straat ga rijden, dus wil toch weer schoenen voor de voorhoeven. Denk dat het wel eens gloves kunnen gaan worden of anders Cavallo's.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:24

Crista schreef:
Ik heb nu voor de voorvoeten 2 mooie bare's en krijg vandaag of morgen 2 gloves binnen voor de achtervoetjes, is het raar dat ik dus met 2 typen ga rijden (nouja, mennen)?

Wordt morgen; zijn vandaag op de bus gegaan.
Is niet raar 2 verschillende schoenen. Voordeel is dat het toch beide van easyboot is. De gloves zijn lekker licht. Naar mijn idee kun je beter voor wat zwaarder doen dan achter ipv omgekeerd (wat ik nu had als ik met voor easyboot reed en achter Smit; vandaar dat ik voor achter de epics had gekocht (maar die dus niet aankreeg, maar dat terzijde).

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:46

waarom kun je voor beter wat zwaarders doen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:57

Je ziet vaker een paard dat alleen voor beslagen is, maar zelden eentje die alleen achter beslagen is.
Dus voor meer gewicht onder de hoeven dan achter komt vaker voor. Vandaar mijn idee dat je het meeste gewicht beter aan de voorhoeven kunt hangen. Hoewel een paard denk ik het liefst met 4 gelijke gewichten aan de benen loopt. Maar is lastig vragen. Isabella houdt in ieder geval niet van achter meer gewicht dan voor. Dan gaat ze heel raar lopen :o

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:12

Oh oké. Dit vroeg ik omdat ik dus nu aan het orrienteren ben op gloves en die zijn lichter dan de standaard easyboots (die ik dus achter heb) of niet?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:51

Hieronder de gewichten van de passende schoenen die ik voor Isabella heb (gehad), van dus ongeveer dezelfde maat schoen:

Easyboot maat 000: 255 gram.
Easyboot Glove maat 00: 255 gram.
Easyboot Epic maat 000: 320 gram.

Smit hoefschoen pony (oude model): 353 gram.
Cavallo maat 0: 405 gram.

Je ziet dat de normale Easyboot en glove in dit geval gelijk zijn aan gewicht (glove heeft geen sluitingen van metaal, dus dat scheelt veel tov epic).
Cavallo is zwaarder dan Smit, maar voelt in de hand lichter aan (ik had daarmee ook niet verwacht dat de weegschaal deze uitkomst zou geven).