nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:36

Als je pony na bekapping scheef staat, is er volgens mij iets niet goed gegaan met de bekapping.
En draaiende schoenen wijzen vaak op maatje te groot, of te breed als je pony smalle voetjes heeft.

Maar ja dat is helaas wel van hoefschoenen, het zijn hele fijne dingen als ze goed passen, maar anders kan het een ramp worden door draaien, verliezen of ander ongemak.

Zelf heb ik hierin diverse ervaring. De ene pony met kleine vervormde hoeven, kan alles aan, ook al is het 2 maten te groot, dan blijven ze nog hangen, behalve de glove hoefschoenen. En de andere met normale gezonde ronde hoeven, verliest van alles en kan er maar 1 soort aan en dat zijn juist de glove hoefschoenen.

Maar goed, draaiende fusions duidt in ieder geval op te grote schoenen en dat is waarschijnlijk met vetrap wel op te lossen (is wat stug). En anders toch ander soort schoen proberen.

Mac

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:00

Als je meer zekerheid wilt hebben voor de tijd dat je met je paard op pad bent, zou je deze kunnen overwegen om de tijd te overbruggen:
http://www.greendistance.nl/plakbeslag
Die blijven echt goed zitten. Ik woon op de Veluwe en heb ze gebruikt :P dus ik spreek uit ervaring ;-)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:30

ik heb van het begin af aan nooit problemen gehad met de equine fusions.
heb er nu meer dan 1600km mee gereden. zitten nog steeds goed, nog niet versleten, en nooit draaien of verliezen.

ik denk ook dat de schoenen te groot zijn als ze draaien.
ik heb toen der tijd de schoenen bij een hoefbekapper/ verkoop-punt aan laten meten zodat je zeker weet dat je de goede maat aanschaft.

mocht je nog ooit hoefschoenen willen: laat ze goed aanmeten!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:16

Mijn ruin ging giga struikelen met de Equine Fusions, levensgevaarljk! Nou tilt hij zijn voeten marginaal op en geven die dingen mee; denk dat het daar mis ging. Met de Easyboots gaat het wel goed. Cavallo's gingen draaien.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:34

Isapaardje schreef:
Als je pony na bekapping scheef staat, is er volgens mij iets niet goed gegaan met de bekapping.
En draaiende schoenen wijzen vaak op maatje te groot, of te breed als je pony smalle voetjes heeft.

Maar ja dat is helaas wel van hoefschoenen, het zijn hele fijne dingen als ze goed passen, maar anders kan het een ramp worden door draaien, verliezen of ander ongemak.

Zelf heb ik hierin diverse ervaring. De ene pony met kleine vervormde hoeven, kan alles aan, ook al is het 2 maten te groot, dan blijven ze nog hangen, behalve de glove hoefschoenen. En de andere met normale gezonde ronde hoeven, verliest van alles en kan er maar 1 soort aan en dat zijn juist de glove hoefschoenen.

Maar goed, draaiende fusions duidt in ieder geval op te grote schoenen en dat is waarschijnlijk met vetrap wel op te lossen (is wat stug). En anders toch ander soort schoen proberen.

Joh, meen je dat nou? :')
Je moet wel lengte hebben óm het te bekappen. :+
De smid heeft m laatst bekapt en nu staat hij door te hard slijten te kort om hem recht te zetten naar mijn zin.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:31

De fusions zijn niet voor elke hoefvorm en beweging geschikt, als paarden de hoeven scheef afslijten, draaien in de beweging of erg ronde hoeven hebben is de fusion niet mijn eerste keus. Je kan evt randje schuimrubber in de schoen plakken, aan de kant van de schoen waar de teen van de hoef naar toe draait.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:09

Die optie ga ik bekijken Delphi, thx!
Hier bleek het wel deze week.
De schoenen hadden niet gedraaid, maar de plaatjes waren versleten die eronder geplakt zaten en hij was er daardoor een verloren.
Nou dus gelijk een schoen 70 graden gedraait.
De schoen met plaatje zat nog keurig!

