Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:02

He wat vervelend ikke.. Hopelijk trekt het toch snel bij..
Fijn Yarrah dat je paard zich zo goed voelt! Het dunne been komt dan ook hopelijk met de tijd :)

Ik heb gisteren de dierenarts gehad voor het wondje aan het achterbeen van mijn paard want het been werd ineens weer helemaal dik en het genezingsproces duurde me te lang.. Nu honingzalf gekregen, heb het idee dat het wondje nu al rustiger is! Verder ook het achterbeen koelen etc. dus ons verzorgingsritueel is nu nog weer langer geworden haha ben er drukker mee dan dat ik gewoon trainde elke dag :') Maar nog steeds het idee dat zijn voorbeen de goede kant op gaat daar gaat het om :)

Wij doen trouwens 2 keer per dag ook, van de dierenarts mocht ik 1 a 2 keer, afhankelijk van mijn mogelijkheden. Aangezien mijn paard aan huis staat kan ik 2 keer per dag redden en dat leek me dan ook het beste :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:31

Je hebt het er inderdaad druk mee muriel! Wel balen hoor!

Yarrah, heerlijk dat oz in de wei kan staan! Ik hoop ook zo dat die van mij niet te lang in de box hoeft. Ze heeft het er goed, maar in de wei kunnen ze idd meer paard zijn.

Balen ikke, dat het nog dikker is geworden!

Ik stap nu dus ook 3x per dag omdat ik vakantie heb, anders ga ik dat niet redden. Wat dat betreft is de timing goed. Ik had vandaag het idee dat het been iets dunner was geworden. Kan ook zijn dat ik het wil zien natuurlijk.. maar ik ben gistermorgen wel met de sterkere gel begonnen, dus wie weet!

Waarschijnlijk komt ze morgen op ijzers, hoefsmid belt nog even terug maar ik kon eigenlijk wel uit gaan van morgen. Ben benieuwd, voor het eerst in 14 jaar dat ze weer beslagen word.. gelukkig is ze wel braaf bij de hoefsmid, maar nieuwe dingen vind ze altijd heel spannend. Dus hopelijk herinnert ze zich er nog wat van :')

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:49

ikke wat klote zeg. Hopelijk gaat het toch meevallen.

Fijn dat die wel lekker rustig op de wei kan Yarrah, hopelijk wordt z`n been weer dun. En kun je terug naar de kliniek. Maar geef het de tijd.

Hij houd je wel bezig muriel. Goed spul he die honingzalf? :D

Zorro hopelijk is ze het nog niet vergeten de ijzers. Maar dat gaat goed komen.

Vandaag een zadelcheck gehad en was maar goed ook hij lag niet beroerd maar hij kon beter en nu ligt die echt TOP!! Daarna nog even gereden en hij was erg sloom vandaag , maar hij is ook best moe van dat meer werk wat die moet. Dus doen het lekker rustig aan.

ikke20

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:55

@yarrah heerlijk dattie lekker paard kan zijn.

@muriel whaa nou idd bent nou langer bezig dan met alleen rijden. Al is dat tutten ook best lekker

@zorro hopelijk is hij het niet vergeten zou wel fijn zijn als hij rustig blijft.
@wendyke is toch weer fijn gevoel als alles weer goed ligt he.

Fries weer 10 min in de bak gestapt. Rest buiten gestapt en mug ook maar weer meegenomen. Sprong blijft dik vandaag maar 2x gekoelt. Ze loopt er verder niet kreupel op.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:38

ikke20.. ze houden je wel bezig hè.. je pechvogeltjes..

Wendyke.. fijn van het zadel, dat is ook erg belangrijk :j zodra de mijne afgevallen is en weer wat spier heeft komt hier de zadelmaker ook weer langs.

Zorro.. paardje op ijzers? Was ze braaf?

