[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:55

Elcamino, ik zoek geen glucosamine.
Heb dat zelf gebruikt en totaal geen verschil gemerkt dus geloof ik dat bij de paarden ook niet zo. :o
Groenlipmossel zou dan meer doen .

Devils relief heb ik net naar zitten kijlen,zitten ook wat andere ingrediënten in zoals de gember en kurkuma die absoluut goed zijn.
ga het denk ik maar proberen dan.
Heb ook al zitten kijken naar los geven van duivelsklauw,gember en kurkuma, maar moet dan de dosering nog uitzoeken

Darkchristal,van horseflex zie ik meerdere producten,welke gaf jij?
Bij mijn merrie zeg ik ook dat het ophoud als ik zie dat het niet meer wil .
Hoeplijk duurt dat nog wel heel erg lang,maar voor jou vast een knuffel, :(:)

Anoniem

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:57

Ik geef de pure duivelsklauw. Twee scheppen.

Dankjewel voor de knuffel. Vandaag was ik er voor t eerst weer na vakantie en was ie best goed te pas. Zo
Moeilijk..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:59

Ja erg is dat he, ene dag weet je het zeker en de keer er na zie je dan toch weer een lichtpuntje.
Blijf je gevoel er in volgen.

Waar koop jij duivelsklauw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:22

Ik had het online besteld

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:22

Hehe, maar waar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:05

Ooooh zo Hahah.
Horseflex.nl

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:28

Ellepel...De Glucosamine was een voorbeeld, dat werkt bij mijn paard juist erg goed... maar dat is voor ieder paard anders denk ik. Devils Relief is gewoon een natuurlijke pijnstiller in mijn optiek dus dat doet ook niks voor de artrose op zich. Ik vind het alleen beter voor zijn lijf dan de Bute.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:49

Ellepel, heb je echt diverse glucosamine producten geprobeerd ? Kan echt super veel schelen in werking, het ene of andere product.
Of anders gelatinaat ? Of de goedkope versie ervan, gelatine ?!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:17

Nou ja bij artrose is het kraakbeen te dun of zacht toch, dat herstel je niet meer dacht ik
Ik kies liever voor iets dat de bijkomende ontsteking remt en tevens de pijn bestrijd.
En nou kan glucosamine dat wel doen,weet ik.maar mijn voorkeur gaat er niet naar uit

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:17

Ik geef al een tijd duivelsklauw van verschillende merken. Alles heeft wel wat gedaan bij mijn paardje maar wel tot een bepaalde hoogte.
Eerst begonnen met pure duivelsklauw van Makana. Daarna duivelsklauw met gember van Aniforte.
Daarna de Devils Relief van NAV. Hier ben ik nog het meest tevreden over.
En nu geef ik de producten van Phytonics. Glucosamine Joint Comp en ik ben nu aan het testen met de Efipain van Phytonics.
Daarnaast geef ik nog een hoge dosis MSM en dat scheelt bij mijn paardje ook zeker in de pijnprikkels. Hij loopt hier een stuk vrolijker van.

Hier is het helaas weer opbouwen. Begin dit jaar was paardje op zijn knieën gevallen waardoor hij verslechterde. Eindelijk had ik hem weer goed. En is hij gestruikeld tijdens een ritje en heeft hij zich ernstig verstapt. Nu 2 weken op de buut gestaan want paard stond op 3 benen en nu langzaam kijken hoe hij het doet zonder de buut. Wat dat betreft als ze al slechte benen hebben door de artrose duurt herstel ook weer een stuk langer.. Zo lastig hij is 21 jaar oud, zij lijf lijkt af en toe wel 30 maar in zijn koppie is hij 5... zie dan je paard nog maar eens rustig te houden! haha.

Heel veel sterkte nog Berdien met het verlies van je paardje :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:17

Ohw, wat vond je van die pure van makana??

Msm geef ik ook,al lopen ze op gras en zouden dan ook genoeg binnen moeten krijgen is mij verteld?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:01

ik wil misschien de puur glucosamine gaan proberen

er zit ongv het zelf in als in de joint comp van pythonics alleen is het 30 cent goedkoper per dag

even een hele andere vraag

volgend jaar ga ik een haf veulen kopen. Ze zeggen dat je deze suplimenten ook aan jonge paarden kan geven.Zou het verstandig zijn zodra ik aan t 'werk'ga met me dan jonge paard (3/4jaar) om het ook te geven of is dat puur verkoperij??

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:33

plutolover schreef:
ik wil misschien de puur glucosamine gaan proberen

er zit ongv het zelf in als in de joint comp van pythonics alleen is het 30 cent goedkoper per dag

even een hele andere vraag

volgend jaar ga ik een haf veulen kopen. Ze zeggen dat je deze suplimenten ook aan jonge paarden kan geven.Zou het verstandig zijn zodra ik aan t 'werk'ga met me dan jonge paard (3/4jaar) om het ook te geven of is dat puur verkoperij??