En te groot, ik geloof er geen barst van.
Ik krijg ze zelf dus écht niet gedraaid.
Toevallig afgelopen week voor het eerst, maar toen stond hij én te kort én scheef Plus dat ik het niet kon bijwerken daardoor.
De easyboots draaien helemaal niet hier, maar die past hij niet achter.
De rubber zool geeft gewoon niet mee en 250 kilo pony krijgt veel gedraaid.
Hopelijk gaat het straks weer goed als zijn voeten weer op lengte zijn, maar ik baal er enorm van.
Ik kan toch moeilijk 2 paar kopen voor de momenten dat hij wat korter staat..
De eerste twee ritten gingen dus ook super, tot het materiaal soepel werd.
Vandaag ga ik kijken wat vetrap doet.
Meneer gaat zich denk ik echt kaal lopen op langere ritten met de fusions, de easyboots twijfel ik ook over dus ook daar vetrap.
Thuis rij ik geen lange ritten en ga ik ook niet doen.
Sokken zijn geen optie door het draaien.
Hopelijk werkt de vetrap ook tegen het draaien, dan ben ik dolgelukkig!
Dan maar inslaan bij de action, voor thuis is vetrap wel betaalbaar en voor op vakantie moet het maar even dan.
Ik denk erover om hem dunne zachte sokjes aan te doen, en daarover vetrap.
Dan heb ik minder risico op schuren.

Meneer is echt erg in dat opzicht. :+
Laatst had hij een wondje 10 centimeter boven zijn staart, een schampschot van een tand van een ander paard.
Nou gelijk schuren de miepkont, ik ben nog steeds bezig met huidolie om te zorgen dat hij niet in dat cirkeltje van schuren blijft. :')
Zijn tuig ook, A merk ideal tuig.
Ik heb het op 6 plekken extra af moeten werken, en de singel liep hij zich zelfs met lamsvel strak eromheen kaal.
Nu heeft hij een extra smal singeltje van zilco, dat gaat goed.
Ik ga dus niet met hem weg zonder een arsenaal aan smeersels, watje dat het is.
We houden wel van elkaar hoor. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:56

Nou, vandaag geprobeerd met sokken en vetrap, daarna vetrap maar het blijft geklooi.
Ik heb nu fusions besteld heel strak op de maat, en als deze te klein zijn de andere dus gelijk aan doen hoop ik.
Hij past ze nu voor goed, maar voor draait hij ook niet.
De maat lijkt mij nu geen punt, maar dit is het laatste wat ik ga proberen.
Verder heb ik niks gezien wat ik denk dat bij hem beter zit als dit.
Combi lastige maat met gewoon geen harde schoen aan kunnen.
Hij heeft zijn koten achter nu dus kaal, niet open gelukkig.
Zijn voorvoetjes begint de vacht ook steeds dunner te worden van zijn easyboots, gewoon een ontzettend gevoelig huidje.
Ik ben hier naar de apotheek gelopen met deze kwestie en of zij een tip had.
Zij zei direct Gehwol voetcreme, voor het lopen erop smeren en zij was er van overtuigd dat dit helpt.
Dat voorkomt blaren en versterkt de huid.
Dat het kaal is vind ik niet erg, zolang hij maar geen pijn eraan heeft, want ik weet dat hij gauw kale plekjes krijgt.
De huid zag er ook erg rustig uit, maar wel kaal.

Als dit werkt gaat hij zo snel mogelijk naar de veluwe, hopelijk kunnen we dan eindelijk genieten in combi met de gewohl voetcreme. :)
Het is 10 euro een tube, maar vetrap is ook niet goedkoop voor vier hoeven.
Het jammere is gewoon dat het loopcomfort van de fusions qua afrol gewoon fantastisch is voor hem.
Echt fenomenaal, hij loopt er als ze blijven zitten zó goed op.

Daarom is dit mijn laatste probeersel, zo niet moeten er sowieso elke maand achter ijzers onder en dat is ook 70 of 80 euro per maand.
Hopelijk gok ik goed.
Het is lastig, want qua lengte is hij vrij lang als ik de tabellen zie, maar wel smalle voetjes waardoor ik weinig opties zie.
Ik wilde ook voor de zekerheid twee plakijzers bestellen bij hoofwear, maar die hebben ze ook niet in zijn maat daar.
Qua normale ijzers had hij altijd 5x0.
Hij blijft trouwens plaatjes houden, ook onder de nieuwe fusions.
Zonder is gewoon geen optie.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 30-07-16 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:12

Ik heb mijn Renegade Vipers te koop staan mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Ben altijd heel tevreden geweest maar jammer genoeg is mijn pony erg ziek (chronisch) dus
ik verkoop momenteel al mijn rijspulletjes. Het zijn 4 schoentjes, goed onderhouden maar wel
gebruikt. Misschien vooral geschikt voor mensen die willen kijken of ze het iets vinden en of het
bij hun paard past. Allemaal 125/125.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:15

Wat klote Apple. :(

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:33

Ja.. ;( Ze staat nu 3 maanden met pensioen op een grote dijk met haar vriendinnetje.
Eind van de zomer komt haar vriendinnetje weer naar huis en moet ik haar laten gaan..

