nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:34

Die van mij slijt wel door de tenen van de Easy Boots heen, maar de zolen heb ik nog nooit afgesleten gezien.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:10

Tuurlijk begrijp dat cavallo en RX niet te vergelijken is, maar ik gebruik ze wel voor hetzelfde doel, en als ik dan kijk naar funtionaliteit, bruikbaarheid enz, ook tov de prijs, dan wint Cavallo het.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:27

Ik heb zondag voor de eerste keer een marathon gereden met mn renegades. Het terrein lag echt spekglad omdat het volledig kapot gereden was en het een hele dag geregend had, vooraan heb ik hem niet zien uitglijden eigenlijk. Achteraan wel, maar daar liep hij blootvoets. Ik kreeg best wel wat rare blikken moet ik zeggen :')
Ik hoop dat ik binnenkort wat foto's krijg van zondag

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:33

Even een vraagje aan de kenners hier...

Vandaag was de smid hier en mijn oudje van 30 met een HB-verleden haar hoeven gaan nu wel achteruit en de zolen zijn vooral vóór de straal erg zacht.
Hij was met me eens dat er zo goed als niets af kan, maar dat de hielen nog iets korter mogen.
Ik mag geen kwartierboogjes meer maken en de teen inkorten.

Hij raadde Equine Fusion Boots aan omdat die een zachte zool hebben, maar eerlijk gezegd zie ik daar zo het voordeel niet van in tov de Easy Boots met zacht inlegzooltje.
Immers de zachte zool van de EF zal indeuken en alsnog druk geven op de pijnlijke zool, terwijl de harde zool van de EB de druk zal verdelen en het zachte inlegzooltje zorgen voor goede demping.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:05

Je kan in de EF ook een zooltje leggen en de all terrain heeft zowieso al een dikkere zool.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:08

Maar met een inlegzooltje in de zachte EF hef ik op wat de smid juist graag ziet nl zachte zolen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:29

inochiyo schreef:
Ik heb zondag voor de eerste keer een marathon gereden met mn renegades. Het terrein lag echt spekglad omdat het volledig kapot gereden was en het een hele dag geregend had, vooraan heb ik hem niet zien uitglijden eigenlijk. Achteraan wel, maar daar liep hij blootvoets. Ik kreeg best wel wat rare blikken moet ik zeggen :')
Ik hoop dat ik binnenkort wat foto's krijg van zondag

Heb je ze met studs of met kalkoen gaten voor de marathons?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:09

Ik kom ff gluren hier hoor.
Vandaag twee Easyboots gekocht voor ponylief.
Bij aankomst op de veluwe kwam meneer de trailer af met een ijzer minder.
Gelukkig wel kunnen rijden, maar ik was toch al bezig met het idee om hem voor eraf te halen omdat hij erg heel hard groeit met name voor.
Nu kon ik mooi aan die ene voet passen, en het lijkt erop dat de schoenen na het bekappen ook prima blijven passen.
Mocht het te dicht op de kroonrand komen leg ik er denk ik een zooltje in van tapijt.
Idee is nu in verband met mennen en daardoor scheef slijten achter ijzers en voor hoefschoenen, voor groeit ook het hardst. :)

Vandaag getest, maar een baggerplas was mooi gloep schoen weg.
Mijn moeder kon op haar blote voeten mooi graven in die enorme diepe modderplas naar de hoefschoen. Ze is 10 minuten aan het graven geweest.
Hopelijk is het na het bekappen, en wat stijler zetten wat toch moet over.
Gelukkig hebben we hier enkel asfalt thuis.
Ik zit wel net tussen twee standen in, de ene is net ff te los en bij de stand strakker krijg ik hem niet meer dicht.
Vanavond hem ik hem ermee de vrij mulle paddock in gezwiept met een vriendje dus 3 ijzers en 1 schoen, op hoop van zegen. :+
Nou de schoen zat nog ondanks capriolen. *\o/*

Nu het bekappen afwachten, en kijken of het dan echt optimaal zit.
Mijn pony heeft een erg gevoelige huid dus schoenen die over of op de kroonrand zitten vind ik echt geen optie.
Dus na het bekappen kijken hoe het zit met de hoefballen en kroonrand, en bij twijfel krijgt hij een zooltje erin als ophoging.

Soosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:19

Ik probeer het maar even.. ik zoek 2x de easyboot glove maat 2.5. Als iemand die 2ehands in redelijke tot goede staat heeft liggen, graag!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:00

Sorry, heb ik niet voor je..

Even een easyboot update.
Hier blijkt dat hij de puntjes nodig heeft, dus de beschermertjes zijn eraf.
Hij heeft nu epics, ik heb de gaithers erbij besteld.
Mijn smid dacht dat hij het echt niet zou redden zonder ijzers voor, door zijn stand.
Vandaag goed nieuws gekregen dat zijn voeten het gaat redden! *\o/*

Ik wilde achter weer ijzers, maar er is white line disease boven komen drijven..
Dat groeit er nu uit, hij had vorig jaar een deuk in zijn weerstand vermoedelijk komt het daar vandaan, nu zit hij top in zijn velletje.
Hij mag dus geen ijzers nu maar qua stand moet het wel, gezien waar de schimmel zit, bij zijn hielen aan beide zijdes. Beide achtervoeten.
Hij mag eigenlijk om peesproblemen te voorkomen gewoon niet extreem veranderen of slijten, en hij staat praktisch zijn leven lang dus al op ijzers..
Ik zei ook tegen de smid: hij heeft strikt zijn schoenen aan op het harde, dus achter nu zonder bescherming gaat echt niet goed komen.
Hij moet voor zijn hoefgroei bewegen, maar niet slijten toch?
Dat antwoord was uiteraard ja, daarop heb ik gezegd dat hij dan achter ook het beste op schoenen moest om het goed te laten gaan.
Dat beaamde hij wel, reguliere smid.
Hij past alleen de easyboots gewoon niet achter, en veel soorten niet of ze zijn denk ik te hard voor hem.
Nu krijgt hij equine fusion all terrain voor achter, die passen gezien de maten waarschijnlijk wel, dus die heb ik besteld.
Gelijk dempende pads voor in de easyboots besteld, ze zitten nu vind ik te hoog.
Heb nu drie lagen yogamat erin liggen als test hoe dik het moet zijn. :')
Nu krijgt hij zooltjes van 0,6 cm dik.

Ofwel een hoop geld deze maand. Stomme knol. #) :roll:
Het is ook een menpony, dus geen ijzers en op de weg mennen word hem gewoon niet met zijn franse stand.
Nu dus onverwachts volledig blootvoets en met stappers.
Er komt nu ook geen ijzer meer onder als het niet nodig is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:11

Mogelijk heb ik 2 liggen in die maat, maar dan moet ik kijken zijn alleen in behoorlijk gebruikte staat.

Soosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:19

Marcella, oh fijn als het inderdaad de juiste maat is! Laat het maar weten.

Soosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:08

Marcella, ik heb er toch voor gekozen om nieuwe hoefschoenen aan te schaffen voor mijn dikkie. Ze staat even slecht op haar (voor)voeten en ik ben bezig met mennen. Tegen de tijd dat die voeten weer netjes zijn, is het menseizoen ook voorbij :) In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:11

Ben vandaag pas naar stal geweest waar ze liggen en heb ze meegenomen naar huis die van mij past ze echt niet meer. Zal zo even foto erop zetten.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:42

Heeft er iemand ervaring met paarden die nauw lopen achter en hoefschoenen? Heb nu Equine Fusion All Terrain maar zoek iets anders. Ze tikt met de achter schoen de andere schoen aan, en bij die Equine Fusions zit maar een klein stukje klittenband, dus die laat na 2 passen al los. Plak ze nu rond met ductape, maar dat is ook niet ideaal (en duurt lang met aantrekken) Zat te kijken naar renegades of easyboots, maar die hebben op die plek allemaal een kabeltje of schoefje zitten. of de scootboot, die uit 1 gedeelte bestaat, maar is die geschikt voor lange afstanden?
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:44

Je kan ook een springschoentje over de fusions doen, ff maat groter. Niet veel extra werk en dan kan het klittenband niet open geschuurd worden.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:00

Dennis schreef:
Je kan ook een springschoentje over de fusions doen, ff maat groter. Niet veel extra werk en dan kan het klittenband niet open geschuurd worden.

Heb jij daar positieve ervaring mee? je zou denken dat het de hoefschoen nog dikker maakt en ze hem dan nog steviger aantikt. Maar het valt te proberen, bedankt voor de tip.

