nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GaelleS

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:28

Ja zag het, voor trekpaarden (hebben die dan schoenen nodig? :p ) en sommige shetties misschien wel een oplossing? Worden ook met de hand gemaakt dus best voor voeten die min of meer constant blijven van vorm, moeilijk door te verkopen...

Goh qua sluiting lijkt het een beetje op de floating boots en daar heb ik voorlopig nog niet slechts over gehoord. Behalve 1 iemand hier in het topic die ze toch kwijtraakte dacht ik? Aanvankelijk maakte ik mij ook zorgen over het vrij strak zitten van die dingen :P

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:34

Deze schoen bestaat al wat langer, de sluiting lijkt qua systeem weel op het eerste model floatingboot, floatingboot heeft dit verandert vanwege de druk en wrijving op de kroonrand. Ik vind de sluiting van oude model floatingboot beter dan de huidige.

Ik vind dit wel een mooi systeem, ik denk dat het voor veel paarden wel zal werken.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:24

Ja inderdaad, ik had ze alleen nog nooit eerder gezien...
Dus toch wat mogelijke issues.. Maar als je met maat trekpaard zit ofzo heb je hier misschien wel wat aan :P

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:29

Delphi2 schreef:
Deze schoen bestaat al wat langer, de sluiting lijkt qua systeem weel op het eerste model floatingboot, floatingboot heeft dit verandert vanwege de druk en wrijving op de kroonrand. Ik vind de sluiting van oude model floatingboot beter dan de huidige.

Ik vind dit wel een mooi systeem, ik denk dat het voor veel paarden wel zal werken.

Ik ben benieuwd waarom jij de sluiting van het oude model beter vind :)* .
Heb zelf weinig ervaringen met de verschillende modellen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:22

Zo dan, nou voor die prijs komen er ijzers onder geloof ik. :+
Hier vandaag ponylief naar de veluwe verhuisd voor de vakantie tov de seizoensplek van mijn ouders. :)
Duimen draaien dat het gaat lukken met zijn schoenen!
Ik ga beginnen met een half uur en dat uitbouwen.
Liever te langzaam als te snel. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:24

Maar als de oude sluiting wrijving gaf, dan kan de oude toch nooit beter zijn. Hooguit dat ie beter blijft zitten, maar dan zouden beide systemen niet voldoen. Je wilt tenslotte geen wrijfwonden, maar ook wel dat de schoenen blijven zitten !

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:56

Verdorie, zit hij weer tussen 2 maten in en krijg het bij 1 hoef niet voldoende weggevijld.
Nadeel van de glove, ze moeten wel precies passen anders krijg je ze of echt niet aan, of ze vallen ook bijna uit.
Heeft iemand toevallig 1 stuks glove maat 00,5 over?
Evt. ruilen tegen maat 0?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:24

Ik heb nu maat 1,5 en de hoeven worden om de 5 weken gedaan, maar ik krijg ze nog altijd aan. Soms slaat het achterste rubber randje wat naar binnen, maar dan wiebel ik wat met een hoevenkrabber vanaf de voorkant naar achteren en dan springt dat ook wel weer op zijn plek.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:15

Lastig he dat net tussen twee maten..
Hier gister gearriveerd op de veluwe met pony.
Vanmorgen de eerste rit gemaakt met zijn nieuwe fusions achter en voor zijn andere nu te grote fusions aan.
Eerst de koten flink ingesmeerd met gehwol voetencreme en daarover zijn schoenen.
Strikt na 3 kwartier weer op stal en geen zand in de schoenen of schuurplekjes.
Ook geen haren schots en scheef en de koten en hoefballen voelden als zijde.
De zalf is echt megadik, nog dikker als tandpasta.
Net van dat vulmiddel waar je gaatjes mee dicht kunt plamuren. :')

