Romeorowan, Janouk , Kymalin: het is niet dat ik er zielig bij ga zitten kijken ofzo, sommige van jullie hebben de mazzel dat je kan kijken of ff langs kan gaan wanneer je wilt (als je thuis bent natuurlijk en niet hoeft te werken/school hebt), jullie paarden staan lekker bij huis… super natuurlijk. Dat zou helemaal een droom van me zijn, je eigen paard bij huis. Maar helaas dat is bij mij niet zo…
Maar als ik vrij neem dan kan ik er lekker ff in de middag naartoe, op stal is altijd wel wat te doen, ik kan haar stal weer opschonen, het hooi klaarzetten, haar poetsen, koelen. Er lopen honden en nog andere paarden, ik kan daar altijd uren rondlopen en me prima vermaken, er is altijd wat te doen.... dus het is niet zo dat ik naast der stal ga zitten ….
Zo moeten jullie dat natuurlijk niet zien… en als ik daar 2 uurtjes ben geweest ofzo dan kan ik weer geruster naar huis (vooral nu in deze kritieke periode, ik heb dat gewoon nodig al is het maar dat ik ff heb gekeken dat alles goed is)… het is juist voor mijn eigen gemoedrust. Gewoon wat relaxter nu.....
Welshcobfan: het is niet dat ik niet nuchter of praktisch ben ingesteld, ik heb geen paddock of iets dergelijks, de bak wat eigenlijk nooit gebruikt wordt is een grasveld en er ligt geen goede bodem in. Dus ik kan haar verder nergens anders neerzetten dan alleen in de stal of in de wei bij de anderen. Kijk als ik ook een paddock had of iets kon afzetten in de wei waar ik een lading zand in kon gooien… dan was het misschien wat anders.. dan had ik dat ook kunnen doen, maar die van mij rent dwars door alle draden heen die heeft nooit alleen gestaan. En de wei is niet van mij... Dus stalrust is al heel wat. Daarom ben ik wat ongeruster omdat ik niet weet hoe ze de hele dag op stal is.
Fijn dat je pony weer rustig in de paddock loopt, dan zal die gewoon spierpijn hebben van zijn gekke capriolen. Ik hoop ook voor je dat ie over 2 dagen weer makkelijker gaat lopen.
=========================================================================
Kliniek heeft gebeld, die uierontsteking was niet door de medicijnen, dat kon niet omdat ze ook onstekingsremmers krijgt… hij vroeg of ze koorts had en dat heeft ze dus niet (ik heb net haar temperatuur genomen en dat was 37,6) dat vond hij heel vreemd, maar hij zei dat ik misschien toch maar ff de veearts moest bellen om langs te komen, dan zou ze antibiotica krijgen.
Maar weet je wat ik ook zit te denken… omdat ze dus geen koorts heeft… zou ze niet gestoken kunnen zijn… door een horzel of zo? Dat kan natuurlijk ook dat ze dan zo’n reactie heeft op der uier… omdat maar 1 uier dik is… want ik zat eerst te denken aan schijndracht… maar dan zouden beide uiers dik moeten zijn… ik ga morgenvroeg toch weer langs dus als het nog precies hetzelfde is dan maak ik meteen weer een afspraak.