Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Als je flink bent wezen Chinezen
Buitenzinnig schreef:
geerke schreef:Ach, het ziet er nogal barbaars uitwaarom is aderlaten barbaars?
Niet alle oude methodes zijn slecht hoor!
Ik heb een aantal jaren geleden meegemaakt dat een ernstig bevangen pony na aderlaten weer vrolijk wegliep.
Er kwam z'on drie liter bloed uit en er was niets barbaars aan...ik zag de pony onder mijn handen opknappen.
(de dierenarts belt mij weleens om te helpen hier en daar)
Buitenzinnig schreef:Ik leg vaker rare verbindingen...![]()
Gadverdarrie SpikeyBlue!!Je wordt op een gegeven moment bang om wat dan ook te voeren!!!
Ach ja, aderlaten... ze zetten soms ook "koppen" of doen maden op je wondje. Voor iedereen die graag wil weten hoe barbaars (letterlijk) het er voeger aan toe ging. De Paardenvriend van Pieter van Naaldwijk. De brave borst leefde ergens rond de Gouden Eeuw en hield er opmerkelijke geneeswijzen op na.... Verplichte kost voor iedereen die beweert dat "vroeger alles beter was"
SpikyBlue schreef:Lolitrem (raaigraskramp)
Het gifgehalte is het hoogst in de herfst. Na het maaien stijgt het gifgehalte met de leeftijd van het gras. De hoogste gifgehaltes komen in het onderste gedeelte van de stengels voor. Daarom is een overbeweid, erg kort afgegraasd stuk grasland bijzonder gevaarlijk. Jonge grassprietjes die omhoog komen na een lange periode van droogte, kunnen de eerste dagen ook voor problemen zorgen.
Symptomen:
Stijfheid (na het rijden), struikelen (tijdens het rijden), moeite met het bewegen van de carpaalgewrichten, moeite met achterwaarts gaan, koppig en oncoöperatief gedrag, hoofdschudden, ataxie met ongecontroleerde bewegingen, grotere schrikachtigheid vooral bij akoestische en visuele prikkels, desoriëntatie (alsof het dier zijn vertrouwde omgeving niet meer herkent).
geerke schreef:maden worden in de huidige geneeskunde nog steeds gebruikt...ze zijn wel steriel dat zal het verschil zijn.
DubbelDun schreef:Tja maden op een wond is een smerig gezegd, maar ze eten wel het vieze spul op.
In hoeverre die maden van vroeger 'veilig' waren is de vraag. Toen was alles nog niet zo schoon als nu
@SB: mooi stukje. Daar krijg je toch wel even de kriebels van
Hoe is de naam van die speciale klei ook weer... Metoniet oid?? Dat schijnt idd voor paarden goed reinigend te werken.
ponyzotje schreef:nombrado, die tweede link is prima![]()
En net hiermee maak jij me bang:Citaat:Men vindt tegenwoordig vaak dat koorts niet verlaagd hoeft te worden omdat deze geen gevaar vormt. De tendens slaat nu echter weer helemaal de andere kant op, en dat is niet terecht