Hoeflanding- en afrolfilmpjes NB, TB, beslag, etc * update 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Hoeflanding- en afrolfilmpjes NB, TB, beslag, etc * update 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:46

Arabesk schreef:
Arabesk (100% egyptische arabier, vader van Safino), 7 jaar oud, al vier jaar natuurlijk bekapt
http://www.youtube.com/watch?v=WoSNHB4AXos

Arabesk,
zonder hier alles gelezen te hebben valt het mij op dat Arabesk eerst op haar voorbeen landt en dan pas het achterbeen.
Dit is ongewenst en derhalve loopt je paard dus met het gewicht op de voorhand.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:54

@ AnneOmie: ik wil me er even mee tegenaan bemoeien nu. Ik vind het ronduit schandalig dat de smit van Bodegraven hier zo afgekraakt wordt. Je kon er toch maar mooi terecht toen je andere smit je paard verkloot had. En dan verwachten dat hij met twee bekapbeurten weer er super opstaat. Kan ik je nog wel vertellen dat kan niet. Natuurlijk kraakt van Nassau dit af, is weer een klant er bij en een veer in de reet voor hem. Idd breakover heeft hij ontwikkeld. En mijn eigen paard staat sinds drie jaar op het zelfde beslag als waar Wouter jouw paard op gezet heeft. Ik ben er blij mee en mn paard ook, zonder deze smit had ik waarschijnlijk geen paard meer gehad! Dit geld trouwens ook voor Thomas, die notabene stage loopt op Bodegraven, je moet je doodschamen om de gene waar jij mag leren openlijk af te branden!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:10

Kimmie, eigen ervaringen mogen gewoon gedeeld worden. Ook als deze negatief zijn.
Ben blij dat jij gewoon tevreden bent.
Maar net als bij DA, TA, enz. geldt gewoon dat iedereen er andere ervaringen mee heeft.
Verder zie je dat in 1 bekapbeurt het paard nu ineens wel ronde voeten heeft. En ik vond zo van de foto´s het paard er ook vreselijk opstaan. Maar ik heb geen foto´s gezien vanaf dag 1 dat die smid er mee begon.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:45

kimmie1 schreef:
@ AnneOmie: ik wil me er even mee tegenaan bemoeien nu. Ik vind het ronduit schandalig dat de smit van Bodegraven hier zo afgekraakt wordt. Je kon er toch maar mooi terecht toen je andere smit je paard verkloot had. En dan verwachten dat hij met twee bekapbeurten weer er super opstaat. Kan ik je nog wel vertellen dat kan niet. Natuurlijk kraakt van Nassau dit af, is weer een klant er bij en een veer in de reet voor hem. Idd breakover heeft hij ontwikkeld. En mijn eigen paard staat sinds drie jaar op het zelfde beslag als waar Wouter jouw paard op gezet heeft. Ik ben er blij mee en mn paard ook, zonder deze smit had ik waarschijnlijk geen paard meer gehad! Dit geld trouwens ook voor Thomas, die notabene stage loopt op Bodegraven, je moet je doodschamen om de gene waar jij mag leren openlijk af te branden!

Ieder zijn mening.. Maar mag ik jou vragen hoe jij het eruit vond zien? Zelfs mijn moeder ( paardenleek nummer 1 ) haar eerste reactie op de foto's was: Jezus, wat ziet dat eruit zeg!! Mag je toch opmaken dat het er NIET gezond uit zag..

Ik snap jou wel, ik vind het ook fijn dat het bij jouw paard wel werkt, maar neemt niet weg dat het er gewoon vreselijk uit zag en dat het voor Omar gewoon niet werkte Stand van de hoeven was scheef, paard zijn pezen waren overvuld en hij stond op dubbele lippen, wat dus het hoefmechanisme belemmerd. Iemand die mijn paard er zo op zou zetten, komt er nooit meer aan, of dat nou van Nassau, een smid uit Bodegraven, of wat mij betreft de koningin zou zijn, slecht is slecht Lachen

En ik ben blij dat ik nu weet nooit naar Bodegraven te gaan als mijn paard er slecht bijstaat.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:19

kimmie1 schreef:

Zucht... laat maar weer. Ik kraak hem nergens af, ik ben alleen totaal niet tevreden en dat heb ik hem ook al persoonlijk verteld! Als je naar de foto's kijkt hoe mijn paard erop stond dat zegt volgens mij al genoeg toch? De beelden spreken voor zich. Dat de hoeven disastreus vernield zijn (Wat Van Nassau zegt) slaat ook niet op Bodegraven maar op de cytek want dat heb ik hem doorgegeven dat hij daar 8 maanden op heeft gestaan. Van Nassau zegt dus alleen dat het beslag van Bodegraven het alleen maar erger maakt... en dat kan een kleuter m.i. ook zien hoor Knipoog Clown

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:23

Hier even de foto's om je geheugen op te frissen Kimmie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat Van Nassau het nog netjes verwoord heeft Nagelbijten / Gniffelen Ik heb ook helemaal nergens gezegd dat ik had verwacht dat het even werd opgelost in 2 x!! Zeg mij maar even waar ik dat geschreven heb! Ik had toch zeker wel verwacht dat het niet nog erger gemaakt zou worden. Mijn paard kon gewoon bijna niet meer lopen, was zijn hele balans kwijt en tikte zich opeens heel erg aan waardoor hij zijn benen helemaal heeft opengetrapt en kreupel liep. Het ritje Bodegraven heeft me weer 200 Euro gekost, en dat heb ik Wouter ook verteld ja! Ik ben hier gewoon helemaal niet blij mee, hij had voorgesteld dat ik langs zou komen en hij hem opnieuw zou doen, maar ik heb bedankt ja! Is ook mijn goed recht niet. Ik was hem dankbaar dat hij een poging wou doen om mijn paard te corrigeren nadat hij verprutst was door de cytek, helaas is die poging niet gelukt.

