Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
singasong schreef:Nee joh, dat witte (gevijlde) randje wat nog is te zien rondom buitenkant teen is de binnenste hoefwand. Daar staat dus eigenlijk nog maar een paar mm. van. Wat daarna komt is een verbreede witte lijn van de HB. En die verbreeding is precies het gedeelte tussen jouw blauwe stippels (bij de teen) en het witte randje.
Quir schreef:Ik vind het erg veel lijken op straal kanker, paard dat ik ken heeft het en lijkt er echt verdacht veel op. Alleen nog niet in een zo ver stadia als dat paard wat ik ken die t heeft.
Straalkanker kan ontstaan vanuit rotstraal dat verwaarloosd is. Hoelang geleden is de smid geweest en wat zei hij er over?
jackie schreef:Quir schreef:Ik vind het erg veel lijken op straal kanker, paard dat ik ken heeft het en lijkt er echt verdacht veel op. Alleen nog niet in een zo ver stadia als dat paard wat ik ken die t heeft.
Straalkanker kan ontstaan vanuit rotstraal dat verwaarloosd is. Hoelang geleden is de smid geweest en wat zei hij er over?
dit is geen straalkanker. gewoon rotstraal in de middelste straalgroeve.
Quir schreef:Ik zeg niet dat het dat is, maar vind het er verdacht veel op lijken.
jackie schreef:Quir schreef:Ik zeg niet dat het dat is, maar vind het er verdacht veel op lijken.
dit lijkt in de verste verte niet op straalkanker. dat ziet er heel anders uit.
http://www.hoofcare.nl/map_voor_lezinge ... anker.html
svdijk86 schreef:begin vd straal loopt wel recht vergeleken met de hoef hoor. Denk dat t door het uiteinde van de straal is dattie scheef lijkt..?
Die loopt namelijk iets opzij
jackie schreef:op zich ben je goed bezig. persoonlijk zou ik nog wat van de hielen af halen en de toon nog verder inkorten tot in de witte lijn.
wees voorzichtig met weghalen van materiaal vóór de punt van de straal.
haleyjames schreef:Quir, lijkt mij nou geen straalkanker, hoefsmid komt netjes om de 8 weken, hij heeft hier elke winter last van maar het word nu wel erger dan normaal.. ze geeft aan dat je er niet heel veel aan kan doen.. spuiten met dry veet of egyptische zalf, zorgen dat hij een schone droge stal heeft..
Jackie, thnx voor de tip, ik wil dat zeker gaan proberen ziet er heel goed uit! toch raar hoe dit ineens zo heftig uitslaat.. Ben heel erg verzorgend, krab netjes uit, maak alles goed schoon, spuit regelmatig.. na goed, ga dat spul bestellen