Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:21

Ik zou ook voor een scan gaan. Pas dan weet je precies hoe het er van binnen uitziet. Kun je niet de andere arts uit de buurt laten scannen en daarna dan ook nog die scans laten beoordelen door je eerste arts omdat je die zoveel vertrouwt?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:27

Inderdaad voor de scan gaan. Mijn pony staat ook met een blessure aan het checkligament. :j Wij moeten geregeld echo's laten maken om te kijken of alles goed hersteld en of we op de goede weg zijn met opbouwen.

Gisteren voor het eerst weer een rondje kunnen rijden! Jeej, beter dan dat omgedraai op de weg. :o Maar meneer was zo vervelend en aan het stuiterballen dat ik maar 1x gedraafd heb, ik vond dat dat voor het been in stap (of meer, gedribbel) genoeg was. :o

Vandaag gaan we denk ik weer hetzelfde rondje doen. :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:35

Hoe lang is een rondje somebitch! Wat fijn! Zijn jullie nooit bang nu met opbouwen dat ze zo fris zijn? En dat er dan iets gebeurt wat weer schade aan gaat brengen? Bij mij is het nog niet zover msar ik denk er soms wel al aan..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:38

circa 5 km ietsjes langer. :j En ja, soms denk ik ook ojee denk om je been haha. :+

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:45

Helaas ook welkom hier. Been ziet er idd best dik uit. En balen dat kliniek zo ver weg is.
met edigit heb ik niet zulke beste ervaringen tot 2 x toe.

@nvanruet owwww spannend en idd k barste vd zenuwen maar wou wel weten hoe het precies zat.

@raamzicht lekker gaan knuffelen van de week en ben benieuwd naar de echo.
@somebitch oww lekker aan het stappen. Hopelijk word hij snel rustiger

Hier gaat alles zn gangetje. Been blijft redelijk dun. Maandag zn beslag wat aangepast omdat hij wel erg begon te zwaaien met zn voorbenen en zn ijzers voor enorm scheef afsleet.(4a5 weken waren ze al bijna door)
stap nou een 45-50 min en dan 2 min draf.

Heeft er iemand nog een goede tip voor horloge met timer/stopwatch?
draven op straat met in 1 hand je telefoon is toch niet zo heel handig

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:03

ikke20 schreef:

Misschien een kookwekkertje een idee. Bij de blokker hebben ze voor een paar euro een digitale.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:13

@ franske: donderdag in de voormiddag komt de DA. Ik hoop dat mijn pony braaf zal zijn (en natuurlijk ook dat de echo een verbetering toont).
@ Somebitch: wanneer is de blessure bij jullie vastgesteld. Mijn pony heeft ook een blessure aan het checkligament. Wij zijn nu 3maand bezig. Ik zou ook graag beginnen opbouwen maar het probleem is dat ik niet zomaar kan opstappen en wegrijden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:37

ik stuur je even een PB :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:58

nvanriet: donderdag als in morgen? spannend!

mag ik vragen waar jullie opbouwen? op wat voor bodem? zodirect wordt het natuurlijk vroeg donker, en dan kan je bijv niet het bos meer in na je werk.. Dan in de bak? Of wat doen jullie? De weg op in het donker?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:22

Hier op asfalt. Het is nu nog lang genoeg licht voor mij om dat te kunnen doen. :j
Ben wel al een paar x sochtends om kwart voor zes gaan stappen, toen was het wel nog donker. Ook gewoon op asfalt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:15

Ik stap langs de weg en als de ruiterpaden goed zijn, niet te modderig, ook daarover. Ik probeer wel veel af te wisselen qua rondjes en waar ik sta kan dat ook redelijk
redelijk.
Mijn paard is goed verkeersmak en al heel wat gewend. Heet is ze wel, zodra ik de teugels oppakken, maar dat beperkt zich tot dribbelen en kijkerig zijn.