Muriel.. haha ja gewoon trainen vergt minder tijd :P honing is goed, heeft een natuurlijke antibiotica :j

yarrah.. nog even geduld hebben :(:)

Over de ijzers.. ik rijd nu elke dag op het harde, maar worden de ijzers van jullie ook zo glad??? Buiten heb ik er niet zo'n last van, maar op het terrein zelf zijn er stukken asvalt/tegels die erg glad zijn en waar hij dus op glijdt.. := hebben jullie daar tips voor?? (hij staat pas 4,5 week op deze ijzers... en ik heb de smid al een appje gedaan dat ik er zsm nieuwe onder wil met widia puntjes)

En verder... voor degene die zijn begonnen met op het harde opbouwen met 1 minuut draf en elke dag een minuut erbij. Wanneer moesten jullie in de bak/op het zachte opbouwen? En hoe zag dat schema eruit? Wanneer mochten jullie beginnen met de galop?? (veearts gister een appje gedaan, maar (nog) geen reactie)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:58

Nee nog geen ijzers, hij zou bellen gister als hij een plekje had, maar.blijkbaar is dat niet gelukt. Ik wacht vandaag even af en anders vanavond zelf maar even bellen.

Dat glijden op de ijzers ben ik ook wel een beetje bang voor, en dat is het laatste wat iedereen hier gebruiken kan. Ben benieuwd wat je hoefsmid er van zegt!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:05

Je zou gelijk kunnen kiezen voor widia puntjes :)
Die krijgt Tout de volgende keer. Maar voor nu heb ik daar even niks aan..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:11

Wideapunten zijn alleen weer niet handig voor de banden...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:14

Ja daar werd ik net ook opgewezen... sjemig... wat moet ik dan?
Hij staat er nu nog maar 4,5 week op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:22

Tja geen idee.. Toch keuzes maken denk ik. ;)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:25

Ja ik moet wel :))
Wel of geen widia (widea?).. het is kiezen tussen twee kwade denk ik..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:26

Misschien kan je hoefsmid je het beste advies geven? :) moeilijk hoor.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:42

Ja hier ook snel glijden vooral over putdeksels.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:51

Ja putdeksel sla ik standaard al over. Daar kunnen ze met ijzers sowieso niet overheen :)

Net een wijsheid: beter af en toe glijden dan bij elke pas een klap..
Daar ben ik het helemaal mee eens, dus dan maar kiezen voor het glijden..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:53

Ik zal overleggen als de hoefsmid komt. Net even weer gestapt en het ei boven de kogel word dunner! Dacht eerst dat ik het graag wou zien, maar nu weet ik zeker dat het echt dunner is! Die gel doet dus toch wel wat!! :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:54

*\o/* *\o/*

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:24

Jaaa echt wel! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:41

Fijn dat het dunner wordt. :))

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:44

Ja! Ze staat nu ook op ijzers. Koud beslag omdat ze 'keurige voeten' heeft, en ze gedroeg zich ook keurig. Er zit een standaard ijzer onder, maar wel een die.. (hoe zei hij dat nou?) de voeten vlak houdt ofzo, zodat de pezen steun hebben en tot rust komen? Zoiets..

Hij vind ijzers ook onzin in Zorro's geval omdat ze een hele goede hoefbalans heeft,maar als de DA zegt dat dit beter is proberen we het graag uit! Hoefde ook maar 30 euro te betalen voor bekappen en koud beslag, omdat hij het in mij waardeert dat ik altijd heel erg mijn best doe voor mijn paarden. Dat waren zijn woorden hoor! Vond het erg lief, echt super!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:03

Wat fijn Zoro dat het dunner wordt! Goed spul dus die gel :D

Mijne staat rondom op beslag, al jaren eigenlijk, en glijdt ook soms metname op beton. Het is niet heel erg en ze is ervaren en voorzichtig genoeg maar ideaal is het niet.
Widiapuntjes remmen dan weer de bweging bij het neerzetten wat ook een nadeel kan zijn. Zijn lastige keuzes.

