nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:56

Mirgino, dan zou ik zeker geen fusions kopen hoor, zonde van je geld!
Eerste keer was het ok, maarja als je er dan een rit mee maakt kunnen ze niet meer terug, en dan merk je pas dat ze gaan draaien omdat ze soepeler worden. -O-
Ik heb mijn smid gevraagd of hij samen met mij wil kijken of er een ijzer onder de fusions gezet kan worden, op de hoop dat ze dan wel blijven zitten.
Dan kan hij gewoon draaien met dat been denk ik, omdat het ijzer dan glijdt en dat rubber van de zool echt niet meegeeft.
Twijfel of hij de vraag goed begrepen heeft dus ik ga het nog navragen of hij begrepen heeft dat er een ijzer AAN de schoen moet, maar maandag 12 uur kan hij komen. :+

Hij staat ook wel frans, loopt frans maar ik hou het wel bij.
Echt hij staat sinds hij van de ijzers is nooit meer zoals op de foto hieronder.
Het is dus niet zo dat hij beroerd bekapt word en daardoor fout loopt, maar frans 100% corrigeren kan gewoon niet en is ongezond.
De pony van een vriendin staat ook lichtjes frans en bij hem draaien ze ook, het logo zit gewoon nooit recht zoals het hoort.
Deze pony heeft het niet erg, en toch draaien ze licht.

Mijn idee is gewoon een stuk van de rubberzool van de fusions halen en dan een ijzer eronder met goede afrol.
Ik ga dat in elk geval voorleggen of het een optie is!

Dit was met het passen, je ziet wel een beetje op deze foto dat hij frans staat.
Afbeelding

De foto hier onder was toen hij zijn ijzer kwijt was en echt knetterhard gegroeid was en dus hoognodig naar de smid moest.
Hij staat dus beroerd, maar je ziet zo wel hoe hij staat als je niet corrigeert ofzo. :)
Afbeelding

Dit is zoals het hoort, gewoon netjes bekapt.
Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 00:31

Verder gaan zijn hoeven nu wel ok, van de week ging hij met zijn voorhoeven erg plat, maar hij stond net te kort om het te corrigeren vond ik.
De nagelgaten kwamen er toen uit, dus het ging effe hard, wat ik echt ontzettend vreselijk vond zoals het eruit zag. :x
Toen biotine gehaald als ondersteuning hoog gedoseerd en gelijk daarmee begonnen, en verder duimen dat het snel bij zou trekken.
Hij groeit al hard, maar zijn hoeven zijn gewoon nog niet hard natuurlijk en het land is hier erg nat waardoor het niet meewerkt.
Vandaag zag het er goed uit, en genoeg gegroeid om hem nu wel te kunnen corrigeren gelukkig, nu staat hij vrij netjes en de brokkels zijn ook weg. *\o/*
Hij mag alleen nog wat steiler, maar dat heeft tijd nodig.
De teen is nu wel weer ingekort en hij staat weer een stuk steiler, gewoon acceptabel.
Daar ben ik al echt ontzettend blij mee, we komen er wel!
Na 13 jaar volledig van ijzers af vergt gewoon even doorzettingsvermogen, en dan vooral van de baas, want ik vind het echt stress. :o

Moet ook nog steeds achter de white line disease behandelen, vandaag kon ik er niet bij met watjes, maar het was nog zacht de witte lijn.
Dat heb ik met een hoefmes weer ff bereikbaar gemaakt zodat ik het kan behandelen.
Zijn zolen smeer ik in met intracare hoof fit gel, daar zit o.a. koper en zink in om de zolen harder en droger te maken en werkt tevens tegen rotstraal.
Teren was de smid erg op tegen in verband met de schimmel, nu dus dit. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:19

achter staat hij koehakkig, Franse stan heb je bij voorbenen

de mijne heeft dat ook een beetje, maar nu staan quarters dat vaker zie ik om me heen

mijn paard heeft achter wel gewoon Cavallo en die draaien niet
Afbeelding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:16

moonfish13 schreef:
Mirgino, dan zou ik zeker geen fusions kopen hoor, zonde van je geld!
Eerste keer was het ok, maarja als je er dan een rit mee maakt kunnen ze niet meer terug, en dan merk je pas dat ze gaan draaien omdat ze soepeler worden. -O-
Ik heb mijn smid gevraagd of hij samen met mij wil kijken of er een ijzer onder de fusions gezet kan worden, op de hoop dat ze dan wel blijven zitten.
Dan kan hij gewoon draaien met dat been denk ik, omdat het ijzer dan glijdt en dat rubber van de zool echt niet meegeeft.
Twijfel of hij de vraag goed begrepen heeft dus ik ga het nog navragen of hij begrepen heeft dat er een ijzer AAN de schoen moet, maar maandag 12 uur kan hij komen. :+

Hij staat ook wel frans, loopt frans maar ik hou het wel bij.
Echt hij staat sinds hij van de ijzers is nooit meer zoals op de foto hieronder.
Het is dus niet zo dat hij beroerd bekapt word en daardoor fout loopt, maar frans 100% corrigeren kan gewoon niet en is ongezond.
De pony van een vriendin staat ook lichtjes frans en bij hem draaien ze ook, het logo zit gewoon nooit recht zoals het hoort.
Deze pony heeft het niet erg, en toch draaien ze licht.

