Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:02

De mijne is knalroze :D

Ik mag onbeperkt stappen, dus ik start hem alleen voor de draf.
Ik kijk wel hoe laat ik weg ga en weer "thuis" kom om te weten hoe lang we bezig zijn geweest.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:12

haha die heb ik ook gezien de Rose maar heb maar gewoon de witte gepakt :D ja ik mag ook onbeperkt stappen en kijk ook hoelaat ik begin en eindig, en vandaag heb ik ook gekeken hoelaat ik begon en weer klaar was. Morgen heb ik weer een stopwatch dag :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:17

Ok maar dan druk je dus knopje in en dan houd je de teller in de gaten? Of zeg je tegen horloge: 2 minuten en gaat hij daarna piepen? :o?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:19

Raamzicht schreef:
Ok maar dan druk je dus knopje in en dan houd je de teller in de gaten? Of zeg je tegen horloge: 2 minuten en gaat hij daarna piepen? :o?

Haha ik druk een knopje in en houd het in de gaten :D :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:24

Je zet hem aan en de teller gaat lopen. Terug naar stap en dan zet ik hem op pauze.
Vandaag 4x 2 min gedaan. En bij de laatste twee minuten gestopt op de 8 minuten zeg maar.

Dit werkt ook beter dan dat hij gaat piepen als je moet stoppen, want je paard stopt dan niet meer op jouw hulp maar op de piep :))

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:24

Hajahahaha ok!! Dank!!

Overigens heb ik ook nieuws: besloten om paard naar zwembad in Drenthe te brengen. Schijnt herstel te versnellen plus blijft paard beetje bezig ipv weg te kwijnen in box. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.. Na zes weken scan en dan verder kijken.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:43

Raamzicht schreef:
Hajahahaha ok!! Dank!!

Overigens heb ik ook nieuws: besloten om paard naar zwembad in Drenthe te brengen. Schijnt herstel te versnellen plus blijft paard beetje bezig ipv weg te kwijnen in box. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.. Na zes weken scan en dan verder kijken.

Ow daar ben ik ook benieuwd naar hoe dan het herstel gaat. Jij laat hem daar dan ook op stal staan? Heb daar ook aan gedacht maar kan mijn lieve paardenvriend niet missen :o En voor mij is dat echt een eind rijden.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:50

Ja dat is wel naar. Voor mij ook heel erg ver.. Maar ik denk voor haar wel beter (vooral met het vooruitzicht van minstens 6 maanden boxrust, denk ik dat dit beter voor haar is..) dus mixed feelings natuurlijk maar ook hoopvol dat het gaat helpen en dat de beweging haar mentaal ook goed doet..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:32

Ik reed wel altijd met telefoon. Die stelde ik in op 5 minuten en dan als hij af ging, dan bleef ik nog een half rondje draven. Als ik hem namelijk aanzette moest ik toch nog naar draf. Wel had ik een liedje als timer. En ging mijn paard eigenlijk altijd op de hulp pas terug naar stap. Hij is ook gewend om met muziek aan te rijden. Dus niet echt een verschil.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:00

Ik rij met gps horloge die dus ook de tijd bijhoudt. Heel handig. :j als we stilstaan zet ik hem ook op pauze zodat we echt aan het aantal minuten komen.

Pony zag vandaag tijdens het stappen een auto in de verte, pfff snuiven voetjes van de vloer. Dat wordt nog wat als we er een moeten passeren.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:03

Is die van jou niet verkeersmak??

Die van mij wordt steeds verkeersmakker. Hij was al braaf, maar wordt nu ook nog is heel relaxt.
Hij is ook bijna niet meer onder de indruk van groot verkeer. En zelfs springende schapen die voorheen doodeng waren zijn nu doodgewoon.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:04

Ja hoor hij is wel verkeersmak, maar niet als hij bomvol energie zit wat er niet uit kan. := dan is dat de aanleiding voor hem om te ontploffen. :j

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:07

Excuustruus noemen we dat :))

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:27

Ja inderdaad haha. :+

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:03

:P

Liedjuh.. hoe is het nog afgelopen met je SO??

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:08

De DA is vanmorgen bij Zorro geweest, het verband is er af. Aan de binnenkant van het been is de zwelling weg maar aan de buitenkant zit nog steeds een dikke harde bult. Ook loopt ze nog niet rad. Dus, nog 14 dagen boxrust, ik moet zo even een andere gel ophalen die wat sterker werkt, en daar dan 1x per dag de kogel mee insmeren. Verder moeten we 3x per dag een ministukje stappen op het harde. Drie hele kleine rondjes voor de boxen langs, en dan weer de box in.

