Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Loopt ze met hoefschoenen aan ook gevoelig? En staat ze nog op rust of heeft ze alweer wat meer ruimte om in vrijheid te bewegen?
maresie schreef:Ik kom ook even binnen vallen in dit topic .
Mijn shetlander van 21 jaar is al een paar keer hoefbevangen geweest maar na paar dagen medicijnen knapte hij weer snel op .
Zondag kon hij haast niet zijn stal uit lopen naar de paddock dus DA gebeld en weer hoefbevangen dus ascal en metacam gehad en normaal knapt hij dan snel op maar nu is het vrijdag en nog loopt hij slecht
Wil ik het nu te snel of kan het ook langer duren voor dat er verbetering is te zien ?
Hij krijg arm hooi en klein beetje senior muesli voor medicijnen en als hij niet bevangen is staat hij 3 uurtjes op de wei met graasmasker.
Voor de rest staat hij overdag in paddock met schuilstal .
Hij staat nu natuurlijk niet op de wei .
capopjekop schreef:@femke: heeft ze niet op een steentje gestaan ofzo? Ik heb in 2010 ook extra foto's laten maken omdat ik bang was voor een terugval. Mijn smid zei toen al dat ze waarschijnlijk ergens op gestaan heeft wat haar dunne zolen niet fijn vinden. 2 dagen schoenen aan en dan liep ze weer goed
@maresie: waarom laat je je pony nog op het gras als ie al meerdere keren bevangen is geweest? Dat risico zou ik in het vervolg niet meer willen nemen.
Verder kan het wel langer duren ja voordat je verbetering ziet. Is je smid al geweest? Hij kan de druk van de tenen afhalen. Ook kunnen hoefschoenen of een ijzer verlichting bieden.
maresie schreef:capopjekop schreef:@femke: heeft ze niet op een steentje gestaan ofzo? Ik heb in 2010 ook extra foto's laten maken omdat ik bang was voor een terugval. Mijn smid zei toen al dat ze waarschijnlijk ergens op gestaan heeft wat haar dunne zolen niet fijn vinden. 2 dagen schoenen aan en dan liep ze weer goed
@maresie: waarom laat je je pony nog op het gras als ie al meerdere keren bevangen is geweest? Dat risico zou ik in het vervolg niet meer willen nemen.
Verder kan het wel langer duren ja voordat je verbetering ziet. Is je smid al geweest? Hij kan de druk van de tenen afhalen. Ook kunnen hoefschoenen of een ijzer verlichting bieden.
Niet goed gelezen want hij staat niet meer op het gras.en alles gaat in overleg met Dierenarts.hij staat al op ijzers