Mijn idee is gewoon een stuk van de rubberzool van de fusions halen en dan een ijzer eronder met goede afrol.
Ik ga dat in elk geval voorleggen of het een optie is!

Dit was met het passen, je ziet wel een beetje op deze foto dat hij frans staat.
[ [url=m/tVKm1F.jpg]Afbeelding[/url] ]

De foto hier onder was toen hij zijn ijzer kwijt was en echt knetterhard gegroeid was en dus hoognodig naar de smid moest.
Hij staat dus beroerd, maar je ziet zo wel hoe hij staat als je niet corrigeert ofzo. :)
[ [url=m/fKE8FT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is zoals het hoort, gewoon netjes bekapt.
[ [url=m/OAnIXm.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind de hoeven hier erg lang/hoog
ben wel benieuwd hoe de onderkant eruit ziet, mijn paard had ondergeschoven hielen gekregen door het aangepaste beslag voor zijn artrose en het verschil met nu is mega en hij loopt weer....
kijk hoe hoog zijn hoeven waren met 3 weken ijzers!!!!
Afbeelding
dit was de onderkant toen het ijzers eraf gehaald was
Afbeelding

en na de 1ste bekapping
Afbeelding
en na 4x
Afbeelding
en post terug is hoe hij er nu bijstaat

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:30

Klopt hij stond ook lang!
Maar dit was pas 4 weken na de smid, hij was echt ontzettend hard gegroeid.
Daarom is hij nu dus van zijn ijzers af, elke 4 weken beslaan is geen doen.
Hij ging de wei op en toen explodeerde de hoefgroei, echt te bizar.
Daarom is de smid ook zo positief over de white line disease, hij groeit als kool.
Daarom durfde ik het ijzerloos ook aan.

De onderkant heb ik geen foto's van, maar inmiddels staat de zool echt mooi.
De stralen worden ook al breder en eigenlijk zeer weinig onregelmatigheden.
Ik heb in een maand een ieniemini flapje weggesneden.
Ik laat de zolen en stralen ook met rust verder, dat mag de smid doen.
Alleen de toon werk ik soms bij.

De foto na bekappen is ook met marge, omdat hij net vers blootvoets stond.

Die ondergeschoven hielen zeg, pfff!
Hij heeft het aan een voet iets plat, maar dat is echt een kwestie van tijd.
Maar mijn pony heeft ook pokon voeten.
Linksvoor komt voort uit zijn veulentijd is mij door een orthopedisch smid verteld.
Daardoor gaat die voet mede door het harde groeien ineens zo plat.
Dit is ook niet mijn eigen smid, dus die moppert gerust.
Hij heeft het mij laten zien aan de ringen op de hoef, heel interessant!
Maar die hoge hoeven waren mijn hoofdreden hem van de ijzers te halen.
Ik wil hem niet zo hoog hebben, het groeit veel te hard.
Nu staat hij dat absoluut ook niet meer hoor.
Hij heeft nu iets platvoeten, een voet tikkie ondergeschoven hiel.
Zijn ene hoef is amper nog plat te noemen nu, een keer bijwerken en dan is dat weer zoals het hoort bij hem.
Zijn witte voorhoef hoop ik door bijhouden ook wat mooier te kunnen krijgen.

Delphi2

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:02

@moonfish,Heb je de dampening pads van equifusion al geprobeerd in de schoen, hiermee wil het draaien ook wel worden voorkomen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:23

Ik heb er zelf pads in gemaakt van rubber spatlappen van vrachtwagens. :+
Het is mooi 3 mm dik rubber zonder ribbels, paps had een hele stapel op de zaak.
Ik heb dus voor elke schoen twee zooltjes, zodat ik met de dikte kan spelen.

Heb laurierzalf gemaakt vandaag. :P
Totaal 6,90 voor een pot van 500 gram tjokvol.
Uiercreme van de action van 1,50 gemengd met 2 potjes silvo laurierpoeder.
De pot was 1,60 bij de apotheek.
Het stinkt goed. :')
Ik heb het net op mijn pols gesmeerd en de plek wordt warm, ik geloof de theorie wel dat het de doorbloeding verbetert. :)

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:10

Delphi2 schreef:
Als je paard strijkt dan is de renegade zaker niet ideaal en de scootboots zijn wel prettig maar moeten goed passen en de hielen mogen niet te hoog zijn, er zijn endurance gaithers van neopreen voor gevoelige paarden.