Pff, dit kon wel eens een langdurige geschiedenis worden :')

Over twee weken komt hij weer kijken. Daar gaan mijn centjes.... (ik heb het er voor over hoor, de tijd en het geld.. maar een beetje zuur is het wel.. ik had zoveel liever gewoon een buitenritje met haar gemaakt met dit mooie weer) een troost: we zitten hier allemaal in het zelfde schuitje.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:12

He wat vervelend :(:) maar het was ook nog niet zolang geleden dat je de diagnose had toch.
Al met al is het wel zuur :(

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:43

Weekend afwezig geweest, maar ik heb even bijgelezen :D

Wat fijn zeg wendyke!! Gefeliciteerd wat zal dat een heerlijk gevoel zijn! :j *\o/*

Zorro, wat vervelend.. Lijkt het eerst mee te vallen, maar dan toch zoiets vervelends.. Hopelijk trekt de zwelling snel weg.. En het geld wat er in gaat, ja het is veel en ik vind het elke keer weer moeilijk om te beslissen wat wel en wat niet te doen. Uiteraard wil ik alles wat de genezing bevordert graag doen maar op een gegeven moment houdt het ook op en moet het lichaam ook zelf herstellen :)
Met het been van mijn paard lijkt het goed te gaan, over een maandje scannen ik ben erg benieuwd! Het wondje op zijn achterbeen gaat nog niet lekker.. Afgelopen vrijdag is de hoefsmid geweest en die dacht dat het open blijven van het wondje kwam doordat mijn paard (ivm vliegen) het zelf telkens weer open trapt.. Hij heeft het vrijdag schoongemaakt en verbonden maar nu is het been weer wat dik en erg gevoelig.. Dus dierenarts gebeld en wat foto's gestuurd wacht nu op een reactie :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:51

@zorro tjee dat is wel even een tegenvaller. hopelijk trekt het nog snel weg. niet te kleine rondjes draaien he dat is niet zo heel goed geloof ik.
en veel geld kost het allemaal zeer zeker. maar liever nu wat extra dan straks zeggen had ik maar dit of dat gedaan.

verkeersmak worden ze wel met al dat stapwerk.
fries heeft nou het geintje om onderweg gewoon stil te gaan staan vooral als we richting stal gaan. gaat hij gewoon lekker staan rondkijken en op rust staan. heb em vanaf gister maar beetje energievoer gegeven.
hield zaterdag mn hart even vast. mn jonkie had ook een erg vreemde harde bult net boven/achterkant van der kogel. gister viel het wel mee en vandaag was hij alweer verder weggetrokken. nou had ze ook paar kleine wondjes en dan krijgt ze wel vaker wat dikker been. dus even hard duimen dat we der niet straks 2 hebben staan

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:54

Ohh ikke20 het zal toch niet he!! Waarschijnlijk zijn we te gefocust erop en is het iets kleins. Ik duim dat het wegblijft iig.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:00

he vervelend ikke, ik snap de angst.. Paard van mijn zusje kwam laatst ook met een iets warme en dikke plek aan binnenkant voorbeen de wei uit. Die had de dag ervoor jeuk gehad tijdens het longeren en nogal ruig met zijn tanden op die plek gekrabt, waarschijnlijk was dat de reden.. Even gekoeld, ze is een aantal dagen met mij mee gestapt haha en verder rust, been is weer supermooi dun, hopelijk gaat het zelfde voor jouw paard op en is de zwelling snel weg! :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:03

He balen ikke! Hopelijk valt het mee. :(:)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:15

hoop et ook. ze heeft wel vaker dikkere achterbenen/ kogels maar dit was wel erg vreemde bult. en agh anders kan ze over 3 weken ook mee op de scan :P
heb gister wel klein bosritje gedaan en om bij het bos te komen is er veel weg dus hebben goed op het harde gestapt. en daarna goed gekoelt. zo maar weer eens gaan kijken bij ze.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:41

Jakkes ikke! Je zal toch inderdaad straks niet 2 staan hebben... Hopelijk valt het mee! Paarden hebben inderdaad wel vaker even een zwelling ergens, maar ik merk zelf ook dat ik er erg op gefocust ben, ook door alle beenellende die ik met mijn pony mee heb gemaakt (beestje heeft een ontschoening gehad)

Ik mag trouwens niet koelen, alleen insmeren met een of andere gel die ik morgenvroeg even op moet halen. Ik dacht dat koelen juist goed was.. Moet morgen ook nog even vragen wanneer ze op ijzers mag, of ze nu al beslagen mag worden. Zo stom, voor dat de DA komt bedenk ik wat ik sowieso wil vragen, en nog vergeet ik de helft..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:04

Ik ben nu ponykamp begeleiden.
Met erg slecht internet bereik. Dus reageer pas zaterdagavond op zijn vroegst weer op iedereen.

So niet gekregen dus nu afgesproken dat er een andere arts van dezelfde kliniek komt kijken de 5e en even afhankelijk van wat hij zegt, en traject in om iig uit te zoeken wat er aan de hand is en daar vanuit een beslissing te maken. Heeft niet helemaal mijn voorkeur maar het is niet anders. Paardje staat thuis en staat 's ochtends in de molen en wordt 's middags door een vriendin gestapt.
Had sowieso al moeite om hem ahter te laten maar nu al helemaal.