Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:51

Ah nee MisssYvette -O- Dat is wel heel erg verdrietig nieuws
Heel veel sterkte!

:(:)

wendyke

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:37

Sterkte Yvette. Ik vind het zo verschrikkelijk erg. Je hebt er alles aan gedaan. Xxx

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:59

tjemig.... sterkte

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:02

Sterkte Yvette, wat een k.lote manier om dan toch nog afscheid te moeten nemen.
Ga je eerst nog mooie foto's oid maken?

Hier is gister de DA geweest. Zij vind het extreme slapheid. Doordat hij al sinds begin december niks uitvoert. Daarbij is het een groot en zwaargebouwd paard. Ik heb hem dan gister gereden, vandaag weer, morgen vrij en dan zondag en maandag nog. Dan moet ik dinsdag ochtend terugbellen over hoe hij loopt. Dan moet ik iig al met een beter gevoel eraf stappen.

Nu moet ik zeggen, de DA heeft mij dan even geholpen. Naja meer gezegd welk beeld ze wilt zien en daar kon ik naar toe rijden. Hij ging ook wel echt beter lopen en je voelt hem dan inderdaad gewoon slap zijn. Maar o wat een heerlijk dier is het toch. Hij pakt het dan toch maar allemaal heel makkelijk op en toen ze wilde dat ik een pasje verruimde dan gaat ie op een kleine hulp echt strekken.
Nou stapte ik gister dan wel met tevreden gevoel af, dus ik wacht echt nog even de komende dagen af....

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:07

Dank jullie

@liedjuh2; Nee ik heb al zoveel mooie fotos van hem. Bovendien zal het me alleen maar herinneren aan dat de fotos in zn laatste week genomen zijn....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:09

Wij hebben vandaag onze eerste meters draf gedaan :))

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:15

Lekker!!! Hoe beviel het?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:18

Heerlijk! Maar kort haha

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:24

Haha dat zal best. Ik heb gister natuurlijk ook weer voor het eerst gereden. Zo heerlijk, heb echt gewoon genoten. Was dan wel een kwartier en moest echt werken met hem.

Mocht ook eigenlijk al vanaf 20 mei oppakken maar deed dat te voorzichtig waardoor er geen spieropbouw ontstond en hij ook niet sterker werd en mij wel moest dragen. Dat is wrss het hele "probleem" geweest.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:26

Heerlijk! :)) welke blessure had die van jou ook al weer? :o had nog wat berichten van je terug gelezen maar kon het niet zo snel vinden. :=

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:46

Hij had oorspronkelijk een peesblessure net boven zijn sesambeenderen? als ik het goed heb. Aan de tussenpees dat wel. Die blessure heeft hij in December opgelopen. Eind maart mocht ik weer gaan opbouwen. Na 6 weken mocht ik de galop erbij pakken en toen vond ik hem in het galoperen erg slecht. Heb het bij draf gehouden en 2 weken daarna een controle gehad. Daar zag alles er mooi uit, wel had hij een klein irritatieplekje. Afgesproken de draf het zelfde te houden. Na een week ging hij toch echt slecht starten achter. Dus gebeld, moest ik terug gaan stappen en controle op 1 juli. Daar zag zijn pees er mooi uit en achter zag ze er niks aan. Nu was ik thuis aan het rijden en vonden ze hem niet zuiver. Dus is gister de veearts langs geweest omdat hij zich thuis beter laat zien. Maar was het een geval van slapheid. Dus nu maar een paar dagen rijden. Maar ik geniet nu echt van dat kwartiertje werken met hem. Hij is zo werkwillig...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:47

Ah fijn dat je lekker weer aan de slag kan :))

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:51

Ja, nu maar hopen dat hij aan alle kanten heel blijft :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:53

Tja, dat is bij ieder paard, bleven ze altijd maar heel he! Maar ik zal voor je duimen hoor :(:)

Ik vind het ook spannend hoe het bij die van mij gaat verlopen....