Bij ons renegade geen probleem.maar lict er natuurlijk aan hoe erg ze strijkt

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:45

keona schreef:
Delphi2 schreef:
Als je paard strijkt dan is de renegade zaker niet ideaal en de scootboots zijn wel prettig maar moeten goed passen en de hielen mogen niet te hoog zijn, er zijn endurance gaithers van neopreen voor gevoelige paarden.

Lichtjes, alleen hoef op hoef. Met blote voeten doet ze t alleen bij t instappen/indraven. En is t na 2 km afgelopen. Schoenen blijft ze aantikken omdat die toch dikker zijn dan eigen voeten

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:18

Je hebt van de Equine fusions tegenwoordig in de Ultra ook model small.
Die zijn ca. een halve cm smaller dan het normale model. Mogelijk is dat nog wat bij draaiende schoenen? Maar goed, is wel een duur grapje als ze dan ook niet zouden passen natuurlijk, want mijn ervaring is dat verkoop niet altijd zo snel gaat als je soms denkt dat het zal gaan :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:33

Je kunt delphi laten komen kun je renegades proberen voor je ze koopt bij ons blijft het goed zitten ook al komt ze langs elkaar.maar kan natuurlijk niet zeggen bij jou is dat ook zo.welke mt heb je nodig renegades?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:23

xxVon schreef:
keona schreef:

Lichtjes, alleen hoef op hoef. Met blote voeten doet ze t alleen bij t instappen/indraven. En is t na 2 km afgelopen. Schoenen blijft ze aantikken omdat die toch dikker zijn dan eigen voeten

Wat zijn de maten van de hoef, ik heb testschoenen van scootboot en renegade, in diverse maten.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:02

Delphi2 schreef:
Wat zijn de maten van de hoef, ik heb testschoenen van scootboot en renegade, in diverse maten.

Oh dat moet ik thuis even opmeten, ze heeft qua schoenmaat Equine Fusions All Terrain maat 12 aan haar achterhoefjes

Achter: lengte 116-125 mm en breedte 113-120 mm

Maar de precieze maten weet ik dus nu even niet.

en is andres de easyboot glove wat? die is ook vrij dun, zit alleen een schoefje

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:00

Isapaardje schreef:
Die zijn ca. een halve cm smaller dan het normale model. Mogelijk is dat nog wat bij draaiende schoenen? Maar goed, is wel een duur grapje als ze dan ook niet zouden passen natuurlijk, want mijn ervaring is dat verkoop niet altijd zo snel gaat als je soms denkt dat het zal gaan :)

Ik heb bewust deze, omdat de pony nu vrij smalle voetjes heeft door ijzers.
Die voeten gaan geheid breder worden, maar ik sta er niet achter omdat het dus die bewuste draai in zijn been niet toelaat.
Ze draaiden vandaag al iets minder, ik hoop dat ik er maandag ijzers onder heb zitten dan ben ik er volledig gerust op. :)

Ik ben 3 dagen niet geweest, ik voer nu net een week Biozin met o.a. Biotine.
Serieus een halve centimeter ofzo gegroeid. :wow:
Echt er zit gewoon aan vier hoeven een verdikte bobbel, en dat zat er echt nog niet.
Zal morgen eens een foto maken, ik stond echt :wow: *\o/*
Zelfs mijn moeder met de ballen verstand van paarden zag het. :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:55

moonfish13 schreef:
Isapaardje schreef:

Ik heb bewust deze, omdat de pony nu vrij smalle voetjes heeft door ijzers.
Die voeten gaan geheid breder worden, maar ik sta er niet achter omdat het dus die bewuste draai in zijn been niet toelaat.
Ze draaiden vandaag al iets minder, ik hoop dat ik er maandag ijzers onder heb zitten dan ben ik er volledig gerust op. :)

Ik ben 3 dagen niet geweest, ik voer nu net een week Biozin met o.a. Biotine.
Serieus een halve centimeter ofzo gegroeid. :wow:
Echt er zit gewoon aan vier hoeven een verdikte bobbel, en dat zat er echt nog niet.
Zal morgen eens een foto maken, ik stond echt :wow: *\o/*
Zelfs mijn moeder met de ballen verstand van paarden zag het. :)

Sorry om zo negatief te zijn, maar dat lijkt me sterk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 00:14

Niks sterks aan.
Hij had altijd al pokonvoeten, maar nu zit er gewoon een verdikking op die zelfs een leek opvalt.
Stomverbaasd.
Ik scheer zijn voeten altijd op, dus ik weet wat er ondef zit.

