Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ella_ schreef:Is hoefbevangenheid erfelijk?
Marjo89 schreef:Hoe gaat het met jou petra? Kun je het beetje een plekje geven?
Petra_O schreef:Marjo89 schreef:Hoe gaat het met jou petra? Kun je het beetje een plekje geven?
Het is een heel raar gevoel dat ze er niet meer is, maar ik heb er vrede mee. Ze had zoveel pijn. Ik heb alles. Voor haar uit de kast getrokken, maar het was gewoon niet meer op te lossen helaas. Nu langzaam aan haar spulletjes opruimen en dan rustig op zoek naar een nieuw paardje.
capopjekop schreef:Het ligt ook heel erg aan de kwaliteit van het ruwvoer af. Van onbeperkt weidehooi zijn die van mij bevangen geraakt. Graszaadhooi gaat wel goed. Dat eten ze niet continu door omdat het zo lekker is, is mijn ervaring. Ze scharrelen tussendoor vaker rond op zoek naar eten dat lekkerder is
assebassie schreef:Ha Lotte, daar wordt ik nou heel blij van, wat fijn dat het zo goed gaat en fijn dat je dat laat weten hier![]()
ik wens iedereen veel beterschap met de beestjes, hier nog steeds goed, ze staat 2 tot 5 uur per dag op de wei, nu lang dood gras, en komt altijd in galop en draf van de wei, ik geniet daar elke dag van, dat wens ik jullie allemaal toe
Marjo89 schreef:Wat fijn om te lezen dat het bij meer mensen en hun paarden goed gaat!!
Hier gaat het ook prima. Nicky is vrolijk. Zondag gaat ze verhuizen. Een wandeling van ongeveer een uur. Dat vind ik nog wel spannend.
Haar vandaag nog opnieuw bekapt. Ze krijgt helemaal een nieuwe zool en straal. Zo gaaf om te zien.
[ [url=m/bsgTgc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ff voetjes showen
[ [url=m/iRIen2.jpg]Afbeelding[/url] ]
hagelslag schreef:Marjo89 schreef:Wat fijn om te lezen dat het bij meer mensen en hun paarden goed gaat!!
Hier gaat het ook prima. Nicky is vrolijk. Zondag gaat ze verhuizen. Een wandeling van ongeveer een uur. Dat vind ik nog wel spannend.
Haar vandaag nog opnieuw bekapt. Ze krijgt helemaal een nieuwe zool en straal. Zo gaaf om te zien.
[ [url=m/bsgTgc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ff voetjes showen
[ [url=m/iRIen2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe waren haar voeten voor de hb?
Ik las vandaag toch wat onnozels op een Duitse hb Facebook pagina.
Iemand adviseerde haver en luzerne te voeren. Want dat was perfect voor een hb paard
En als ze de acute fase hebben moet je ze juist uren bewegen en niet op dieet zetten etcetc.
Het was een doorgeslagen paard natuurlijk gevalletje...
Paard natuurlijk ja, maar normaal nadenken moet je ook kunnen
hagelslag schreef:Nouja je was nog vrij vlot met antwoorden binnen 8 minuten
Maar het is toch best interessant om te zien wat hb doet met een hoef.
En het is ansich logisch dat met een lange hoef ze gaan sloffen/struikelen.
Mijn stinker liep eergister echt zo bar slecht te struikelen en de strompelen.
En gisterochtend was de hoefsmid er voor beide en gister middag was ze klaar met struikelen...
Maar beide ponnies hadden een flinke groeispurt gehad.