Ze heeft cushing en chronische bronchitis en ze is sinds een jaar heel erg veranderd in gedrag.
Ze was altijd super lief, rustig en bomproof.. Ze is nu enorm gestrest, schrikkerig en heel boos.
Thuis is ze al niet meer te hanteren vandaar dat ze op een dijk loopt..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:36

Wat vreselijk. :(:)
Het lijkt me echt een hel om elke dag je grote vriendin te zien, wetende dat ze er straks niet meer is.
Dikke knuffel. :(:)

Ik vind trouwens je renegades er nog netjes uitzien hoor, ik zou je prijs verhogen eerlijk gezegd.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:41

Wat lief, dankje ! :o Oh echt? Ik heb de prijs aangepast.. Ik hoop alleen dat ze weg zijn als m'n pony er niet meer is..

('gelukkig' zie ik haar niet elke dag.. Mijn andere pony staat thuis met 't paard van mn vader en deze pony staat op een dijk ongeveer een kilometer van ons weg. Ik ga sinds ze daar met pensioen staat om de week even kijken, aaien enzo)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:46

Ik denk dat je met 100 euro voor alle vier nog erg netjes zit.
Snap dat je er van af wil, ik ging van verzorgpaard naar maat shet/pony.
Heb het verkopen van bepaalde dingen lang uitgesteld, vond het erg lastig.
Alleen haar hoofdstel hangt hier nog die gaat echt nooit weg want dat is gekocht van geld van een erfenis, een passier zodat ik er jaren mee kon doen.
Het is dat het niet te vermaken is anders had ik het gedaan, er hangt nogal emotionele waarde aan.

De prijs staat erboven nog niet aangepast trouwens.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:47

Wat triest van je pony Manon, je had net zo een mooi plekje voor haar.

ik heb je een pb gestuurd, ik heb interesse in de schoenen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:49

Moonfish, had je niet beter andere schoenen kunnen bestellen, bijvoorbeeld de Easyboot Black Country, de nieuwe blijven erg goed zitten is mijn ervaring.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:54

moonfish13 schreef:
Ik denk dat je met 100 euro voor alle vier nog erg netjes zit.
Snap dat je er van af wil, ik ging van verzorgpaard naar maat shet/pony.
Heb het verkopen van bepaalde dingen lang uitgesteld, vond het erg lastig.
Alleen haar hoofdstel hangt hier nog die gaat echt nooit weg want dat is gekocht van geld van een erfenis, een passier zodat ik er jaren mee kon doen.
Het is dat het niet te vermaken is anders had ik het gedaan, er hangt nogal emotionele waarde aan.

De prijs staat erboven nog niet aangepast trouwens.

Oh bedankt heb 't nu helemaal aangepast. Ja zo'n hoofdstel heb ik inderdaad ook van mijn vorige merrie. Die gaat nooit weg. Ik kan hem met wat mazzel weer gebruiken voor mijn nu jaarling ruintje over een hele tijd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:06

Die zijn er niet in zijn maat Delphi.
Hij heeft nu voeten van 8,5 cm breed en 10 lang nu.
Dat was echt breder, 9 cm toen.
Ik sta open voor suggesties, ze kunnen nu nog terug natuurlijk. :)
Heb nu de fusion slim besteld, maar als ik ook maar enigsinds twijfel bestel ik de normale in een maat kleiner.
Punt is alleen dat zijn hoef 10 cm lang is en de maat kleiner tot 9.5 cm lang gaat en tot 9 cm breed.
De slim gaat tot 10.5 lang en 8,7 tot 9,3 cm breed.

Nu weet ik wel zeker dat hij weer breder gaat worden, hij heeft de fusions voor de smid kwam prima gepast en toen stond hij echt netjes.
Niet te lang ofzo, hield de voeten ook stabiel in stand.
Het punt is alleen dat ik echt af wil van het gedoe met passen ze wel of passen ze niet.
Het zit net tussen twee maten in na bekappen ofzo, en ik ben van mening dat hij geheid over een paar maanden feilloos in zijn oude past.
Echt 90% zeker, want ze zaten echt als een huis voor de smid kwam met de plaatjes.
De plaatjes heeft hij ook gewoon echt nodig, terwijl ik echt geen pony heb met kromme poten, maar ijzers lenen zich hier beter voor.
Jammer dat het zo duur is en het nu echt niet kan.