Van de tipgever kreeg ik te horen dat de combo laurierzalf en biotine dit resultaat zou kunnen geven, ik heb haar in mijn hoofd voor gek verklaard.
Echter had ze wel gelijk. _O-

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:52

Benieuwd naar een foto!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:41

Pffff..weer een renegade update

Vandaag de renegades weer aan gedaan. Ik had wat ondertapijt gehaalt in foamvorm want nogstedds leek hij gevoelig met de schoenen. De heenweg leek super! Ik heb er ook veel langs gelopen om te kunnen kijken hoe hij liep. Ook de ruwe straat en de steentjes leken niet meer zo'n probleem. Toen heb ik ze uitgedaan om bij iemand in de bak te rijden en toen begon het. Toen ik ze weer aandeed leek 1 schoen last te hebben van wat bakzand wat nog op se hoef zat. Dus ff schoongemaakt en opnieuw aan gedaan. Vervolgens ben ik ze 4 maal verloren en de laatste keer was ik zelfs 1 schoen kwijt die ik later weer terug vond. Ik snap er dus geen reet meer van wat er nou de hele tijd misgaat. Ik word zo moedeloos van die gevoelige voetjes en al die hoefschoenen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:06

Ik ken renegades niet, maar kan het zijn dat het ondertapijt er voor zorgt dat deze schoen dan net niet meer goed past aan de hoef?
Ik kan in de gloves bijv. ook geen ondertapijt of ander zooltje gebruiken, passen ze niet meer goed, terwijl het in andere hoefschoenen als bijv. equine fusion wel gewoon goed gaat zonder verlies van vorm of stevigheid waarmee ze vast zitten aan de hoef.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:27

Raamzicht, foto's.
Hij heeft nog geen perfecte voeten hoor, heeft ff tijd nodig helaas maar we hebben de stijgende lijn echt te pakken.
Inmiddels zijn de ijzers er af sinds 5 juni.
De hoeven zij uiteraard niet krom, ik maak gewoon kromme foto's. :')
Je voelt echt een verdikking zitten, de bovenste rand waar de kleur veranderd is sinds de biotine.
Ik heb veel aan gedaan laatste 2 weken, onder andere de schimmel behandelen achter dus ik heb er flink met mijn neus bovenop gezeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:01

peaches schreef:
Pffff..weer een renegade update

Vandaag de renegades weer aan gedaan. Ik had wat ondertapijt gehaalt in foamvorm want nogstedds leek hij gevoelig met de schoenen. De heenweg leek super! Ik heb er ook veel langs gelopen om te kunnen kijken hoe hij liep. Ook de ruwe straat en de steentjes leken niet meer zo'n probleem. Toen heb ik ze uitgedaan om bij iemand in de bak te rijden en toen begon het. Toen ik ze weer aandeed leek 1 schoen last te hebben van wat bakzand wat nog op se hoef zat. Dus ff schoongemaakt en opnieuw aan gedaan. Vervolgens ben ik ze 4 maal verloren en de laatste keer was ik zelfs 1 schoen kwijt die ik later weer terug vond. Ik snap er dus geen reet meer van wat er nou de hele tijd misgaat. Ik word zo moedeloos van die gevoelige voetjes en al die hoefschoenen.

Het kan zijn dat de schoen wat te krap is met de foam, dan kan hij uitgaan, als je paard een toonlander is ook. Heb je al geprobeerd de schoen wat losser of wat strakker te doen? Misschien kan je wat foto,s plaatsen met en zonder schoenen?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:39

Gisteren mijn genegades vipers ontvangen en meteen een testrit gemaakt die ging super door modder/keien in draf stap en galop. Vandaag een nieuwe rit gemaakt met een stukje rengalop helaas bleken beide schoenen gedraaid. Ik vermoed/hoop dat ik de onderste klittenband niet hard genoeg heb aangetrokken. Daarnaast zag ik wat schade aan zijn hoef Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aan de bovenzijde waar de hoefschoen ophoudt lijkt het wat te raspen langs de hoef. En aan de achterkant was er een stuk vel losgeraakt toen ik daaraan trok begon het een beetje te bloeden. Ik hoop maar dat dat laatste komt doordat ik niet strak genoeg heb aangetrokken. Zou de beschadiging kwaad kunnen? (Met name het raspen langs de hoef? Die andere beschadiging is mij duidelijk, als dit blijft is het niet goed. Tips en advies zijn welkom

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:13

Renegades horen te passen als de maat goed is. . En met strak aantrekken maak je kans op draaien groter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:17

Ziet er niet fijn uit. Lijkt me voor het paard ook niet lekker voelen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:27

Ik trek de Renegades wel strak aan na eenmaal verliezen. :o
Maar dit heb ik niet verder. Vandaag weer een rondje met de schoenen gedaan.