[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:56

Ik heb recent twee hals wervels laten inspuiten, ik heb daarna weer een paard die loopt i.p.v. een paard dat staakt :).

Othilly

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 05:11

Hier ook wederom een positieve ervaring: mijn paard loopt weer pijnvrij! Nog wel iets stijf maar dat is voor een leek praktische niet te zien! Ik moet 10 oktober terug voor controle en dan kijken we of we eventueel een kleine nabehandeling moeten doen!

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:47

Hallo allemaal,

Zijn hier ook mensen met ervaring met artrose in het SI gewricht? Dat is net namelijk bij mijn paard vastgesteld. Hij heeft weinig verschijnselen enkel dat hij zijn linkerachterbeen wat anders lijkt te belasten. Dat merk ik met rijden dat weer dat hij linksom in draf wat onregelmatig loopt (bijna niet te zien wel te voelen) en hij heeft moeite met de rechtergallop. Verder heeft hij moeite met het dragen op de achterhand.

Hij is ingespoten en nu moeten we afwachten of dat wat gaat doen. Ik ben benieuwd of er supplementen zijn die hem kunnen helpen evt of andere tips? Ik heb me laten wijsmaken dat in het SI gewricht geen kraakbeen zit dus dat supplementen weinig zin hebben.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:00

Lisadliam schreef:
Hallo allemaal,

Zijn hier ook mensen met ervaring met artrose in het SI gewricht? Dat is net namelijk bij mijn paard vastgesteld. Hij heeft weinig verschijnselen enkel dat hij zijn linkerachterbeen wat anders lijkt te belasten. Dat merk ik met rijden dat weer dat hij linksom in draf wat onregelmatig loopt (bijna niet te zien wel te voelen) en hij heeft moeite met de rechtergallop. Verder heeft hij moeite met het dragen op de achterhand.

Hij is ingespoten en nu moeten we afwachten of dat wat gaat doen. Ik ben benieuwd of er supplementen zijn die hem kunnen helpen evt of andere tips? Ik heb me laten wijsmaken dat in het SI gewricht geen kraakbeen zit dus dat supplementen weinig zin hebben.

Ik heb dat ook vernomen dat in t si gewricht geen kraakbeen zit! Weet niet zeker of t ook klopt!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:00

Ik denk dat het SI gewricht aan elkaar gegroeid is, net zoals bij mensen ? Of vergis ik me nu heel erg ?
Bij mensen zit heiligbeen ( sacrum ) vast aan de 2 darmbeenderen ( ilieum ) = SI gewricht.

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:03

Dat geloof ik ook.. je wilt zo graag iets extra's doen maar er is zo weinig wat ik kan doen op dit moment :(

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:49

Maar dan vraag ik me wel af waar die artrose dan zit in het SI gewricht bij je paard ? Zal toch ergens zitten op een rand waar beweging zit tussen 2 gewrichten denk ik ?

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:11

Maris schreef:
Maar dan vraag ik me wel af waar die artrose dan zit in het SI gewricht bij je paard ? Zal toch ergens zitten op een rand waar beweging zit tussen 2 gewrichten denk ik ?

Ja klopt er zit een forse spurring op de gewrichtsranden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:01

Ik heb een vraag voor de mensen die duivelsklauw aan het paard geven.
Welk merk gebruiken jullie?
Ik heb een tinker merrie van 25 met vermoedelijk artrose in de spronggewrichten.
Is alleen zo vastgesteld door een veearts,heb haar verder niet op de foto laten,zetten en ga ik ook niet meer doen.
Vorig winter heb ik haar dit product gegeven.
https://www.makana.de/pferd/futtermitte ... -kg-beutel

Maar zie nu dat er weinig duivelsklauw in zit.
Al deed ze het er wel erg goed op als in de zin van weer uit zichzelf draven en een heel fijn humeur.