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:55

Haha is ook zo! Ik gun het ieder paard (en eigenaar natuurlijk) om gezond en heel te zijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:56

Ik ook! Maarja dingen gebeuren helaas nu eenmaal :(:)
Ik ben wel erg benieuwd naar hoe het been er nu uit zal zien op de echo. Maargoed nog circa 4/5 weken en dan mogen we weer :')

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:25

Super fijn somebitch :) Fijn is dat dan weer he ook al is het zo kort.

Liedjuh daar kan wel iets in zitten.

Dup doet het erg goed op de wei hij staat al op een halve wei en in principe zou die een sprintje kunnen trekken. Wel staat die nog op verdoving. Zijn been blijft wel mooi dun. Heb wel even de training wat lager gezet en gisteren weer voor de 1e keer wat gedraafd en een galopje. vandaag alleen maar gestapt en wil hem morgen weer rustig aan op gaan pakken. Donderdag komt de osteopathie.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:07

Yvette: wat erg! Veel sterkte!

Wij hebben vandaag een eerste controle gehad na de operatie. Zowel klinisch als op de echo is er verbetering te zien :) het zal nog een hele tijd duren, maar het was toch al een kleine opluchting.
Hij is de laatste week wel erg stout! 10 minuten rustig stappen is een hele opgave...

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:27

Nathiie Fijn dat er al een verbetering te zien was. Beter lang duren dat alles goed komt. Ow is wel lastig als die zo stout is. Kun je hem niet wat geven dan?
Vandaag weer wat gereden hij liep niet zo fijn hij was moe want meneer heeft zitten klote op de wei -:(- Hij moest even laten zien dat die weer kon bokken _-:( _-:(

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:29

Yvette... :(:) sterkte!

Liedjuh.. Dat klinkt goed! Hopelijk heeft ze gelijk

Wendy.. fijn :+

Tout heeft de afgelopen drie dagen gefeest op de wei. Elke dag een ijzer eraf. Hij heeft nu alleen nog een achterijzer. De lomperd! Donderdag komt de smid voor nieuwe schoenen en nog spannender: maandag de tussenscan! :=

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:28

liedjuh2 schreef:
Hij had oorspronkelijk een peesblessure net boven zijn sesambeenderen? als ik het goed heb. Aan de tussenpees dat wel. Die blessure heeft hij in December opgelopen. Eind maart mocht ik weer gaan opbouwen. Na 6 weken mocht ik de galop erbij pakken en toen vond ik hem in het galoperen erg slecht. Heb het bij draf gehouden en 2 weken daarna een controle gehad. Daar zag alles er mooi uit, wel had hij een klein irritatieplekje. Afgesproken de draf het zelfde te houden. Na een week ging hij toch echt slecht starten achter. Dus gebeld, moest ik terug gaan stappen en controle op 1 juli. Daar zag zijn pees er mooi uit en achter zag ze er niks aan. Nu was ik thuis aan het rijden en vonden ze hem niet zuiver. Dus is gister de veearts langs geweest omdat hij zich thuis beter laat zien. Maar was het een geval van slapheid. Dus nu maar een paar dagen rijden. Maar ik geniet nu echt van dat kwartiertje werken met hem. Hij is zo werkwillig...

Was bij onze (oudere) merrie ook het geval Liedjuh. Die liep niet helemaal lekker in draf vorige week en volgens de VA kwam dat omdat ze een enorme opdonder heeft gehad van al die maanden niksdoen. (Voor die tijd was ze gelukkig superfit dus het viel nog mee) Hij heeft haar losgemaakt en ze gaat echt elke dag beter draven :j

De Fries is momenteel een ontzettende banketstaaf. Ik mag in principe lekker draven maar ben te voorzichtig met als resultaat een paard wat overloopt van energie. Van het minste of geringste spurt hij alle kanten op en ik ben helaas geen held meer. Ik zit er toch stiekem aan te denken om hem even een paar rondjes gecontroleerd te laten galopperen maar vind dat wel heel eng mbt zijn been.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:47

