jackie schreef:@haleyjames: hoe diep is die groeve?
nog een behandelingsmogelijkheid à la Pete Ramey
1/2 voetschimmelzalf en 1/2 antibacteriele zalf (bijvoorbeeld uierdroogzetter voor koeien)
in een spuit en diep in de (schone) straalgroeve
@quir:
dat is nou juist het probleem, dat je als leek in het begin het verschil tussen straalkanker en rotstraal niet kan zien. vandaar dat ik het voorbeeld van hoofcare geplaatst heb.
il wil overigens niet beweren dat het onmogelijk is, dat straalkanker zich kan ontwikkelen wanneer rotstraal verwaarloosd word, maar het zijn wel twee verschillende aandoeningen
En dan is de vraag wanneer ben je een leek? Mag hopen dat ik daar toch echt niet meer onder val. 
Overigens niet mijn paard en bij dit dier had ik veel sneller ingegrepen. Maar nogmaals, het lijkt wel zoals bij het paard. Daarna komt het echt wel vaker voor dat zeer verwaarloosde rotstraal over gaat in straalkanker, is geen echte uitzondering.
Gelukkig weten tegenwoordig genoeg paarden eigenaren dat rotstraal niet altijd zomaar vanzelf weg gaat en willen en doen ze er van alles aan.
Nogmaals ik zeg niet dát het dat is, ik zeg alleen dat het er verdacht veel op lijkt. Hopen dat het snel weer weg is.