Jou laatste vraag zou ik ook graag willen weten!!
Hier vandaag voor t eerst er weer op na ruim 4 maanden ellende!! En ze ging fijn!!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:17

Ik geef de duivelsklauw van De Tuinen. Handig, want meneer eet de capsules zo uit mm hand haha :):)

Heb nu die van de Paardendrogist besteld, dat is omgerekend als t goed is wat goedkoper. Benieuwd.

Ik heb overigens ook lang kurkuma gegeven in golden paste. Deed m ook echt goed, maar meer voor zn algehele toestand dan voor de artrose.
Tijdelijk mee gestopt, omdat ik wilde zien wat duivelsklauw deed voor m.
Ga het wel weer geven, zn weerstand kan t goed gebruiken. ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:18

Ik heb net de puur glucosamine besteld. Er was korting op HFS voor 25%, leek me een leuke deal.

Ik heb geen ervaring met paarden, maar ik weet wel mensen in de fitness die dat gebruiken preventief, gewoon omdat ze zelf ook vinden dat het aangenamer is voor de bewegingen van hun gewrichten. Vanuit dat standpunt is het voor jonge paarden misschien ook aangenamer?

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:18

ellepel schreef:
Ohw, wat vond je van die pure van makana??

Msm geef ik ook,al lopen ze op gras en zouden dan ook genoeg binnen moeten krijgen is mij verteld?

Deed het in het begin goed, maar later had ik zwaarder geschud nodig :) Maar dat kan ook een combi geweest zijn met minder werkende glucosamine. Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb het wel een jaar of 3 naar tevredenheid gegeven Ook omdat ik het erg betaalbaar vond.
Mijn ervaring is toch dat ik steeds aan supplementen moet wisselen. Als het eerst goed gaat op een nieuw supplement en een jaar later wordt hij weer moeilijker in zijn lopen dan is het gewoon tijd voor iets nieuws. Een nieuwe prikkel ofzo zeg maar. Vaak gaat het met een ander supplement dan weer een hele tijd goed.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:58

Mijn paardje heeft ook gewoon echt vergroeiing door de artrose boven zijn kogel.
Zien jullie de artrose ook echt bij jullie paardjes?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:28

Ik zie en merk niks bij mijn hafje

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:45

Ik ken wel een paard met allemaal vergroeiingen idd rond de kogel.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:28

ik heb gisteren een site gevonden wat heel veel scheelt met bv de paardendrogist, daar is de Naf duivelsklauw per liter al 8 euro goedkoper. Petsupermart.com

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:55

barbaras schreef:
Mijn paardje heeft ook gewoon echt vergroeiing door de artrose boven zijn kogel.
Zien jullie de artrose ook echt bij jullie paardjes?

Bij die van mij is het wel zichtbaar. Maar meer dat zijn kogels en knieën wat hoekiger zijn.
Wat bij die van mij heel duidelijk is zijn de 'volle' kogels en gewrichtsvloeistof wat uit het gewricht is gelopen. Er zit soms wat meer vocht in de benen. Dit wordt wel minder na beweging.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:14

Hier de merrie met artrose in t hoefgewricht weer wat terug in t werk..weliswaar licht en gedoseerd! Merrie is wel erg fit..pfff dat valt niet mee! 12 oktober terug voor controle..

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:11

barbaras schreef:
ik heb gisteren een site gevonden wat heel veel scheelt met bv de paardendrogist, daar is de Naf duivelsklauw per liter al 8 euro goedkoper. Petsupermart.com

Daar heb ik wel eens besteld en duurde super lang voor het binnen was. Google hun naam en dan kom je vele hele slechte recensies tegen. Zelfs melding van oplichting. Mijn pakket kwam na 1,5 maand binnen

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:20

Hallo allemaal,

Ik kom mij ook even melden hier. Ik heb een IJslander en het vermoeden is er dat ze artrose heeft. Ze is 6 weken terug flink gestruikeld en liep daardoor niet rad. Da erbij gehad en die voelde dat haar kogel iets gevuld was en iets warm. 2 weken rust met een week metacam. Hierna kwam de da terug en liep ze eigenlijk nog erger kreupel. De da die ik eerst had was met vakantie dus deze da wilde dat ik wachtte tot die ander terug was voor verder onderzoek. Ik heb nu een andere da gevonden die donderdag komt en haar helemaal gaat onderzoeken en ook foto’s maken. Komt hier inderdaad artrose uit dan wil ze haar inspuiten corticosteroïden.

In de tussen tijd dat ze nu op rust staat is opgevallen dat ze ‘s morgens stijf van stal komt en dat ‘s avonds bij het naar binnen gaan ze weer soepel is. Hierdoor besloten haar buiten te laten. Voorheen altijd 24/7 buiten gestaan ivm verhuizing en haar eczeem stal erbij genomen. Ook vallen er puzzelstukjes op hun plaats. Ze is altijd fokmerrie geweest en nu 3 jaar onder het zadel. Ze struikelde wel af en toe tijdens het rijden en nu denk ik..... waarschijnlijk toen al last. Maar dacht toen aan onbalans (tijdens het doorrijden), niet goed opletten of ik niet goed met mijn hulpen.

Mijn vraag is nu; wie heeft er ervaring met inspuiten en hoe houden jullie je paard?

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:35

Niemand die mij advies kan geven? ☺️