Zijn hoefballen achter tonen wat donker, kan normaal zijn maar leken eerst iets paarsig ofzo.
Na afspoelen was dat weg, dus ik denk optisch bedrog door de zalf, ik kreeg de schoenen met hangen en wurgen aan achter. :)
Als ze nu nog gaan draaien over een paar dagen ga ik gillen. :+

Ik ben echt heel blij met de gehwol créme tot nu toe, dat lijkt voor hem echt een uitkomst om hopelijk snel langere ritten te kunnen maken.
Wil graag met hem de hei op straks, die paden zijn ontzettend mul dus dan gaan zijn schoenen voor we de hei op gaan lekker uit. :)
Hij vind de hei zo leuk, maar schuren ga ik niet riskeren.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:29

Misschien heb ik wat gemist, maar waarom moet hij schoenen aan op de heide?
Kan hij ook niet lekker lopen op zachte bodem?

En ja die 2 maten, dat is altijd zo geweest trouwens en heeft hij ook nog 2 verschillende voorhoeven.
Dus het is of maat 00 en 00,5 aan of beiden maatje groter, dus 00,5 en 0.
Heb ik liggen. Maar nu krijg ik de 0 voet wel naar 00,5, maar de andere voet niet van 00,5 naar 00. En ik heb alles dubbel, behalve de maat 00,5 :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:34

moonfish13 schreef:
Wil graag met hem de hei op straks, die paden zijn ontzettend mul dus dan gaan zijn schoenen voor we de hei op gaan lekker uit. :)
Vergis je niet wat er aan grote stenen op de paden kunnen liggen. Op meerdere plekken komen de prehistorische kiezelbanen nl aan de oppervlakte.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:37

Isapaardje, dan moet hij wel naar de hei toe eerst, en dat is eerst 3 kilometer aan weg en vrij scherp en grof grind.
Dan hangen de rafels eraan na dat pad.
En gezien ik nu echt elke millimeter nodig heb om hem recht te houden gaat hij dus niet op blote voeten.
Hij zou best blootvoets kunnen qua gevoeligheid hoor, hij is nadat de ijzers eraf gingen zelfs nooit gevoelig geweest.
Hij banjert overal overheen tot grof scherp grind aan toe, hij was toen een ijzer verloren namelijk, de andere drie zaten toen nog.
Ik ga alles testen en als ik twijfel trek ik zijn schoenen voor de hei uit, en als we eraf komen weer aan.
Moet maar even, hij vind de hei geweldig. :)

Dubbeldun, er liggen idd wel eens stenen. :j
Ben er al veel vaker geweest, af en toe moet je inderdaad even sturen bij de hei hier.
Maar algemeen genomen zijn de paden echt mul en steenvrij.
Hij loopt ook niet gevoelig, daarom heeft hij ze ook niet aan.

Even een half uur ofzo over de hei mag hij best blootvoets, veel groter is het niet ook om langer te blijven. :P

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 00:00

Ik heb nav een vraag over gewicht eens voor de lol wat (plak)schoenen en ijzers gewogen :P
Als er iemand interesse in heeft :P
http://imgur.com/a/a4ss2

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:39

Leuk om te zien, maar verbaast me niets. Wel leuk om eens te weerleggen aan ijzerminded people die schoenen lomp en zwaar vinden :D
Overigens zal dat gewicht voor een paard niets uit maken en de enige reden voor de lichte draversijzers is dat het meer tijdwinst kan geven niet omdat het voor het paard fijner zou lopen.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:57

Ja bij de dravers zijn ze idd wel bezig met die lichtgewicht en zelfs 3D geprinte hoefijzers :P
Heb ook gewicht van scoot boots en equine fusions gekregen.. Als ik nog wat tegen kom gaat t erbij haha...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:08

Hier beginnen zijn nieuwe fusions ook te draaien..
Helaas de plaatjes in het bos verloren en toen was het gelijk raak.
Ik krijg ze amper aan maar toch draaien.

