Mando schreef:Even offtopic... bevalt het in het zuiden des lands? Hoe is het met BolletjeBol?
Mijn bolletje gaat verhuizen richting brabant (Buitenzinnig).

En beterschap met je beestje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Voor dat er misverstanden ontstaan: zout of geen zout vind ik in dit geval niet relevant - ik plaatste het filmpje omdat het op YouTube staat met de titel "Revalidatie van een hoefbevangen paard" - ik denk dat de opmerking die Janouk plaatste in die zin een zinvolle is - mogelijk dat door het water lopen van het paard inderdaad invloed heeft op de hoefafwikkeling. Desondanks plaats ik toch vraagtekens bij het gebruik van een aquatrainer bij HB - ik merk daar overigens ook bij op dat op de site van deze trainer ook niet vermeld staat dat aquatraining daarvoor geschikt zou zijn.
nombrado schreef:DubbelDun schreef:Ik vind lopen in water zwaarder als 'gewoon', dus hoezo minder weerstand ??
waarom denk je dat aquajoggen speciaal super is voor bv te zware dikke mensen?
Brainless schreef:Maar dan zit je helemaal in water. En je maakt wel een loop beweging, maar je komt amper vooruit.
Het gaat dan om onbelast (zonder dat je eigen gewicht op je gewrichten komt) te bewegen.
Dan gaat je hartslag omhoog (hogere verbranding) zonder dat het ten koste van je gewrichten gaat.
Lopen door kuit/enkelhoog water is juist veel zwaarder. Heel veel zwaarder.
edit: In zeewater (dus ook in Keltisch zout) zit gewoon NaCl. , van oa Natrium gaat je bloeddruk omhoog. Als je een te hoge bloeddruk hebt mag je wel KaCl. , Kalium is nl. niet bloeddruk verhogend.
nombrado schreef:Brainless schreef:Maar dan zit je helemaal in water. En je maakt wel een loop beweging, maar je komt amper vooruit.
Het gaat dan om onbelast (zonder dat je eigen gewicht op je gewrichten komt) te bewegen.
Dan gaat je hartslag omhoog (hogere verbranding) zonder dat het ten koste van je gewrichten gaat.
Lopen door kuit/enkelhoog water is juist veel zwaarder. Heel veel zwaarder.
edit: In zeewater (dus ook in Keltisch zout) zit gewoon NaCl. , van oa Natrium gaat je bloeddruk omhoog. Als je een te hoge bloeddruk hebt mag je wel KaCl. , Kalium is nl. niet bloeddruk verhogend.
en daar is het paardenbadje dus voor bedoeld
wb zout en hoge bloeddruk is achterhaald en gaat niet meer op.
ponyzotje schreef:Ja, daarom inderdaad, dat ik het filmpje ook niet zo goed snap...
ponyzotje schreef:Wat betreft de koude, denk ik dat de echte kou op de hoeven niet direct een schadelijke invloed heeft. Normale bloedvaten zullen niet zo snel worden 'afgesloten' alleen omwille van de koude. Het nauwelijks lopen op gladde ondergrond ben ik wel zeker met je eens.
lolclub schreef:Heb je al eens een venogram gezien van een bevangen paard en een gezond paard ?
Ik denk namenlijk dat je er dan wel eens heel anders over zult gaan denken....
Brainless schreef:@Nombrado
Ga zelf maar eens in enkel/kuithoog water lopen... dan merk je gelijk dat je veel hoger je benen moet optillen om redelijk vooruit te komen. Hoe hoger je je benen op moet tillen hoe zwaarder het is.
lolclub schreef:Marcella schreef:Mijn bolletje gaat verhuizen richting brabant (Buitenzinnig).
Ja ?.... Leuk !
nombrado schreef:lolclub schreef:Heb je al eens een venogram gezien van een bevangen paard en een gezond paard ?
Ik denk namenlijk dat je er dan wel eens heel anders over zult gaan denken....
ben ik wel benieuwd naar
is daar ergens online info over?