nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:48

Er zitten geen schroefjes op de hoogte van de koten. Niet eens boven de hoef.
En de binnenzijde is dermate afgewerkt dat zelfs de hoef er niet van kan beschadigen.
Of bedoel je de tegenoverliggende koot? Van het ander been? Dat is heel eenvoudig te verhelpen met een klein stukje tape op de schroef, want ze steken nauwelijks uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:33

Het is idd het andere been, een stukje tape klinkt als een goed alternatief.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:52

Je kunt het mss niet zo goed zien, maar op deze foto heeft hij vooraan zn renegades aan.

Afbeelding

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 07:55

Hallo allemaal ik kom even binnen vallen met een vraag. Ik zou heel geaag de renegades hoefschoenen aanschaffen en ben aan het meten geslagen. Nu zag ik op een site staan dat er vrijwel geen hoefschoenen zijn voor hoeven die breder zijn dan lang maar....die van mij heeft dat natuurlijk weer wel of ik heb niet goed gemeten zouden jullie kunnen beoordelen of ik goed gemeten heb?Afbeelding
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:02

Mijn pony heeft ronde voeten en dat lukt wel goed met de Renegades.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:08

Dyonne, dat las ik dat ronde voeten wel kunnen maar als ze breder zijn dan lang zijn er geen hoefschoenen en moet je je afvragen of ze wel goed bekapt zijn. Ze zijn goed bekapt, het enige dat fout gegaan kan zijn is dat ik niet goed gemeten heb. Zodra bokt het weer doet plaats ik de foto's want helaas doen de foto's het niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:14

@zoefie; de lengte heb je goed, maar voor de breedte zou de meetlat voor mijn gevoel een centimeter naar beneden mogen. Gewoon kijken waar hij op de zool het breedste punt aangeeft.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:29

Dubbeldun echt? Ik twijfelde net over de lengte want de lengt is nu 11cm en de breedte 12 (of misschien dus iets meer) maar het resultaat is dus breder dan lang dus in principe geen hoefschoenen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:31

Ik zie dat bovenin waar je duim zit ook onder de meetlat nog net een stukje hoefrand zichtbaar is. Dar kan net weer iets schelen in lengte.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:27

Goed meten is wel belangrijk, ik heb indertijd ook gemeten en toch nog een fitkit besteld, en maar goed ook, want ik moest een maat groter nemen dan ik gedacht/gemeten had. Is het geen optie om een fitkit te bestellen zodat je verschillende maten van schoenen eens kan passen?

Ik heb ook een paard met ronde voeten die het heel goed doet op de Renegades. Geen ervaring met bredere voeten dan lang evenwel.

Ik twijfel nu om mijn oudste paard (21 jaar en al zijn hele leven op ijzers) ook zonder ijzers te zetten en te proberen om voor hem ook Renegades aan te schaffen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:07

zoefie schreef:
Dubbeldun echt? Ik twijfelde net over de lengte want de lengt is nu 11cm en de breedte 12 (of misschien dus iets meer) maar het resultaat is dus breder dan lang dus in principe geen hoefschoenen...

Wil je ook een foto van de hoef in stand maken, van de zijkant genomen met toestel laag bij de grond? Ik vind de vorm van de hoef er zo wel goed uitzien en op veracht op basis van deze foto dat Renegade wel gaat passen

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bedoel je deze? Super bedankt allemaal voor het meedenken
Laatst bijgewerkt door zoefie op 25-06-16 16:51, in het totaal 3 keer bewerkt

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:43

Elfie, mijn 22-jarige heeft altijd op ijzers gestaan ivm platvoeten. Volgens meerdere smeden was blootvoets geen optie, na lang dubben, een cursus volgen, twijfelen, nadenken ruzie met mijn man uiteindelijk toch geprobeerd. hij staat nu sinds december zonder ijzers en dat gaat goed (al rij ik er niet mee)

Komende dinsdag komt iemand met een fitkut als het goed is. Maar ik wil graag vooraf zelf een beeld hebben wat kan//mag/past

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:49

Lol... leuke typo :D

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:52

Dubbeldun....wat bedoel je? Ik kan de foto's niet zien die ik upload (duimduimduim dat ik geen aparte foto's op bokt gezet heb)

Ahhh ik zie nu mijn typefoutje (godzijdank geen vreemde foto's) al klinkt dat weer dubieus in combi metijn typefout

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:04

DubbelDun schreef:
Lol... leuke typo :D

:') _O-

*veegt de cola van haar ipad*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:11

