Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hilly200 schreef:Arabesk schreef:@ Hilli, dit is over duidelijk het uitgroeien van HB
http://imageshack.us/photo/my-images/856/linksvoor.jpg/
Ik vind het wel zorgelijk dat de overgang niet recht loopt maar gebogen is, dat betekent dat de drukverdeling niet goed is.
De druk verdeling in de hoef bedoel je dan? Kan het ook zijn dat hij in de tijden van de HB het gewicht meer van de ene hoef op de andere zet. Want hij staat nu hij, last heeft van de hoef met de hoornzuil meer op de hoef met die streep. Of zie ik dit verkeerd.
Zucht het is soms wat als je een paard hebt met slechte hoeven![]()
hestejente schreef:Maritje, een punt aan de binnenkant van de voet? Dus zeg maar dat de punten van de voorvoeten naar elkaar toe wijzen? Heeft ze het achter ook?
Arabesk schreef:s_en_z schreef:(standfoto nu:) (smid is ong. 3 weken geleden geweest)
Beide foto's zijn qua richting is niet van onderaf genomen en vertekend daarom wel wat. Kan eventueel een keer foto's maken van de zijkanten en onderkant dichtbij? Beslagen & onbeslagen.
Maar wat vinden jullie?
Ik zou de voorijzers er ook af halen. Waarvoor heb je ijzers 'nodig'? De achterhoeven zien er een stuk beter uit zonder ijzers; niet meer zo lang, maar gewoon mooi compact (wat sommige mensen zien als 'tekort' wat onzin is). Er kleven zo veel nadelen aan ijzers, dat het vaak amper opweegt tegen de voordelen.
Maritje1991 schreef:hestejente schreef:Maritje, een punt aan de binnenkant van de voet? Dus zeg maar dat de punten van de voorvoeten naar elkaar toe wijzen? Heeft ze het achter ook?
Ja, zoiets.
nee achter niet
Maritje1991 schreef:Maar ik vraag mij nog af: in hoeverre moet je de hoef 'corrigeren'? is het niet zo dat je dan JUIST blessures krijgt. mijn pony loopt al haar hele leven op deze manier en dan moet ze ineens anders lopen?
svdijk86 schreef:Maar er zijn zoveel tegenstrijdigheden.. hoefsmid die ik "ken" (van een stal) corrigeert alles, op alle leeftijden. Bijna alles staat met hoeven een half keer zolang als dat mijn paard nu staat. Dan zijn hun paarden net bekapt en die van mij staat er al 3 weken op. Hij vind dat paardenhoeven groot horen te zijn en bijna alle paarden de hij doet staan inmiddels vrij steil.. (en een aantal daarvan lopen nu ook bij osteo omdat ze staken en strak blijven in de gang) Ik zou zo iemand nooit aan mijn paard laten komen.. maargoed.. veel mensen weten niet beter dan dat de hoefsmid ervoor geleerd heeft..
jackie schreef:singasong schreef:Ja, dat er dus geen holling in de hoef is rondom de straal (wel straalgroeven). Ik durf er op dit moment ook niets af te halen. Alleen punt van de straal. En de steunsels houd ik gelijk met de zool.
heeft mijn merrie ook gehad en is weer helemaal goed gekomen. ze heeft er zo'n 1/2 jaartje over gedaan. heb je toevallig een zoolfoto en een hoef foto vanaf de zijkant?
Lusitana schreef:Alleen voor ijzers is eigenlijk vreemd, daar de achterhoeven meer slijten.
...