Heb vandaag even overlegd met de DA over wel of niet gaan draven. Ze adviseert om nog op te bouwen naar 45 minuten stap en vanaf dan draf met 1 minuut per week op de bouwen. Heb bedacht dat het ook wel weer goed uitkomt want voor die tijd ben ik toch ook nog op vakantie.

Hoe gaat het trouwens met je jonkie, Ikke? Al weer aan het herstellen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:36

@zorro oww dat klinkt als een erg fijne smid en lekker dat ze zo braaf was.
@fransje heerlijk dat je straks naar een drafje toe kan gaan werken :d

met jonkie vocht uit der sprong begint goed te zakken nou is ook der pijpbeen en kogel dikker. Ze lijkt er weinig last van te hebben.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:46

Mag over 2,5 week dan eindelijk draven, dus duurt nog wel even :D Dierenarts vind he herstel overigens nog steeds erg snel en voorspoedig. Heeft ze vandaag weer benadrukt :D

Gelukkig heeft e er weinig last van en zakt het lekker uit naar beneden om vandaar uit te verdwijnen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:00

Hoi iedereen, excuses voor mijn afwezigheid.. Heb deze week mijn paard al naar het zwembad gebracht. Had het er best moeilijk mee dus vandaar even niet aanwezig. Komende tijd heb ik dus ook niet zoveel te vertellen denk ik maar hopelijk mag ik blijven meelezen.

Ik las dat er vooruitgang geboekt was bij enkelen. Bij ikke nog steeds vocht? Gelukkig geen last ervan? Nog even aankijken? Succes!

Wat betreft ijzers, ze stond normaal zonder maar ze werd erg kort omdat ze op een hard stuk stond. De DA zei als je dan toch ijzers eronder doet neem dan deze: breed van voren en smalle takken. Schijnt die pees dan iets te ontlasten? Nouja die zitten er nu dus onder.

Verder heb ik gelukkig al bericht gehad dat ze heel relaxed is en ook zo het zwembad inging, dus dat gaat allemaal netjes. Hoop dat het voorspoedig gaat. Over zes weken een scan..

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:32

zoro de mijne glijd ook erg op z`n ijzers. Maar mijn smid zei dat het beter was dan z`n spijker met een widea puntje, want dat remt af en is ook niet goed voor de pees. Fijn dat het dunner wordt!!!

Is een zit 45 min stappen zeg vond 35 min al lang :o :) Maar het draven komt in zicht :D :D

ikke fijn dat het vocht weg aan het trekken is.

Raamzicht geeft niks joh. Begrijp je volkomen zou er ook moeilijk mee hebben. Vind het echt dapper van je. Wel lekker mee blijven lezen en als je nieuws hebt laten weten hoe het met je kanjer gaat. Ze zeggen dat ze dat best goed doen z`n zwembad in gaan.

Dupi is gisteren vrij geweest hij was zo moe, dat ik dacht laat hem maar eens staan dus ben even met hem wezen grazen. Vandaag wil ik eigenlijk gaan rijden maar pff is zo warm dus dat weet ik ook nog niet :o

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:34

Hoi, ben ik weer!!!

Gelukkig zijn er een aantal bij welke de paarden mooie vooruit gangen boeken! Lekker hoor!

@ikke: balen van je jonkie! Gelukkig gaat het de goede kant uit!
Bult bij haar kogel op het andere been ook de goede kant uit?

Ik heb niet echt een update. Van de week een update gekregen dat hij erg traag was en niet wilde lopen. Gelukkig was hij de dag erna alweer een stuk fitter. De dag voor zij trage dag was hij geschrokken van een hond die op hem afsprong.
Morgenochtend vroeg weer naar mijn dikkerdje.
Verder was kamp begeleiden erg vermakelijk. Volgens mij hebben wij als begeleiders meer lol gehad dan de kids. Vooral 's nachts. We sliepen in de stallen. Die zijn ingericht als kamp dus wel echte bedden enzo. Maar 's nachts als het stil moest zijn, kwamen de muizen door de gangen. O wat heb ik gelachen.