nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:31

Kun je die schalen aan de bovenkant niet iets afvijlen/korter maken zodat ze meer op de hoefwand komen te rusten en niet op het zachte deel vlakbij de kroonrand ??

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:04

Ik ben bang dat ze nog sneller zullen draaien als ik de schalen korter maak. Een beetje afvijlen zou ik inderdaad wel eens kunnen proberen. Maar...ik heb de mogelijkheid nog om ze binnen twee weken terug te sturen mocht het echt niet gaan. Ik denk niet dat ze terug mogen als ik er aan vijl. Ik wacht een paar dagen totdat de hoef geheeld is en probeer het dan nog eens door strak aan te trekken. Als ze dan wel blijven zitten durf ik het wel aan om te vijlen.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:21

Los, vast, met of zonder pads ze blijven gewoon niet zitten.

Ik ga morgen eens mailen over plakbeslag want ik word er gek van dat ik alleen maar met die voeten bezig ben tijdens het rijden.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:38

Plakbeslag is helemaal niet ideaal, zeker niet met de huidige weerstomstandigheden. Dan zou ik kijken naar een ander type hoefschoen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:49

Ik trek mijn renegades ook strak aan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:23

Je hebt ook nog de keus voor 'spuit'ijzers !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:34

*binnenvaller*

peaches schreef:
Ik ga morgen eens mailen over plakbeslag want ik word er gek van dat ik alleen maar met die voeten bezig ben tijdens het rijden.

De Hippotech glue-ons blijven onder de meest Nederlandse (lees:natte) omstandigheden prima zitten :-) .

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:40

zoefie schreef:
Zou de beschadiging kwaad kunnen? (Met name het raspen langs de hoef? Die andere beschadiging is mij duidelijk, als dit blijft is het niet goed. Tips en advies zijn welkom

Het is enkel wat periopel dat los zit. Daar zou die normaal geen last van hebben. Ik zou wel achteraan die flap er af snijden :) Bij sommige hoeven groeit dat sterk mee naar beneden en snij ik er sowieso een stukje af. Vooraan is dat ook niet erg. Zolang het niet op de kroonrand zelf duwt zit je wel safe. De hoefwand zelf lijkt mij niet beschadigd. Enkel wat periopel omhoog geduwd dus... (is zelfde vanachter)

Als het langer wordt dan nodig zit het dus heel los en doet het niet echt iets qua functie :P

http://myhorseforum.com/media/wet-periople.379260/full

en hier is het aan de hielen bv ook sterk mee gegroeid naar beneden, mag gewoon weggesneden worden, of het plooit omhoog en zit vaak gewoon los ook..

Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:26

Ik heb voor mijn pony ook aan plakbeslag gedacht, maar het gaat hem hier niet worden helaas met de prutzooi.
Vandaag kon de hoefsmid niet komen, verhinderd.
Echt heb me helemaal suf gebeld maar niemand kon, ja een week later!
En dat terwijl ik echt advies wilde voor de white line disease, en ijzers onder zijn schoenen zodat hij weer aan de slag kan.

Uiteindelijk hoefsmid nummer 8, via de smid van dap Bodegraven het nummer gekregen, hij had ook geen tijd maar heeft me wel goed te woord gestaan.
Vooral dat uitsnijden echt niet wijs is, omdat het aan vier hoeven is.
Een advies gekregen voor ander spul om de wld te doden, en zorgen dat de hoef sneller groeit als de schimmel.
Nu dus dubbele dosis biotine, teen bijhouden en als er ergens teveel druk op de wand zit wat bijvijlen.
Verder schoenen aan, behandelen en zorgen dat hij goed groeit.
Zonodig een speciaal gemaakt schuin zooltje om het platte te corrigeren.
Ik heb daar het materiaal al voor liggen, dat was een strak plan aldus deze smid.
Zijn schoenen heeft mijn vader aangepast ter overbrugging, en ze draaien dus mooi niet meer! *\o/*
Ik kan dus hopelijk snel weer rijden en hij kan nu de stapmolen in.

Ik heb er een metalen plaatje onder laten plakken, werkt top en hij vloog in draf de stapmolen door. :')
Zie hier versie 1.0 van de hoefschoenen met 'ijzers', hoe lang het houdt geen idee.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:52

Voor het snelle slijten een mooie oplossing, maar zal het buiten niet heel glad zijn ??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:10

Het ging niet om het slijten van de hoefschoenen, maar omdat hij frans staat draaien de fusions helaas.
De rubber zool draait niet mee, met dit plaatje eronder wel.
Het geeft gewoon een impact op het been als het been wil 'draaien' en de schoenen dat gewoon niet toelaten.
Was ook bang voor gladheid, maar daar heeft meneer geen last van.
Hij is ijzers gewend en glijdt nooit op ijzers, maar ook dit ging perfect.
En hij is tig keer gestopt, om vervolgens weer weg te speren in een harde draf voor het hek van de stapmolen. :+
Echt nul glijden. :)
Uiteraard ga ik nog flink testen op meerdere ondergronden, qua glad asfalt, soorten bestrating enzo.

