Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zoefie schreef:Zou de beschadiging kwaad kunnen? (Met name het raspen langs de hoef? Die andere beschadiging is mij duidelijk, als dit blijft is het niet goed. Tips en advies zijn welkom
Bij sommige hoeven groeit dat sterk mee naar beneden en snij ik er sowieso een stukje af. Vooraan is dat ook niet erg. Zolang het niet op de kroonrand zelf duwt zit je wel safe. De hoefwand zelf lijkt mij niet beschadigd. Enkel wat periopel omhoog geduwd dus... (is zelfde vanachter)

moonfish13 schreef:Ik heb voor mijn pony ook aan plakbeslag gedacht, maar het gaat hem hier niet worden helaas met de prutzooi.
. In de endurance worden ze ook veel gebruikt, zie http://www.greendistance.nl/plakbeslag . Ik heb ze ter overbrugging gebruikt en dat ga ik waarschijnlijk deze winter weer doen als het gaat vriezen/dooien/drekzooi/weer vriezen etc.
GaelleS schreef:hier is het aan de hielen bv ook sterk mee gegroeid naar beneden, mag gewoon weggesneden worden, of het plooit omhoog en zit vaak gewoon los ook..
[ Afbeelding ]