Verder als ze niet draaien gaat het denk ik goed komen.
Voor vertrek begon het echt te stortregenen, dus het bos leek wel een rivier. :')
Echt een groot zwembad, en dat vind mijn pony dus fantastisch.
Niet te houden zo blij, helaas kon ik niet meer om de plassen heen dus moesten we op de slechte plekken dwars door de bagger.
Nou gewoon geen probleem en ponylief heeft op een klein sneetje op de kroonrand bij de ergst draaiende schoen geen plekjes opgelopen! *\o/*
Zijn hoefballen waren wel wittig maar dat was gewoon door het weken in natte schoenen, ik heb het dus niet te lang gemaakt!

Ik ging in verzamelde draf door het bos, hij is door het lange stilstaan zo entousiast dat hij te hard wilde.
Nouja dan maar dressuren, toen was meneer na 20 minuten schakelen en verzamelen wel moe. :+

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:11

Begin dit jaar dit topic een tijdje meegelezen en bijgehouden.
En hoewel ik toen riep dat ik niet meer aan hoefschoenen zou beginnen, komt 17 september een hoefschoenpasser langs bij mijn tinker.
Ze staat nu rondom (als ik geen ijzers kwijt ben) beslagen. Maar helaas laatste maanden veel pech, iedere keer is er een ijzer af. En duurt het een week of anderhalve week voor smid kan langskomen.
Nu raak ik dit beu en kan wel op zoek naar smid nummer 3, maar dan hou ik nog dat ze ijzers af kan trappen. Anderhalve maand geleden heeft ze er voor eentje afgetrapt en hierbij een heel stuk hoef mee meegenomen. Hierdoor hield het ijzer aan dit voetje een paar dagen en lag er weer af doordat er niet goed genagelt kon worden vanwege het levende. Was uitleg smid, heb er zelf geen verstand van.
Maar door deze fratsen kan ik de training van ons niet lekker doorzetten. Over een aantal weken gaan we weekendje weg naar loon op zand, en haar basisconditie is wel goed. Maar meer is altijd beterder :)

Nu gaat ze 17 september van de ijzers af en wil ik rondom schoenen aanschaffen. Ze wordt voornamelijk voor de kar gereden, en haar voetjes kunnen onze ritten niet aan zonder bescherming. Ook sloft ze gigantisch vanachter. Ijzers zijn met 6 weken volledig doorgesleten vanachter.
Volgend jaar juni mag ze 2 weken mee op vakantie naar brabant dus hoop dat haar voetjes dan aan de schoenen gewent zijn en haar conditie lekker opgekrikt is.

Maar nu vraag ik me wel af. Veranderen haar voeten niet heel erg als ze van de ijzers afkomt? Zou het vervelend vinden als ik nu schoenen koop en blijkt dat ze na een tijdje niet meer passen door veranderde hoeven.

Haar maat moet ik nog opmeten zodat ze weet welke schoenen ze ongeveer mee moet meenemen. Maar 3,5 jaar geleden had ze cavallo's maat 5 die na een tijdje niet meer pasten. Ook was ze toen sokloos, en nu heeft ze haar volle rijkelijk aanwezige sokken terug.
Na een eerste blik op internet, zijn er volgens mij maar weinig schoenen die haar gaan passen, of waar de sokken niet bij in de weg zitten.
De passer die langskomt is in bezit van passchoenen/schelpen van Floating Boots, Renegade, Cavallo.

Ik hoop dat ze iets passends kan vinden voor mijn Mutsje.
http://myalbum.com/photo/cTOUmW0CUpoE/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/Efyq2Im4AcZI/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/WcOiUFkR4XDc/1k0.jpg

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:26

Jammer dat de hoeven niet te zien zijn op de fotos maar de kans bestaat zeker dat de hoeven veranderen als ze van de ijzers gaat. Hoe was ze uit de cavallos gegroeit,waren die te groot of te klein geworden? Kans is klein dat Renegade en Floatingboot gaat passen als ze cavallo simple maat 5 had, Old of new Mac, Easyboot New trail en misschien de scootboot maat 8 kunnen passen. Easyboot Epic is ook een optie en die past meestal goed bij paarden met veel sok.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:36

Ze waren te klein geworden.
Gingen niet meer over de hoef heen.