Maar ben nu aan het twijfelen of ik dat product weer ga bestellen of toch een ander soort duivelsklauw.
wat adviseren jullie?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:50

ik geef de duivelsklauw [ vloeibaar] van de paardendrogist

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:53

ik gaf even als ondersteuning duivelsklauw van naf. devil relief

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:58

Goh moeilijk Ellepel. Aan de ene kant zou je zeggen, als ze het goed deed op die van makana, waarom dan veranderen ? Maar misschien denk/hoop je dat ze het op een ander product nog beter doet ?
Gevoelsmatig zou ik altijd voor een poeder gaan, meer natuurlijk als een vloeibare variant ( waaraan ze nog vanalles anders hebben toegevoegd ). Maar misschien is vloeibaar wel gemakkelijker opneembaar voor het lichaam ???
Devil's relief deed niets voor mijn paard, maar er zijn genoeg positieve ervaringen over te vinden. Ik geloof dat ooooh hoe heet ze nu ook al weer ....... een holistisch da...... . Nou ja ik kom nog wel op haar naam, zij schrijft de wortel zelf voor ( of poeder ervan ).

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:37

Ik gebruik ook Devils relief van NAF
Prima spul :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:48

Maris, ja daarom ben ik wat aan het twijfelen,die van makana bevat 16,5% duivelsklauw. Geen ideee hoeveel dat dat in gewicht is en of dat voldoende is
maar ja wie weet is het dan net de combinatie met de gember en dat andere wat er in zit,
beetje vaag middel..iets met mais

Maar goed,ze heeft duidelijk last met lopen en ook al word het weer beter de aankomende dagen wil ik toch ergens mee beginnen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:19

Da waar ik over schreef is Steffi van de Laarse...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:29

Hier ook zéér tevreden over de Devils Relief van NAF, ben van een zakje Bute overgestapt hierop en merkbaar verbetering!!!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:34

Ik gebruik ook Devil's Relief van NAF (voor kissing spines), super tevreden!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:37

Wat zien jullie dan echt voor verschil ten opzichte van andere middelen?
Het is wel een middel waar ik veel goeds over lees,maar ben er nog niet uit wat ik ga bestellen

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:18

Mijne krijgt van arniforte dubbelgewrichtschild. En dat gaat echt heel goed. NAF devil's reliëf werkte bij mij niet. En heb het van iemand van hier. Maar wie weet ik niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:13

Mijne krijgt horseflex.
Maar t lichtje in hem dooft dus helaas, hem helpt het niet meer.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 04:21

Anoniem schreef:
Mijne krijgt horseflex.
Maar t lichtje in hem dooft dus helaas, hem helpt het niet meer.

Wat verdrietig!!.. aan de andere kant zegt je paard dadelijk wat te doen!
Hko had hij toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:16

Klopt. Het is tijd voor de eeuwige grasjes...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:53

Ellepel, ik heb bv voor de artrose ook de primeval geprobeerd en allerlei andere merken glucosamine. Je moet alles wel lang uitproberen, het duurt een tijd voor je verschil merkt. Uiteindelijk kwam de Joint Supplement van Joint Saver voor mijn paard er als beste uit.

Wat betreft de Devils Relief : de trigger voor mij was dat het nu op de doping lijst staat! Ik gaf al járen Bute in slechte (natte koude) periodes maar dat is toch troep voor zijn maag etc ( al heeft ie daar nooit last van gehad !) En de Duivelsklauw kwam ik ergens tegen.... toen op een beurs stond NAF ermee en heb ik een gesprekje met de vertegenwoordiger gehad, met name omdat het op de doping lijst moest. Dus zit er wel degelijk werkzame stof in.....

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:19

Naf heeft nu ook een alternatief voor Devil reliëf namelijk comfort

En hoe vaak wordt je gecontroleerd op doping? Ik ben nig nooit gecontroleerd en als je 48 uur voor je wedstrijd geen Devil reliëf geeft. Kan je gwn wedstrijden rijden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:11

Je geeft een onderhoudsdosering na opbouw van een spiegel normaal gesproken.... het heeft dan weinig nut om 48 uur niks te geven toch ? Kun je weer opnieuw gaan opbouwen .....
En de comfort werkt dan toch minder heilzaam..... kan nooit hetzelfde zijn