Maris schreef:Rustige beweging is altijd goed bij artrose. Zeker als je schrijft dat hij al een beetje aan de stevige kant is, bewegen bewegen bewegen. Hoe meer gewicht hoe meer zijn gewrichten belast worden.
De da denkt dus dat er nu een ontsteking in the gewricht zit begrijp ik ? Is het ook warm en/of dik ?
Soms heeft het ook wel zin om over te stappen op een ander merk glucosamine. Ik weet niet welk merk je nu geeft ? Er zijn in ieder geval ook supplementen waarin b,v. ook HA ( hyaluronzuur) zit, dit is een lichaamseigen stof die oa ook ontstekingsremmend werkt. Een dierenarts kan dit ook in het gewricht spuiten.
Hij is op het moment voor het mooie wel wat te zwaar, hopelijk verliest hij is de wintermaanden weer wat gewicht. Hij staat 24/7 buiten dus hij kan sowieso zelf lekker bewegen als hij dat wilt.
De da vermoed inderdaad een ontsteking in het gewricht, zijn been is een heel klein beetje warm en er leek wat vocht in te zitten maar dat is inmiddels weer weggetrokken.
Ik heb Equi Mobility, er zit in Glucosamine, MSM, Chondroitin sulphate, Ascorbine, Aroma.
Ik heb nu een van iets anders een proefzakje gekregen van de da (ik weet niet hoe het heet, en et ligt op stal dus ik ga vanavond even kijken)
Ik sta er zeker open voor om over te stappen op iets anders maar er zijn zoveel soorten dat ik even door de bomen het bos niet meer zie, ik denk dat het ook een kwestie word van uitproberen.
Hyaluronzuur ga ik is naar kijken!
Inspuiten zou ook kunnen maar ik begreep van mijn da dat inspuiten heel erg prijzig is en niet bij ieder paard even goed werkt en het soms ook meerdere keren gedaan moet worden.
Ik wil het dus liever eerst zonder inspuiten proberen, dat kan ik dan evt. altijd nog laten doen, ik hoop dat hij met goede supplementen nog een tijdje door kan zonder ingespoten te worden.