ponyzotje schreef:En een gevaarlijk ook
Dat is alles wat ik daarover wil zeggen want blijkbaar denk jij volledig anders over koorts dan wetenschappelijk is aangetoond. Ik hoop dat je nooit hoeft mee te maken dat door foutieve of geen behandeling en afwachten, een ziekte zodanig escaleert dat het gewoon niet meer te herstellen is. Ik zie het dagelijks.
Wat je beweert over het ontstaan van koorts is gewoon fout. En er is ook een verschil met zgn arbeidshyperthermie... Maar echt, ik heb geen zin dat hele verhaal te doen, het is veel te complex. Maar wat jij stelt is gewoon fout en soms ook erg gevaarlijk.
(waarmee ik niet gezegd heb dat het in sómmige gevallen niet aangewezen kan zijn het lichaam zelf wat werk te laten doen, da's prima. Maar bijvoorbeeld al zeker niet bij HB en daarover gaat het hier wel!)
helaas is mijn ervaring, meer dan 1 keer, dat er onjuiste diagnose gesteld werd door een da /arts, waardoor de onjuiste middelen toegediend werden.
ik vind het erg knap van een dierenarts, dat hij kan zien aan de buitenkant, dat een paard ontstoken darmen heeft.! dat is nl niet zo vast te stellen . (wetenschappelijk zeker niet)
Ik heb het hier niet over arbeidshyperthermie
maar over een paard met een temperatuur van 38.7
wb HB, ik vraag mij zeer sterk af, of dit geval wel HB is.....