Straks als het donker is gaan we gewoon weer als kerstboom op pad.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:44

Als k moet werken red ik het niet meer om te stappen als het licht is. Ik stap eigenlijk altijd op straat.neem nou al verlichting mee en worst het donker dan kan alles zo aan.
Ga nou wel proberen wat bakwerk erbij te pakken maar de vorige x in de binnenbak leek hij toch wat last te hebben dus beperk het nou maar tot mn eigen buitenbakje.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:52

ik ga niet op pad, maar de DA uit Renesse komt de echo maken,vrijdag om 11.30 u

dit in overleg met Lingehoeve, ze kennen mijn paard daar en weten hoeveel stres de trailerrit voor hem is
we kijken wat er uit komt en mocht het nodig zijn dan kan ik altijd nog naar Lienden

sorry dat ik niet reageer op anderen ,maar moet eerst nog even lezen wat bij wie hoort :list:

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:58

Hee Mirgino komt Jos of Marijke bij jou? Die kan ik je zeker aanraden namelijk. (nu ik zie dat je Renesse plaatst ;) )

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:14

Somebitch schreef:
Hee Mirgino komt Jos of Marijke bij jou? Die kan ik je zeker aanraden namelijk. (nu ik zie dat je Renesse plaatst ;) )

Jos komt.
die was ook bij de buurvrouw geweest en had toen ff snel naar de mijne gekeken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:25

Super hele goede DA :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:38

Somebitch schreef:
Super hele goede DA :D

dat is goed om te horen :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:40

Zeker :) Voor mij geen andere dierenarts meer :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:42

Fijn dat de afspraak staat Mirgino! Wel een spannende dag vrijdag maar daarna weet je wel waar jullie aan toe zijn :j

Nvanriet, succes morgen! Als pony niet braaf is kan die toh gewoon verdoofd worden, de mijne is daarna zo mak als een lammete :Y)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:22

Idd hebben dierenartsen erg leuke spuitjes voor :p

@liedjuh hoe is het met jou paardebeest?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:40

yarrah schreef:
ikke20 schreef:

Misschien een kookwekkertje een idee. Bij de blokker hebben ze voor een paar euro een digitale.

Bij de kijkshop! Meest simpele horloge kost 9 euro, 12 euro inclusief verzenden. Ik heb de knalroze :D

*gaat nog weer ff terug in meeleeshoek*

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:00

Ik zit nu op een camping, introductie week!
Dus reageren doe ik vrijdagavond pas!

Maar tor weet ik nog niet. Hij staat nu een paar dagen stil. Vrijdag liep hij echt fijn. Direct gewoon rad weg. Zaterdag, zondag en maandag begon hij toch niet helemaal goed.....
Dus vrijdag en zaterdag rijd ik weer gewoon. Dan als ik hem nog niet helemaal weg vind draven, dan geef ik hem zondag een beetje metacam, ga dan rijden en als hij dan beduidend beter start, ga ik terug.
Want de manier waarop hij wegdraaft, is dezelfde manier als hij doet als hij niet voorwaarts denkt. Dus misschien ook wel een beetje truuk wat hij doet.
Zelf geloof ik er niet helemaal in, maar het zijn dingen die ik anders vind dan voor hij ingespoten werd.
Het wegdraven zelf is namelijk heel anders dan hij voor het inspuiten deed. En ik wil dan wel zeker weten of het inderdaad pijn is of training.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:55

@partouz hmmm zal eens gaan zoeke.

@liedjuh hmmm vreemd hopelijk loopt hij vd week weer beter weg. En lekker geniete op de camping.

Gisteravond verkleed als kerstboom gaan stappe gewoom tot 7x bijna aangerede. Vanavond gaat der een hele lange zweep mee. Ben der klaar mee

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:15

kort verslagje van de echo gisteren: de pees begint te genezen en de ontsteking is bijna weg. De pees is nog niet sterk genoeg om al terug aan het werk te kunnen. De DA durfde nu wel al zeggen dat ik als de genezing zo verder gaat ik normaal terug met hem zal kunnen rijden. Het echt zware werk zal hij niet meer kunnen (maar dat is zowiezo niet mijn ambitie) maar pijnvrij terug rijden zou moeten lukken. Over 3 maanden wil hij opnieuw een echo nemen. Nu dus nog 3 maanden rust op de wei. Hij begint zich wel te vervelen op de wei, maar ja voorlopig zit er niets anders op. Voor zijn revalidatie is het niet aangeraden om hem met een ander paard samen te plaatsen, vandaar zijn verveling.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:19

nvanriet

dat is mooi!!!
jij gaat de goede kant op, en paard alleen op de wei is niet leuk maar altijd beter dan alleen op stal.
succes de komende maanden!!

mijn paard word om 11.30 op de echo gezet,ben benieuwd watvoor ellende er in het been zit :\