jullie zien ook niet echt voordeel bij die Frog dingen. Image heeft mij trouwens beloofd nooit meer van die enge ziektes te krijgen. Voorlopig heb ik mijn buik vol van veeartsen/klinieken/hoefsmeden etc
ik hoef ze voorlopig niet meer te zien. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jullie zien ook niet echt voordeel bij die Frog dingen. Image heeft mij trouwens beloofd nooit meer van die enge ziektes te krijgen. Voorlopig heb ik mijn buik vol van veeartsen/klinieken/hoefsmeden etc
ik hoef ze voorlopig niet meer te zien. 

Dus de overbelasting van zaterdag is nu eindelijk weg! 
Als het niet aan de te hoge dosering ligt, misschien de dosering van de tranquigel (als je paard dat krijgt) wat omhoog? Sja.. of toch wat meer ruimte geven. Heel hoog gras kan geen kwaad, zit weinig in. Het is het korte gras wat funest is.

ik zou trouwens beginnen met de paddock groter maken, weet niet in hoeverre dat kan? misschien kun je dat eerst opbouwen tot je daar op zijn 'max' zit en dan de overstap maken naar het land?
en de hoefsmid vind het daarom ook maar 3 maand nodig puur voor extra ondersteuning en correctie zodat hij zo min mogelijk over houd aan de hoefbevangenhuid
en ook alleen maar voor op ijzers, omdat hij achter niets heeft.
Dat was makkelijk, dus dan weet ik ook waar ik extra op moet letten.
Maar zijn hoefstand zal wel degelijk verbeteren, hij staat nog iets te veel naar achteren en het neemt vooral de eerste gevoeligheid weer weg op de harde weg. Amable_Chica schreef:Of zie ik dat nu verkeerd???
) dus weer een omhoogschietende fructaanindex?
! 
Amable_Chica schreef:Maar welshcobfan, jij zegt dat je paard na het springen enz weer gevoelig liep, maar kan het niet zo zijn dat dat komt omdat hij weer gras is gaan eten?? Volgens mij is het niet zo dat wanneer de hoeven niet meer warm zijn, ze ook gelijk genezen zijn... Dus dan kan een klein beetje gras er alweer voor zorgen dat je paard gevoelig gaat lopen en de hoeven ook weer warm worden.... Natuurlijk zou na het springen en gek doen je paard gevoelig kunnen lopen, maar is dat dan niet een teken dat de hoeven nog niet helemaal genezen zijn?? Want normaal gesproken zou een paard gek moeten kunnen doen zonder daarna gevoelig te lopen. (want uit jou verhalen begrijp ik dat je paard weer helemaal genezen is, of beter gezegd op het moment niet meer hoefbevangen?)
Of zie ik dat nu verkeerd???

Ik na het weekend gewoon eens rustig door de wei met hem stappen.