Eerst dit testen, en ik denk dat dat ijzer alsnog wel komt straks.
Maar nu kan hij wel in de stapmolen en flink wandelen op het harde, als het echt goed gaat misschien mennen.
Maar ik ben al blij dat ik het in orde heb, ik kon geen kant op omdat hij gewoon even flink moet groeien, en zijn fusions draaiden als een gek.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:36

moonfish13 schreef:
Ik heb voor mijn pony ook aan plakbeslag gedacht, maar het gaat hem hier niet worden helaas met de prutzooi.

De Hippotech/Hippoblues blijven echt serieus goed zitten - heb ze zelf onder alle omstandigheden getest, evenals een vriendin van mij en de smid die ze er onder heeft geplakt :D . In de endurance worden ze ook veel gebruikt, zie http://www.greendistance.nl/plakbeslag . Ik heb ze ter overbrugging gebruikt en dat ga ik waarschijnlijk deze winter weer doen als het gaat vriezen/dooien/drekzooi/weer vriezen etc.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:09

Sowieso mag er nu geen ijzer onder, dus dat zou dan mogelijk in de toekomst zijn maar ik hoop dat het niet hoeft.
Het schijnt dat plakbeslag onze natte veengrond in de polder niet waardeert.
Wat voor grond zitten jullie?

Ik kan weer ademen nu in elk geval, een hoop duidelijkheid gekregen vandaag en dat had ik hard nodig.
Beter te voorzichtig als er vanuit gaan dat je eigen gedachte altijd de juiste is!
Zij hebben er immers jaren voor gestudeerd, en daar leer ik graag van. :)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:40

Wij zitten op zandgrond, dus wel minder zuigkracht ja :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:56

GaelleS schreef:
hier is het aan de hielen bv ook sterk mee gegroeid naar beneden, mag gewoon weggesneden worden, of het plooit omhoog en zit vaak gewoon los ook..

[ Afbeelding ]

Begrijp deze foto niet zo heel goed. Wat is je bedoeling hiermee of je vraag?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:56

Hier is het momenteel vreselijk.
De drainage kan zelfs de binnenbak niet droog houden na die tig buien van afgelopen week leek wel..
Het is hier echt wegzakken tot halverwege je kuiten afgelopen week.
De ijzers vliegen hier in de rondte.
Echt ik heb mijn pony een week lang onder de bagger binnengehaald, met als toppunt ponylief voor 75% bedekt met een laag dikke natte modder.
Meneer had gerold in de wei, heeeeel fijn.
Er kwam pure bagger uit zijn staart en manen. :x
Echt dagen achter elkaar je complete paard moeten wassen of afspuiten is niet leuk meer, ze staan nu binnen en blij toe.
Hopelijk morgen weer naar buiten, durfde amper te kijken naar hoe het er uitzag op de wei nu. |o

Wij hebben ook geen ruiterpaden verder, alles op de weg. :+

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:06

Hallo allemaal!
Sinds kort ben ik opzoek naar hoefschoenen, of nouja meer verdiepen in...
Ik zie hoefschoenen zeker als een uitkomst voor maken van buitenritten. Dit doe ik op dit moment ook al maar omdat mijn paard blootvoets staat vind ik hoefbescherming een prettig idee. Ik kan dan ook fijner met de anderen meerijden.
Ik ben geinteresseerd in Scootboots en Renegades. En hoop ook uiteindelijk 1 van deze aan te schaffen via een passervice.

Maar is hier iemand die ervaring heeft met hoefschoenen en een paard met platvoeten? Het zijn absoluut geen schotels oid. Maar zijn zeker platter dan normale hoeven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:49

Foto

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:16

Mijn pony heeft wat platvoeten nu, en past de easyboots prima.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:28

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:39

Mag ik vragen waarom je dit platvoeten noemt ik zie hier niet echt platvoeten

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:27

Wellicht omdat hij met platvoeten (alleen voor) naar mij toe is gekomen. Heb dat nog steeds een beetje in gedachten denk ik.
Maar het zijn dus nette voorhoeven?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:03

Gewoon mooi model hoeven.
echt geen platvoeten.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:04

Ik zie ook geen platvoeten...

Hier staat mijn oudste paard inmiddels blootsvoets en zijn de Renegade Vipers aangeschaft. Gisteren was de grote test, een buitenrit van 2 uur. En ik moet zeggen, het ging super goed. Paard loopt heel goed en gemakkelijk op de schoenen. We hebben gestapt, gedraafd en gegaloppeerd (zelf een stukje de gas opengedraaid), ook door modderstukken en de schoenen zaten na de rit nog helemaal perfect. Alleen op een stukje met grote stenen merkte je dat hij iets voelde. Daarvoor ga ik de tip van het ondertapijt die hier onlangs gegevens is eens gebruiken (bedankt daarvoor!)

Alleen zien zijn hoeven en momenteel niet uit, de nagelgaten zijn aan het uitscheuren, maar daar had de smid voor gewaarschuwd. Over een half jaar hopelijk mooie voetjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:08

Nagelgaten die gaan scheuren goed met de vijl bijhouden. Des te eerder ben je er van af.