[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:24

Ik kreeg nog de tip over celzouten!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:38

Ja, klopt celzouten kunnen ook helpen. Maar die hebben wel tijd nodig om te gaan werken.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:07

Ik kom toch ook elke x op groenlip
Mossel!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:14

Ik heb nu de NAF super flex gehaald .
Probeer eerst dit maar is nog betaalbaar
Zo rond de €30 per maand

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:46

pol1 schreef:
Ik kom toch ook elke x op groenlip
Mossel!!

Groenlipmossel wordt heel veel in duitsland gebruikt mbt artrose bij paarden, net zoals gember. Beide hier in Nederland veel minder bekend.
Zelfde geldt eigenlijk voor de celzouten...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:55

Maar dat groenlip mossel schijnt ook ontstekend remmend te werken dat doet gluco niet!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:58

Maar msm, wat in veel glucosamine producten zit, is weer wel ontstekingsremmend ....

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:34

Wat een zoektocht..al die aanbieders!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:40

Wat zoek je dan precies ? Met glucosamine en msm en chondroitine en dan nog meer ? Of ??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:48

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:01

Maris schreef:
Wat zoek je dan precies ? Met glucosamine en msm en chondroitine en dan nog meer ? Of ??

Een werkend produkt :D en denk toch ook 1 die t liefst ontekingsremmend werkt! Er zijn zoveel aanbieders!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:15

Ik ben gegaan voor de NAF super flex
Betaalbaar ook nog
Ca 30€ per maand
Je kan er devils relief bij geven in begin
Maar heb dat niet gedaan omdat ik de werking van de super flex eerst wil beoordelen

Maar wat voor mijn dame werkt hoeft voor de jouwe niet zo te zijn !

Kwestie van wat geeft je een goed gevoel

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:42

Helaas kom ik me hier ook weer melden. Mijn merrie is 26, heeft al jaren artrose en dat ging al jaren best heel goed. Ze is met pensioen, stat 24/7 buiten in een rustige groep en krijgt dagelijks glucosamine en een scheutje duivelsklauw. Sinds een week of twee gaat het echter merkbaar slechter -O- Vooral voor is ze echt slecht op het moment. De slechte zomer helpt niet mee, maar de winter moet nog komen...

Ik ga maandag dus de DA bellen, ik wil haar twee weken op metacam hebben om te zien wat ze daarop doet. Blijft ze daarna goed, dan heeft er een ontsteking gezeten. Dat heeft ze eerder gehad, dat is alweer een paar jaar geleden. Zakt ze echter terug.... dan is het einde verhaal. Leven mag geen lijden worden. Maar het is wel enórm moeilijk hoor :\

Merken jullie ook dat paarden die al langere tijd artrose hebben (maar wel 'goed' genoeg waren) deze zomer ineens fors verslechterd zijn?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:47

Mijn oudje ( 26) had afgelopen winter in 1x een paar hele slechte wkn ( veel liggen in de box..doet ie nooit).. ik denk toch door de harde bodem!!
Heb hem toen echt een dag of 5 op 4 zakjes bute per dag gehad toen hij weer wilde opknappen.. een lagere dosering deed niet al te veel! Hij knapte daarna weer op en loopt nu voor een 26 jarige heel goed..doet zelfs galopje in de wei!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:51

Mijne had vorige winter stijf en winter daarvoor en kreeg in de winter al glucosamine produkten
Echter ben ik nu al begonnen want duidelijk strammer

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:23

Ik geef het hele jaar door!!
Weet niet of t handig is om af en toe een stopweek in te lassen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:36

ik ben dit jaar voor het eerst gestopt in mei toen hij 24/7 de wei op ging en ben deze week weer begonnen met Equiflexion geven en nog steeds geen duivelsklauw
merkte dat de koude nachten toch wat invloed hebben op zijn artrose, eens kijken over week of 2 of het beter gaat....

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:39

Mijn oudje doet weer zelfs een galopje..das echt lang geleden!!