Dat er niet veel keus is voor haar had ik ook gezien.
Wacht af of dat vrouwtje iets passends voor haar vind. Hoop het wel, want geen idee wat ik anders wil/moet doen.

Heb je iets aan foto's van de hoeven?
Die kan ik anders morgen best maken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:45

Ik zou zeggen, kijk eerst even hoe ze van de ijzers af komt. Mogelijk loopt ze gewoon goed en heb je voorlopig nog geen schoenen nodig.
Vaak veranderen hoeven wel als ze van ijzers af komen, zeker omdat je het hier al hebt over een rit van ongeveer over een jaar. Dan heb je vast hele andere hoeven dan wanneer ze van de ijzers gaat dit jaar.
Trouwens je kunt pas passer laten komen als ze van de ijzers is, en ook dan de hoeven pas opmeten (na bekappen).
Edit: zie dat je dat ook gaat doen :o

Voor paarden met veel beharing is het altijd lastig om goede schoenen te zoeken wat dat betreft, want de sokken zitten altijd in de weg ook bij modellen met gaiters als de epic.
Dus ja mooiste zou zijn als je diverse dingen kunt uitproberen ergens.
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 08-08-16 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:07

als je paard achter heel erg sloft zijn schoenen waarschijnlijk geen optie. dan slijt je de teen heel snel door. voor kan je waarschijnlijk wel schoenen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:28

Ik ga het maar afwachten.
Als vrouwtje is geweest laat ik het weten en ondertussen lees ik hier bij en leer zo wat over schoenen.

Zonder iets is geen optie.
Dan kan ik met wat geluk 1 ritje in de week maken en dan redden haar hoeven het nog niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:39

Nou hier hielden de plaatjes niet in het bos onder de fusions.
Lagen hier op stal serieus drie ijzers in de perfecte maat en perfect met de juiste opzet erin die zo onder mijn fusions konden. *\o/*
Meneer heeft nu ijzers onder zijn fusions en het werkt heel fijn tot nu toe.
*klopt af*

Afbeelding

Hij zal er lekkere billen van krijgen gok ik zo, flink zwaar.
Maar hij loopt er lekker mee en zo lang hoeft hij ze niet aan.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:14

Ik lees al een tijdje mee en lees hier goede ervaringen over Cavallo hoefschoenen.
Ik heb nu 2 paar besteld via de "matenkaart" en die geeft voor voor maat 1 aan en voor achter maat 0, klinkt zo klein maar daar kom ik op uit met meten dus hoop da ze passen :o . Ik heb ze bij horse topshop besteld maar ze zij niet op vooraad dus hoop dat ze ze snel kunnen leveren want mijn paard loopt op eieren :\
Wordt vervolgd dus

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:23

moonfish13 schreef:
Nou hier hielden de plaatjes niet in het bos onder de fusions.
Lagen hier op stal serieus drie ijzers in de perfecte maat en perfect met de juiste opzet erin die zo onder mijn fusions konden. *\o/*
Meneer heeft nu ijzers onder zijn fusions en het werkt heel fijn tot nu toe.
*klopt af*

[ [url=m/9wXw1i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij zal er lekkere billen van krijgen gok ik zo, flink zwaar.
Maar hij loopt er lekker mee en zo lang hoeft hij ze niet aan.

Waarom heb je ijzers onder de schoenen en niet onder je paard?
Ben je nou niet bang dat je de hele natuurlijke werking van de schoen teniet doet?
( ik heb niet alle berichten gelezen dus misschien heb je dit al ergens uitgelegd, excuses daarvoor dan )