Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laura22 schreef:Hoi allemaal
Mijn paard staat nu helaas ook licht bevangen of zit er tegen aan, meteen van het gras afgehaald en op rantsoen ze is ook veelste dik.
Nu krijgt ze standaard al gluco balance erbij en mijn vraag is: is het handig om ook magnesium bij te gaan voeren, sinds ze op de paddock staat is haar manenkam al een stuk soepeler geworden en ze liep alleen wat stijf in draf.
Slmt9 schreef:Huh?
Volgens de ingredientenlijst niet.
Samenstelling (per 8 gram): Artisjok, Brandnetelblad, Broccoli, Fenegriek, Gember, Groene kool, Hazelnootblad, Hibiscus, Kaneel, Mariadistel, Monnikspeper, Peterselie, Rozemarijn, Rozijn, Salvia, Spinazieblad, Varkensgras, Venkel, Zoethout en Zuurbes. 1,62 g Natriumchloride (als Himalayazout), 0,48 g Rijstzetmeel, 107,17 mg Fructo Oligo saccharide, 30,79 mg Methylsulfonylmethaan (MSM), 21,24 mg Magnesium (als -citraat), 3,02 mg Citrus bioflavonoiden en 1,78 mg Kalium (als -chloride). 4,10 mg Calcium (als -citraat), 0,77 mg Kiezelzuur en Bentonite-montmorillonite. 895 IE Vitamine A (als retinolpalmitaat), 1,95 mg Vitamine B1 (als thiamine HCl), 2,05 mg Vitamine B2 (riboflavine), 8,21 mg Vitamine B3 (nicotinamide), 2,05 mg Vitamine B5 (als calcium-d-pantothenaat), 4,51 mg Vitamine B6 (als pyridoxine HCl), 55,99 μg Vitamine B12 (cyanocobalamine), 2,86 mg Choline (-bitartraat), 9,33 μg Foliumzuur, 15,60 mg Inositol, 2,05 mg PABA (paraaminobenzoezuur), 8,21 mg Vitamine C (als L-ascorbinezuur), 90 IE Vitamine D (vitamine D3), 3,79 mg Vitamine E en 1,68 μg Biotine (d-(+)-biotine). 0,42 mg IJzer (als -fumaraat), 0,41 mg Zink (als L-Methionine), 88,09 μg Mangaan (als -aminochelaat), 8,21 μg Jodium (als Laminaria digitata), 7,79 μg Selenium (als -L- Methionine) en 2,61 μg Koper (als -aminochelaat). 1,31 mg L-Lysine (als L-Lysine HCl).
Eleeke schreef:Dierenarts net weer geweest. Het leek goed te gaan en opeens een terugval.
Fotos gemaakt, overleg met emmeloord gehad.
Hoefbeen iets gekanteld en gezakt, zool nog 1cm dik.
advies van Dierenarts : op ijzers met zooltje , 2 zakjes bute ( stond ze al op ) en de bloedverdunners en uiteraard op een vrij kleine paddock houden.
Het is nu drie weken na eerste symptomen en dus ook start behandeling. Met al 35 jaar paarden en nog nooit HB ( ja ik ben ergens een geluksvogel ) , weet ik niet helemaal wat me overkomt.
Mijn gevoel zit al dichtbij opgeven. Dierenarts gelukkig niet.
laura22 schreef:Hoi allemaal
Mijn paard staat nu helaas ook licht bevangen of zit er tegen aan, meteen van het gras afgehaald en op rantsoen ze is ook veelste dik.
Nu krijgt ze standaard al gluco balance erbij en mijn vraag is: is het handig om ook magnesium bij te gaan voeren, sinds ze op de paddock staat is haar manenkam al een stuk soepeler geworden en ze liep alleen wat stijf in draf.
hwn schreef:@Femke, kan je ook vaststellen of een paard IR is als ze op suikerarm rantsoen staat?
MarliesV schreef:hwn schreef:@Femke, kan je ook vaststellen of een paard IR is als ze op suikerarm rantsoen staat?
Ja zeker! Die van mij was IR getest na haar hoefbevangenheid.
Daarna op rantsoen gezet en maanden later opnieuw getest, veel hogere waarde maar nog aan het afvallen.
Nu staat ze nog steeds op dieet, is meer afgevallen en we gaan van het najaar weer testen.
MarliesV schreef:Ja in theorie wel, alleen was dat hier in eerste instantie (-35 kg) niet zo. Hopelijk na -70 kg wel, maar dat gaan we dus het najaar zien.
Beetje diabetes type 2 bij de mens: ben je te dik en daardoor suiker problemen, voeding aanpassen en afvallen, grote kans dat dit de waardes ten goede komt. Dan kan je voorzichtig weer soms gaan opbouwen.
Is het aangeboren (type 1) dan zal afvallen niet genoeg doen en blijft het management goed letten op ruwvoer en suikers en niet meer op het gras.