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:56

Hier ook het geval van verslechtering deze zomer. Paardje is slechter geworden (21 jaar en al 8 jaar artrose) maar komt ook deels door een val.
Nu weer aan het experimenteren met supplementen. Ben nu extra msm aan het geven en hij krijgt inmiddels weer praatjes. Maar qua intensiviteit van de ritjes zijn we flink omlaag gegaan. Meestal alleen stapritjes nu of ik blijf ernaast en wandelen we.
Als mijn duivelsklauw op is ga ik eens kijken hoe hij op de Efipain van Phytonics reageert in combi met de Joint Comp die ik al geef.
We blijven van alles proberen om hem weer beter te krijgen

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:05

Helaas heeft mijn pony artrose, in zijn spronggewricht en mogelijk ook al in zijn knie. (spronggewricht weet ik zeker, is al is op de foto geweest 2 jaar geleden en daar zat toen al artrose maar hij had er toen nog niet echt heel veel last van, ik ben toen wel glucosamine gaan geven hij heeft toen geen pas kreupel gelopen maar helaas loopt hij nu niet helemaal lekker.
Hij heeft eerst 10 dagen buut gekregen (2 zakjes per dag)
Na 14 dagen is de da weer geweest.
Hij zag zeker verbetering maar nog niet helemaal goed.
Nu heeft krijgt hij 1 zakje buut per dag voor de komende 14 dagen.
Ze hadden ook verschillende supplementen, ik heb nu een proefzakje van iets meegekregen, het zijn korreltjes (zal straks is kijken hoe het heet op stal)
Meneer wilt het alleen nog niet echt eten dus ik moet ook nog opzoek naar iets om het doorheen te mengen. Normaal krijgt hij alleen vitamine korrel en dat werkt dus niet. Hij is al aan de stevige kant dus ik zoek iets wat hij lekker vind maar wat niet echt aanzet.

Ik vind trouwens wel dat er erg veel prijsverschil in verschillende supplementen zit.
Hebben jullie verschillende supplementen uitgeprobeerd?
En ik lees dat sommige mensen ook meerdere dingen combineren.

Rijden jullie nog op jullie paard?
Mijn da denkt dat als mijn pony straks weer beter loopt (zit nu een ontsteking) hij wel weer rustige ritjes aan kan maar dit is nog even afwachten. Ik twijfel of ik überhaupt wel weer met hem wil gaan rijden met die artrose, hoewel het misschien juist goed is om hem wat in beweging te houden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:21

Rustige beweging is altijd goed bij artrose. Zeker als je schrijft dat hij al een beetje aan de stevige kant is, bewegen bewegen bewegen. Hoe meer gewicht hoe meer zijn gewrichten belast worden.
De da denkt dus dat er nu een ontsteking in the gewricht zit begrijp ik ? Is het ook warm en/of dik ?

Soms heeft het ook wel zin om over te stappen op een ander merk glucosamine. Ik weet niet welk merk je nu geeft ? Er zijn in ieder geval ook supplementen waarin b,v. ook HA ( hyaluronzuur) zit, dit is een lichaamseigen stof die oa ook ontstekingsremmend werkt. Een dierenarts kan dit ook in het gewricht spuiten.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:57

Alleen schijn HA dus niets te doen bij oraal gebruik! De hoeveelheden HA die in bepaalde produkten zit schijnt veels te laag te zijn!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:17

pol1 schreef:
Alleen schijn HA dus niets te doen bij oraal gebruik! De hoeveelheden HA die in bepaalde produkten zit schijnt veels te laag te zijn!!

Hmm, ik weet niet hoor. Bij mijn paard scheelde het echt wel ( ik gaf hem wel los HA poeder, dus misschien meer als er in kant en klare producten zit).

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:25

Tja ik ben ook geen kenner..maar sla er maar eens diverse sites op na!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:36

pol1 schreef:
Tja ik ben ook geen kenner..maar sla er maar eens diverse sites op na!

Die sites zeggen ook niet alles. Er zijn ook da's die zeggen dat glucosamine niet werkt, tja ......