Zijn stand zit gewoon hierin tegen, als het ook maar een béétje niet goed zit gaat het draaien, en dus heb ik ook schoenen nodig voor de periodes dat hij kort staat.
Van de winter zal hij ook niet meer zo knetterhard groeien, en ik denk dat ik er gewoon niet onder uit kom om twee maten te moeten hebben.
Gelukkig past hij ze voor fantastisch nu, daar ben ik wel ontzettend blij mee.
Hij kan er nog iets in groeien, en zonodig houd ik hem bij precies op maat van de schoenen met zijn hoeflengte.
Voor staat hij echt goed nu, achter wat kort naar mijn zin.

Baal er wel echt van hoor.
Maar anderzijds had hij ook een dikke peesblessure of wond kunnen hebben ofzo en dan had het echt nog duurder uitgepakt, en dan heb je niks meer.
Die schoenen zijn beter als een peesscan, dat eerste hou je wat aan over.
Dure voetjes die pony momenteel, gelukkig zit het niet in zijn botten of pezen en groeit dit er gewoon uit en klaar.

Apple, ik ben definitief over op mennen.
Daarvoor heb ik geen paard nodig, dus ik heb een rank ukkie van 1,32 terwijl ik eerst een fries verzorgd heb met full tot x-full. :+
Hij verzuipt in peesbeschermers maat pony. :')

Zo ziet het er uit nu, hier was het na een natte wei maar de gaten liegen niet.
Ijzers kunnen nu echt niet.
Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:49

Zelf bekappen voorkomt dit soort problemen wel of niet passend. Mij fjord heeft ook schoenen. Aangemeten direct na bekappen. En als ze niet passen. Rasp erover en klaar en ze passen weer als een glazen muiltje.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:26

Ik bekap zelf in principe, maar de smid heeft bijgesneden en hem naar mijn zin te kort gezet, hij ging daardoor knetterhard slijten omdat de zool flink uitgesneden is.
En dat laatste wil ik dus niet meer zo hebben als het even kan.
Door het uithollen van de zool ging het fout, de lengte was ok.
Hij is binnen een paar dagen zo ff een halve centimeter afgesleten, terwijl de smid er ook al wat afgehaald had. -O-

Sowieso heeft mijn pony nu white line disease, en door de grote slijtage daardoor wisselen zijn voeten nog soms.
Soms komt er een nieuw gat open en kan hij ineens erg zakken in de hiel ofzo, dat soort dingen.
Het is dus in feite ook medisch gebruik.

Pony komt van zoiets af terwijl hij hoog op de hielen stond:
Afbeelding
Dit was na de smid, na 6 weken oid behandelen maar hierna is hij dus enorm gesleten helaas. -O-
Afbeelding

banketstaaf is dat het net in mijn vakantie met mijn ouders gebeurt.
Hij zou een maand mee gaan naar de veluwe, en dat kan ik zonder schoenen op mijn buik schrijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:37

Maar dit zijn 2 paar verschillende hoeven ??
Voor slijt altijd véél harder da achter.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:04

moonfish13 schreef:
Joh, meen je dat nou? :')
Je moet wel lengte hebben óm het te bekappen. :+
De smid heeft m laatst bekapt en nu staat hij door te hard slijten te kort om hem recht te zetten naar mijn zin.

Ik begreep uit je eerdere zin Pony is bekapt en staat nu net wat kort en iets scheef dat je smid de pony scheef had bekapt. Verkeerd begrepen dus :')

Maar 8,5 breed en 10 lang ... dat heb ik hier ook en ik heb de 'small', maat 10 gekozen. Las dat jij nu ook de slimm hebt gekozen. Is denk ik wel slim :)

Het is duur spul om zomaar even weer wat anders te kopen en uit te proberen.
Werken deze ook niet zou ik toch adviseren eens naar de normale easyboot of easyboot epic te kijken. Die zijn er wel in deze kleine maatjes. Zijn niet geschikt om 24 uur te dragen, maar bieden wel goede bescherming bij rijden. Ik ben ze zelf destijds toen ik ze gebruikte ook voor de kar nooit verloren.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:16

Ik wil de renegades

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:29

Easyboot heb ik maar die past hij achter niet.
Hij heeft voor zijn voorhoeven easyboots.
Voorheen pastte hij prima de 10.
Maar vertel mij eens wat ik wél kan doen?
Die pony past haast niks zo.
Ik heb van alles bekeken en niks past verder lijkt.
Cavallo's wil ik niet.
Beslaan kan dus niet én zou elke vier weken moeten straks.
Nou écht niet dat ik 140 euro per 8 weken voor de hoefsmid ga dokken.
Want daar komt het dus op neer zo hard groeit hij.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:30

Is het geen idee een passer er bij te laten komen?
Ik wilde graag Renegades, maar had geen idee of het zou passen. Gelukkig wel bleek bij passing.