Heeft iemand anders nog een idee of goed alternatief?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:04

Of aan de binnenkant een druk knoopje laten zetten door de schoenmaker.

Ik heb geen pony's die zich aan tikken (alleen heel enkel eens met een hele rare actie bij 1 pony, heb er 3 regelmatig op lopen en 1 pony heel soms), dus zelf weinig ervaring mee. Maar hoor al wel goede ervaringen over een springschoentje, maar ook over een druk knoopje er op laten zetten.

Hoeft alleen voor of achter, net waar hij wel eens aantikt.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:06

Of een sok aandoen en die vervolgens omslaan. Mijn shetlander tikt achter ook aan.

Ik gebruik nu een kleine 2 maanden voor de EF All Terrain en achter de EF Ultimate. Zeer tevreden over! Tijdens de Eper Paardenvierdaagse door water en modder (en diep!) gebaggerd, maar alles goed blijven zitten en geen schuurplekken.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:29

Bix schreef:
Of een sok aandoen en die vervolgens omslaan. Mijn shetlander tikt achter ook aan.

Ik gebruik nu een kleine 2 maanden voor de EF All Terrain en achter de EF Ultimate. Zeer tevreden over! Tijdens de Eper Paardenvierdaagse door water en modder (en diep!) gebaggerd, maar alles goed blijven zitten en geen schuurplekken.

Fijn dat t goed is gegaan bij de Eper vierdaagse. Ik zelf ben ook super tevreden over de EF All Terrain voor, achter alleen niet omdat t klitteband loslaat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:08

Ik heb de fusion all terrain nu ook voor achter.
Heb het echter precies andersom, bodemwijd dus ik kan je niet helpen, maar de springschoenen zou ik zeker proberen.

Eerste rit ging hier top, gisteren begon er een te draaien helaas.
Nu zooltjes erin, vaders had supermooie rubber spatlappen op de zaak, ca 3 mm dik glad rubber, de easy boot pads gaan namelijk lijkt nu al stuk voor. -O-
Nu liggen er zooltjes in en nu gaat het weer top.
De easyboots zijn ook echt fijn, topdingen tot nu toe.
Hij liep wel raar met een achterbeen, hij rolde zo raar af, ook blootvoets.
Dat een beetje bijgewerkt en nu is het weer prima, bevalt wel erg goed dat zelf zonodig bijwerken.
Afspraak met de hoefsmid is dat ik er niks aan doe tenzij het echt nodig is zoals dit.

Zijn ene voorvoet gaat wel hard, ze gaan over het harde naar de wei en terug.
Ze gaan nu aan dat voetje zijn easyboot aan doen om het nu ff te beschermen.
Verder is het land zacht en verend genoeg, en dat voetje is wat korter ook.
Vandaag to be shure begonnen met Biozin, 20 mg Biotine per 10 gram.
Heeft iemand daar ervaring mee hier?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:38

Als je paard strijkt dan is de renegade zaker niet ideaal en de scootboots zijn wel prettig maar moeten goed passen en de hielen mogen niet te hoog zijn, er zijn endurance gaithers van neopreen voor gevoelige paarden.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:00

Delphi2 schreef:
Als je paard strijkt dan is de renegade zaker niet ideaal en de scootboots zijn wel prettig maar moeten goed passen en de hielen mogen niet te hoog zijn, er zijn endurance gaithers van neopreen voor gevoelige paarden.

Ze heeft goede lage hielen. Maar je raad de scootboots dus aan omdat die dus dun en geen schoefjes/kabeltjes bevatten op dat gedeelte

met training en bekappen proberen we t nog wel iets beter te krijgen. Op blote voeten loopt ze de eerste 2 km zichzelf ook aan te tikken en daarna niet meer, is ook niet zo erg dat ze zichzelf beschadigd

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:52

Yoob loopt ook vrij nauw achter maar heb er met de easyboot glove eigenlijk nooit last van dat hij zijn voet aantikt. Met cavallo ging het niet goed, die schoen zat te ruim om zijn voet (qua dikte van de schoen zelf). Glove zijn vrij dun, geen kabels oid; en als ze goed passen blijven ze perfect zitten, ook al zitten er dan geen sluitingen aan ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:02

Toch heb ik met de Gloves achter dat mijn paard door de schroefjes wondjes aan zijn koten krijgt. Dus als ik achterschoenen aan moet doet dan moeten er ook peesbeschermers om.