Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Hoi, oei dat is niet fijn zeg.
Ik weet eigenlijk niet of het verschilt per plek waar de artrose zit welke product je dan kiest. Volgens mij niet.
Meeste mensen kiezen tussen gelatinaat of glucosamine ( met chondrotine, msm etc ). Gelatinaat heb je geen keuze qua producten geloof ik ( alhoewel je soms hoort dat huis tuin en keuken gelatine net zo goed werkt ). Mbt glucosamine producten is de keuze enorm. En helaas is er niet te zeggen welk product hiervan het beste is voor jouw paard. Dat verschilt echt van paard tot paard.
Advies is eigenlijk probeer eerst een simpeler supplement , b.v. met alleen glucosamine. Werkt dat niet (genoeg) dan kan je altijd nog een glucosamine product gaan geven met meer erbij ( chondr, msm en nog een stap verder hyaluronzuur ).
Inspuiten door de da kan trouwens ook nog.
alleirbag schreef:Voor de mensen die hun paard hebben laten inspuiten; met welk middel is dit gebeurd? En kon je er voor terecht bij je eigen kliniek, of moest je speciaal naar bijvoorbeeld Bodegraven of Utrecht?
alleirbag schreef:Voor de mensen die hun paard hebben laten inspuiten; met welk middel is dit gebeurd? En kon je er voor terecht bij je eigen kliniek, of moest je speciaal naar bijvoorbeeld Bodegraven of Utrecht?
_Niien_ schreef:Maris; bedankt voor je antwoord. De Joint Comp heb ik even bekeken en daar zitten inderdaad interessante andere stoffen in buiten de glucosamine. Zal deze wanneer ik thuis ben nog eens verder nakijken.
Plutolover, waarom ben jij overgestapt naar pharmahorse? Had de Joint comp niet voldoende effect?
_Niien_ schreef:Sinds hij de duivelsklauw krijgt (vanaf Maart - toen is hij hoefbevangen geweest) is hij eigenlijk beter beginnen lopen dan ervoor. (in vrijheid niet veel te merken maar onder het zadel was hij licht onregelmatig - door een vorige dierenarts zou hij artrose in de heup hebben)
Nu krijgt hij sinds een 2tal maanden de glucoplaza artroforte bij, maar ik kan niet zeggen dat hij hier zoveel beter mee loopt dan enkel met de duivelsklauw... Ofwel is het gewoon dat hij deze nog niet lang genoeg krijgt. Komt bij dat deze best wel duur uit komt in tegenstelling tot andere supplementen.
Maar zou niet meer weten wat wel te kunnen geven - zeker nu hij IR blijkt te zijn ook.