Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
nombrado schreef:mysa schreef:antibioticum is GEEN symptoombestrijder! En verder kan bij paarden een lichte verhoging wel degelijk iets ernstig betekenen, een van m'n paarden had lichte verhoging op vrijdagavond, op zondag was ze dood. (Geen hb)
jeetje, ben je erachter gekomen wat het geweest is?
mysa schreef:Nee, geen sectie laten doen. Volgens d.a.: een ontsteking van de hartspier of hersenvliesontsteking. Als 1 van die twee een bacteriële onsteking is geweest zou ze zijn gered met a.b., maar het was te kort dag.
nombrado schreef:EstherHegt schreef:Mijn paard ook dood en nooit antibiotica in die tijd maar wel HB en koorts. Ieder paard is anders en iedere oorzaak HB is anders. Was geen hoge koorts maar wel het einde van haar leven.
was dit een vergiftiging van iets dan?
nombrado schreef:mysa schreef:Nee, geen sectie laten doen. Volgens d.a.: een ontsteking van de hartspier of hersenvliesontsteking. Als 1 van die twee een bacteriële onsteking is geweest zou ze zijn gered met a.b., maar het was te kort dag.
Volgens mij is hersenvliesontsteking wel te herkennen bij een ziek paard.
ontsteking hartspier weet ik niet, maar het had dus net zo goed een vergiftiging van iets kunnen zijn.
Dat is juist zo lastig..., dat je niet weet wat het veroorzaakt heeft....
maar wat veroorzaakt een ontsteking van een hartspier?
dat is toch niet zomaar van de 1 op de andere dag? dan zou je toch een algehele malaise al een tijdje moeten merken?
EstherHegt schreef:Nee. Het is een oneliner dus nog een keer nee. Oorzaak onbekend en raar bloed waar wetenschappers in de hele wereld geen verklaring voor hadden. Geen grote rode bloedcellen en geen sectie laten verrichten en geen ruggemergpunctie en leverpunctie meer laten doen. Paard was te ziek.
BigBen schreef:Homeopathie doet helemaal niets,
en dus kun je er ook niets mee oplossen.
Jouw Lyme-verhaal klinkt wat mij betreft heel erg dubieus,
om het maar eens beleefd te formuleren.
Toch wel vreemd dat 95% van alle gevallen van Lyme vastgesteld wordt
door alterneuten, terwijl het in de reguliere geneeskunde maar zelden voorkomt.
geerke schreef:homeopathie tegen lyme?...hoeraa!!! we zijn er weer...
Had je hond wel lyme?Was het niet piroplasmose?
Ik geloof dat we nu erg afdwalen....
Even on topic...
Met Pablo gaat het goed!
Vandaag weer gewandelt en hij was de oude vertrouwde pablo weer!
Van alles schrikken en niet bij te houden.
Het is nu precies 10 dagen geleden dat ik de levothyroxine verhoogd heb,en ik heb het idee dat het werkt.
De sloomheid is er niet meer....Tijd om er weer op te stappen binnenkort!(eens kijken hoelang ik erop blijf zitten)
geerke schreef:Even on topic...
Met Pablo gaat het goed!
Het is nu precies 10 dagen geleden dat ik de levothyroxine verhoogd heb,en ik heb het idee dat het werkt.
De sloomheid is er niet meer....Tijd om er weer op te stappen binnenkort!(eens kijken hoelang ik erop blijf zitten)
EstherHegt schreef:Mij lijkt het ook veel beter om on topic te blijven en iedereen in zijn waarde te laten. Nombrado jou wil ik echt verzoeken om je diagnoses en meningen voor jezelf te houden in dit topic. Ik vraag dat echt zelden, maar in dit geval dus wel. Alle mensen hier in dit topic hebben met HB te maken of te maken gehad. Iedereen doet dit op zijn/haar manier, ik wil je vragen dit te respecteren.
nombrado schreef:ik begreep, dat er niet meteen zichbaar was op de foto als een paard hoefbevangen is volgens het zien aan de buitenkant?
wordt de hoef zelf droger bij hoefbevangenheid?
Wat nu, als er een bacterie, schimmel in de diepe straal zich nestelt in de hoeven, en daar de hoef belagen. Voelt denk ik voor een paard als blauwe drukkende nagel, kan er dan ook hoefbevangenheid ontstaan?
wat kan je zien aan de kroonrand bij een paard met hoefbevangenheid?
kunnen paarden ook een "kalkhoef" krijgen? (kalknagel?)
nombrado schreef:geerke schreef:Even on topic...
Met Pablo gaat het goed!
Waarom wordt dit middel ingezet tegen HB?
Is het een schildklierprobleem?
nombrado schreef:geerke schreef:Even on topic...
Met Pablo gaat het goed!
Waarom wordt dit middel ingezet tegen HB?
Is het een schildklierprobleem?
tug schreef:@nombrado,
misschien handig als je even het topic doorneemt, meeste is wel eens langs geweest of terug te vinden onder de zeer bruikbare linken in bericht 1, de meeste antwoorden zijn mooi uitgewerkt op de website van hoofcare. scheelt veel extra typwerk.
nombrado schreef:hoofcare ken ik zeker
maar daar is niets over te vinden over schildklierproblemen en HB
ponyzotje schreef:Ja maar lolclub, wat heeft dat te maken met die koude, die venogrammen? Ik zei toch ook enkel dat normale voeten geen last ondervinden van koude?
Die foto, jezes, maar is dat bij elk HB paard zo?? Want deze is natuurlijk wel door de zool gegaan en dit lijkt gewoon HEEL acuut?
ponyzotje schreef:Bij chronische gevallen denk ik dat je niet mag onderschatten hoe "veerkrachtig" de bloedsomloop is. Er worden héél snel nieuwe aders gemaakt! Daar gaat zeker geen 3-5 jaar overheen, eerder enkele dagen eer het op gang komtIk geloof dat op enkele weken de doorbloeding terug goed kan zijn (afhankelijk van de afstand uiteraard).