Liedjuh fijn dat het kamp leuk is geweest. Morgen lekker naar je topper toe Vandaag toch gereden. En blij ook hij liep echt fijn al wat kleine schakelingen mee gepakt. Hij staat ook weer sinds donderdag op wat brokken en dat doet hem ook goed
fransje23
Geplaatst: 03-08-14 21:00
Lijkt mij ook moeilijk, Raamzicht, om je paard daar achter te laten. Gelukkig is ze relaxt! Heb je haar zelfs al in het zwembad gezien?
Op zich is 40 minuten stappen niet zo een lange zit hoor. Ik heb voorheen endurance gereden dus we zijn wel wat gewend, in de opbouw stapte ik altijd heel veel. Ik stap sowieso altijd buiten dus hoe langer we mogen stappen hoe gevarieerder de rondjes. Rondjes zijn nu zo rond de 4 kilometer straks smet wat draf erbij wordt dat al snel langer. Gistermiddag was het noodweer hier en aangezien ik voor de avond een afspraak had heb ik het stappen overgeslagen. Voel mij dan op de een of andere manier een beetje schuldig maar moet volgens mij wel kunnen.
Ik ben overigens ook beduidend meer tijd kwijt nu ze geblesseerd is dan toen ze gewoon helemaal gezond was.
Ja klopt vind ik ook kwa tijd . Vind het ook best slopend . Blij als Dupi weer de wei op kan dan ga ik maar 4 dagen rijden. Want dat iedere dag breekt me echt op
Het was heerlijk om hem weer te zien! Hij was wel beledigd dat ik hem achter had gelaten. Hij stond door zijn luik te kijken toen ik aankwam. Toen ik er binn was draaide hij zich om. Dus ik in zijn kont prikken en alleen maar boos omkijken. Dus ik zijn deur openen, en liep gewoon verder. Toen ik terugkwam stond hij helemaal blij te kijken. Lekker door de wasstraat gehaald. Vooral ook goed zijn hoeven gedaan. Ik merk wel dat hij nu snel rotstraal heeft als ik een week minder consequent geweest ben met schoonmaken en behandelen van zijn hoeven. Nou heeft hij dat al snel maar toch.... Merken jullie dat ook? Dat als ze (meer) op stal staan?
Ok dat is te overzien! Hopelijk heeft je paard zoveel zin in gras dat dat voor alles gaat!
fransje23
Geplaatst: 04-08-14 19:24
Als er gras op dat stukje staat vind hij dat vast het allerbelangrijkste, Wendyke! Maar ik herken je gevoel, toen de mijne op he mega-grote land tussen het jongvee ging had ik ook al rampscenarios bedacht. Uiteindelijk ging ze 6 passen in draf en daarna ging die kop naar de grond en was het klaar Niet teveel eten geven vantevoren, eerst gaan rijden, dan even rondje door het landje lopen zodat hij weet hoe groot het is, en dan drie maal slikken, en los.
Ik ga hem zo ie zo verdoven en dan mag die van z`n vrijheid genieten. Ik denk ook wel dat het zonder problemen gaat maar er spookt van alles in je hoofd rond. Is zo raar om na zoveel maanden controle iets los te laten
Ik snap je angst helaas maar al te goed.. Succes en voor het paard is het een heerlijk vooruitzicht! Dat vind ik zo'n fijn gevoel, kan het paard lekker paard zijn
fransje23
Geplaatst: 04-08-14 23:06
Het gaat vast en zeker goed en probeer niet teveel dingen te bedenken waardoor het niet goed zo gaan! Is voor je paard misschien wel de bekroning op de genezing en revalidatie. Weer lekker los, genieten van gras en gewoon paard zijn!
Overigens heb ik het wat dat betreft een stuk makkelijker zonder boxrust, minder kans op "explosiegevaar"
Nou hij heeft 2,5 uur buiten gestaan en hij heeft echt genoten en hij was heel rustig. Nu ga ik straks z`n weitje weer wat groter maken en morgen wat minder verdoving.
Lekker Wendyke! Fijn dat hij lekker rustig was. Is een hele geruststelling.
Ik weet niet of ik het hier al had gezegd, maar ik mag niet naar een andere arts van mijn verzekering(tenzij ik het zelf voor rekening neem, maar mijn spaarpotje is ondertussen erg leeg) dus vanmorgen naar de kliniek gebeld en ze komen donderdag hem bekijken onder het zadel. Ben benieuwd hoe ze zich hieruit gaan redden. De stalhouder(tevens mijn baas) en mijn instructrice(vrouw van de baas) zijn er ook bij Wordt wat komende donderdag. Rond half 5 komt ze. Dus duimen draaien astjeblieft
Ik ben ook benieuwd, aangezien als zij zegt dat ze hem wilt gaan bekijken door middel van foto's oid, dan gaat een andere arts van die praktijk dat doen. Deze arts mag hem blijven scannen en dergelijke, maar een andere arts gaat het kreupelheidsonderzoek uitvoeren en de foto's maken ed.
wendyke
Geplaatst: 05-08-14 18:37
Hoop wel dat er iets uitkomt want wat kun je anders nog doen?
Een week voor de laatste controle echo steigerde Brio bij het binnenzetten en kwam hard op zn slechte been terecht. Gevolg: kreupel. Op de echo was duidelijk te zien dat er weer een scheur in de pees zit. Da zei dat de hele behandeling opnieuw moet of komend half jaar 24/7 op een afgezet weitje en dan maar zien hoe het heelt. Ik wil hem niet weer alles laten doorstaan en bovendien als de pees zo gemakkelijk scheurt bij zo'n vrije kleine klap, wat gebeurt er dan als hij de wei doorrent en bokt. Daarom de beslissing genomen om hem in te laten slapen.