Gelukkig dat het met Tryggur goed af lijkt te lopen, het is je zo gegund dat je straks dat karretje toch nog uit de schuur kunt gaan halen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Wendy15 schreef:Ik lees later even bij
Tryggur z'n uitstapje naar het weiland lijkt met een sisser te zijn afgelopen! Tot nu toe geen terugval, dus ik denk dat het ergste gevaar dat hij daaraan wat zou overhouden nu wel geweken is? Hij staat nog wel op alleen graszaadhooi, maar denk dat ik vanaf morgen weer een klein beetje het andere hooi erbij ga doen om terug op te bouwen naar wat hij kreeg.
Vandaag is de tandarts geweest. Heb er het afgelopen jaar al 2 verschillende bij gehad, maar was niet tevreden. Hij heeft waarschijnlijk een keer zijn hoofd gestoten en had 1 losse tand. Nu een tandarts erbij waar ik al erg veel goede dingen over had gehoord en moet zeggen dat ik ook erg tevreden benHeel rustig en netjes en alles uitleggen. Uiteindelijk toch besloten Tryggur z'n ietswat losse (niet echt heel los, net een beetje speling er op) er uit te halen. Ben zooo trots op mn superpaard. Zonder verdoving oid en hij is keurig blijven staan en heeft alles laten gebeuren, topper
Bleek dat de tand vanbinnen was afgebroken en dus los was gaan zitten, wss dus door een keer hard stoten oid. Maar die is er nu dus uit en meneer heeft een prachtig gat. Eet er verder prima mee en had geen invloed op zijn andere tanden dus nu gewoon weer elk jaar even controleren en vijltje erlangs. Had er echt buikpijn van vantevoren, maar nu toch wel heel opgelucht
Verder zag het er gelukkig goed uit allemaal
paars schreef:Ik zou op enig moment met jullie ook eens rustig over het gebruik van bute willen "praten". De voors en de tegens. Niet omdat ik het zonder heb gered met Vash, die heeft alleen de 1e 2 dagen metacam gehad waar hij heel goed op reageerde. Bute is echt zo'n sterk middel, met zulke vervelende bijwerkingen, waardoor ik me afvraag of je, als je dat voor langer 1 á 2 weken geeft, niet op andere vlakken in de problemen komt. Het is ook erg belastend voor de maag/darmwand. In het geval van Vash had hij dat, met de beschadiging die de darmwand al had opgelopen door de grote toename van melkzuurbacteriën aldaar, er misschien niet eens bij kunnen hebben.
Hoe denken jullie daarover? Ik las de eerste adviezen van LC voor Liene en dacht meteen: waarom meteen bute? Denk dat je erg voorzichtig moet zijn met dat middel, het staat in mijn lijstje pijnstillers niet vooraan.
ponyzotje schreef:Lolclub, bedankt voor de venogrammen
Ik veronderstelde een acute HB omwille van de gigantische schade, dankje voor de toelichting. Ik veronderstel wel dat bij een traag voortschrijdende HB met intervallen de bloedsomloop zich kan aanpassen?
Wbt de vernieuwde doorbloeding, tja, ergens zal de doorbloeding zich wel aanpassen, desnoods vanuit andere intacte kanalen, anders zou de hoef ijskoud worden en afsterven?