Iekkk... sticky :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:27

:')
Hier draaien de equine fusions helaas aan een voet. -O-
De meest franse achter... -O-
Verder gaan zijn voeten niet heel fijn, stalgenoten zijn erg positief omdat hij nog niet lang van de ijzers is, maar ik vind het vreselijk.
Hou alleen de hoognodige franse stand bij en verder moet hij nu echt gaan groeien om te kunnen corrigeren.
Hij krijgt nu sinds 3 dagen Biozin, daar zit 20 mg biotine in per 10 gram en meer wat de hoefgroei zou helpen.
Pony is 250 kilo en hij krijgt nu de eerste week 40 mg Biotine, en na een week ga ik terug naar 25 mg.
Hopelijk gaat hij snel goed groeien, nu zijn de nagelgaten aan het afslijten dus echt mega charmant is het niet, het slijt vrij hard.
Het land is ook echt zeik en zeiknat hier, dus dat helpt lekker mee.
Ging net haast skiënd achter twee dwarse paarden aan die het niet eens waren dat ik het enige droge plekje op het pad naar stal opeisde. :')
Verschrikkelijk, dat is ook wei, en daar gaat de kudde elke dag los overheen, een grote baggerzooi.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:17

De liniaal ligt niet recht bij de hielen, maar of dat zoveel scheelt weet ik niet.
Je kunt ook de hoef op een karton zetten en strak langs de hoefwand aftekenen. Je meet dan de breedste punten van de hoef.
En als je gaat kijken voor schoenen is het belangrijk dat je niet in 2 uit elkaar liggende maten uit komt zeg maar, want dan passen ze zeker niet (dus bijv. lengte maat 1 en breedte maat 3, dat gaat niet).
Heb je maat 1 en maat 2, dan kies je voor de grootste maat.

Ik zelf heb de pech dat mijn pony tussen bekapbeurten in van hoefschoen maat wisselt.
Hij heeft net na bekappen maat 00,5 (glove) en net voor het bekappen maat 00.
Gelukkig heeft hij aan de andere hoef maat 00 of maat 00,5 waardoor ik 3 hoefschoenen heb voor 2 voorhoeven hahaha. Achterhoeven blijven altijd binnen 00 vallen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:25

Afbeelding
Isapaardje, ik heb je raad opgevolgd en de breedte is nu duidelijk die is 12 cm alleen de lengte kun je hier jammer genoeg niet mee zien

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:39

Je moet proberen in de lengte de hoefballen niet mee te tekenen. En anders knip je het uit en leg je het op de hoef en knip je net zo lang aan de achterzijde tot hij mooi past. Dan kun je wel precies meten :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:47

Ik heb vandaag gemaild naar Equischoen om te kijken of er wat te regelen is voor mijn Equine fusion all terrains, ze bevallen echt waardeloos.
Mijn pony staat frans, en ze draaien als een gek.
De eerste rit ging prima, maar de dag erna begon de ellende.
Als je een paard hebt wat flink frans staat is het niks, hij heeft dat de schoen aan een been draait, zijn meest franse been, de andere zit goed.
Het betekent mijn inziens dat de schoen gewoon ongeschikt is voor paarden met een afwijkende stand, ze staan dat niet toe en gaan dan draaien door de rubber zool.
Antislip ga ik niet aan beginnen, dan sloop ik geheid mijn pony.
Ook zooltjes en opvullen aan de zijkant maakt niks uit.
Ik baal er echt gruwelijk van, een grapje van 200 euro.
De easycare zooltjes liggen ook al in de kliko, ik had de hardste maar die waren met 4 keer rijden met mijn easyboots stuk.

De easyboots voor gaan wel goed, maar achter krijgt hij zodra de white line disease onder controle is gelijk weer ijzers.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:39

Ja die zooltjes van easycare zijn echt waardeloos. Ik gebruik ook altijd stukjes ondertapijt (vilt). Goedkoop, stevig en uitwasbaar als het moet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:51

Ik was ze nooit uit, maar gooi ze gewoon weg als ze vies/plat zijn. Dat spul kost zowat niks en een paar nieuwe zijn zo geknipt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:54

moonfish13 schreef:
Ik heb vandaag gemaild naar Equischoen om te kijken of er wat te regelen is voor mijn Equine fusion all terrains, ze bevallen echt waardeloos.
Mijn pony staat frans, en ze draaien als een gek.
De eerste rit ging prima, maar de dag erna begon de ellende.
Als je een paard hebt wat flink frans staat is het niks, hij heeft dat de schoen aan een been draait, zijn meest franse been, de andere zit goed.
Het betekent mijn inziens dat de schoen gewoon ongeschikt is voor paarden met een afwijkende stand, ze staan dat niet toe en gaan dan draaien door de rubber zool.
Antislip ga ik niet aan beginnen, dan sloop ik geheid mijn pony.
Ook zooltjes en opvullen aan de zijkant maakt niks uit.
Ik baal er echt gruwelijk van, een grapje van 200 euro.
De easycare zooltjes liggen ook al in de kliko, ik had de hardste maar die waren met 4 keer rijden met mijn easyboots stuk.

De easyboots voor gaan wel goed, maar achter krijgt hij zodra de white line disease onder controle is gelijk weer ijzers.

Dat is mooi balen!!!
ik wilde ook misschien voor deze gaan voor mijn paard met artrose in beide koten vanwege de goede demping
maar hij is iets toontreder.....de Cavallo draait ook bij hem..
hij heeft nu FloatingBoots voor en Cavallo achter