Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
plutolover schreef:Iemand ervaring met Gluco horse?
Story schreef:plutolover schreef:Iemand ervaring met Gluco horse?
Ja ik, maar deed niet voldoende. Zou zelf gaan voor een supplement met glucosamine, chondroitine en msm. Eventueel aangevuld met hyaluronzuur
Story van mij reageert enorm goed op de MSM die geef ik ook nog extra aanvullend (pure MSM)
Equiflex HA liquid artrose mix werkte bij mij lange tijd heel goed.
plutolover schreef:plutolover schreef:Iemand ervaring met Gluco horse?
Ja ik, maar deed niet voldoende. Zou zelf gaan voor een supplement met glucosamine, chondroitine en msm. Eventueel aangevuld met hyaluronzuur
Story van mij reageert enorm goed op de MSM die geef ik ook nog extra aanvullend (pure MSM)
Equiflex HA liquid artrose mix werkte bij mij lange tijd heel goed.
Mist schreef:Ik lees nog af en toe mee in dit topic. Na 26 jaar een paard gehad te hebben met artrose (overleden aan klote koliek), ze deed het heel goed op BO beslag en glucosamine. De laatste jaren had ik via de engelse fora waar ik op zit adequan ontdekt en dus laten geven (kosten ongeveer 60euro). Hoewel het al goed ging reageerde ze daar super op veel losser in haar lijf, ik moest janken toen ik haar een week na de injectie haar hoofd zag krabben met haar achterhoef !! en dat voor een paard van 1.84cm. In UK en USA wordt het veel meer gebruikt, in NL/BE volgens DA ook maar meestal bij toppaarden ter voorkoming van blessures.
anyway, zie hier veel voorbij komen over verschillende orale supplementen (die ook heel duur zijn!) wellicht is dit ook iets om aan te denken (cartrophen, adequan, legend en pentosan )
hier een artikel over de verschillen hiertussen, overigens gaf ik geen maandelijkse injecties maar eerst de "loading dose" en dan 2x per jaar.
http://horse-journal.com/article/adequa ... osan-16151