O Yvette dat meen je niet.. Wat een naar nieuws.. Heel veel sterkte nog :(:)

Ik las dat er wat paarden zo druk zijn.. Wat dat betreft ben ik blij dat die van mij gewoon hele dagen in de wei loopt, hij is ook echt rustig (met stappen soms wat té rustig ;) ) Omdat we nu zo'n 2,5 maand op weg zijn slaat mijn hart inmiddels ook niet meer 3 slagen over als ik hem een keer een drafje of gallopje zie doen. Zijn been ziet er echt mooi dun uit en de wond aan zijn achterbeen gaat ook eindelijk echt vooruit nu, heel positief dus kan niet wachten tot de scan over een paar weken :)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:32

partoutz ow dan is het een stouterd geweest als die z`n ijzers eraf gewerkt heeft :) Heel veel succes morgen !!

Gulpje zet hem toch gewoon aan het werk, des te eerder dat de pees ook weer sterker wordt. Anders krijg je denk ik alleen maar een stuiterbal en dat is voor niemand fijn.

Muriel fijn dat het zo goed gaat.

Dup gaat ook nog steeds goed gelukkig wel galoppeerd die de wei in. Maar ja daar kan ik ook niet veel aan doen verder is die wel rustig zeggen ze. Met rijden gaat die wel steeds fijner lopen, hij is wel sloom maar is gewoon nog conditie wat die mist. Donderdag komt de osteopathie en daarna wil ik toch weer eens een rustig lesje af gaan spreken met mijn instructrice.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:10

Zo partout is dan wel bezig geweest zeg, als hij 3 ijzers in zo een korte tijd eraf heeft. Gelukkig bijna weer nieuwe!

@gulpje: dus bij jou oudere merrie moest je ook gewoon doorrijden? Heb je nog iets meegekregen als in pijnstilling oid? Want stalgenoten van mij raadde dat aan alleen vind ik het idee dat hij niks voelt niet fijn. Wel als in dat hij dan (zo goed als) pijnvrij is, maar het feit dat hij dan niks voelt en zich misschien overwerkt houd mij dan toch tegen.
Wat betreft de fries, ik zou een galopje meepakken. Al is het 1 dag een paar rondjes, even die ergste energie eruit en dan daarna wat meer aan het werk in de draf. Dus meer op het achterbeen ed.

Fijn wendyke dat hij toch opknapt, ondanks dat hij af en toe wat stout doet op de wei.

Hier ben ik niet ontevreden met hoe hij loopt op het moment. Hij is nog niet zoals het zou moeten zijn, maar he, ik ben pas weer voor de derde keer aan het rijden. Morgen kijkt mijn instructrice mee en dan dinsdag ff overleggen met de da.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:54

Nathiie schreef:
Wij hebben vandaag een eerste controle gehad na de operatie. Zowel klinisch als op de echo is er verbetering te zien :) het zal nog een hele tijd duren, maar het was toch al een kleine opluchting.
Hij is de laatste week wel erg stout! 10 minuten rustig stappen is een hele opgave...

Goed nieuws!

Vervelend dat hij zo stout is, ook al is het wel een teken dat hij zich goed voelt :)

Best knap van Partout om iedere dag een ijzer te verliezen.. Spannende scan in het vooruitzicht!

Lijkt mij ook erg lastig om een juiste balans te vinden in het wel voldoende laten doen en echt weer te trainen maar ook weer niet te overbelasten.

Merk dat die van mij steeds fitter wordt en meer wil gaan doen dan nu nog mag. Stom gedribbel en ineens bang zijn voor een aanhangwagen :roll:
Haar spieren lijkt ze toch ook weer een beetje op te bouwen met onze dagelijkse 40 minuten en het vele stappen op het weiland.