Zou jij blij worden als jouw paard zo op zijn voeten gezet is Kimmie, terwijl je juist voor hulp naar de smid van een kliniek gaat Verward Ik ben op advies van mijn arts naar de smid daar gegaan hoor, dan verwacht je toch wel in 3 maanden tijd dat het iets beter wordt.

Oh Chantal Omar staat nu ook op dubbele lippen hoor Knipoog Alleen liggen de lippen nu verder naar achteren.

Naar Bodegraven blijf ik zeker gaan omdat ik erg tevreden ben over de kliniek Lachen
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 22-10-08 09:33, in het totaal 2 keer bewerkt

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:26

Dat laatste is niet fair om te zeggen, omdat wij niet weten hoe het daarvoor eruit zag.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:32

Als ik hier alle foto's neer zou zetten die ik heb van Isabella's hoeven door de jaren heen, zou je denken dat ik allemaal verschillende ponyhoeven op de foto heb gezet. Er is er geen een van hetzelfde Bloos

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:37

Nou als je naar de datum onder de foto's kijkt dan zie je dat de foto's wel degelijk op dezelfde dag zijn gemaakt Knipoog De achtervoeten waren gelukkig wel goed hoor!

Kimmie, voor jou werkt het waarschijnijk wel goed in Bodegraven bij de smid. Prima toch. Ik ben alleen niet tevreden, ieder zijn ding toch! De Van Nassau's staan wel bekend als de beste smeden in NL. Tuurlijk hebben ze ook wel een eigen commercieel belang, maar wat zouden ze nou toch in vredesnaam aan mij moeten verdienen in de ene keer beslaan Verward Ik denk eerder dat het hen om het paard te doen is.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:44

Eleonoor schreef:
Dat laatste is niet fair om te zeggen, omdat wij niet weten hoe het daarvoor eruit zag.

Verward sorry maar wat bedoel je??

Daarvoor zag het er helemaal niet goed uit want hij kwam van de cytek af en had lekkere klompvoetjes en wanden waren weggevijlt. Daardoor ben ik door mijn arts verwezen naar de smid van Bodegraven.... Ik heb verder niets tegen Wouter, alleen dat ik dus persoonlijk niet tevreden ben hoe hij hem er de 2e x opgezet heeft, en dat is mijn goed recht.

Maar ik val in herhaling Knipoog heb alles al eerder hier neergezet, foto's geplaatst etc en ik vind het nu goed zo Lachen Ik kwam hier niemand zwart maken, ik kwam om advies vragen over wat jullie van de foto's vonden, hoe mijn paard erop stond. Dat advies heb ik gekregen en heb ik wat mee gedaan. Ik ben tevreden hoe mijn paard er nu op staat. Wou jullie alleen nog even de reactie van Van Nassau op mijn paards beslag geven aan jullie, omdat een aantal mensen daar benieuwd naar waren, hierbij gedaan dus Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:49

Needje schreef:
Kimmie, eigen ervaringen mogen gewoon gedeeld worden. Ook als deze negatief zijn.
Ben blij dat jij gewoon tevreden bent.
Maar net als bij DA, TA, enz. geldt gewoon dat iedereen er andere ervaringen mee heeft.
Verder zie je dat in 1 bekapbeurt het paard nu ineens wel ronde voeten heeft. En ik vond zo van de foto´s het paard er ook vreselijk opstaan. Maar ik heb geen foto´s gezien vanaf dag 1 dat die smid er mee begon.

Helemaal mee eens!

Openlijk afbranden... sorry hoor Kimmie maar jij bent echt niet wijs en je verdraaid ook nog alles. Ik vroeg hier om advies en ik heb gezegd dat ik niet tevreden ben. Dat jij wel tevreden bent over Wouter, nou helemaal super Lachen Hij zal ook best een goede smid zijn.

Die heb ik helaas niet gemaakt Needje. Ik heb ze wel in de fotoshoot staan, in mijn onderschrift. Toen zagen ze er ook erg netjes uit hoor! Echt niets op aan te merken en toen waren ze ook niet vierkant afgevijld

De foto's van de cytek heb ik helaas ook niet. Ben pas begonnen met foto's maken door dit topic en toen hij er nu zo slecht op stond. Ik blijf voorlopig ook foto's maken, echt ook puur voor mijzelf straks want absoluut niet meer de behoefte om hier nog foto's te plaatsen Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:06

Trouwens Kimmie, AnneOmie heeft tenminste het lef om openlijk te zeggen dat ze niet tevreden is! En als de smid in kwestie zich aangevallen voelt, dan is hij ten alle tijden welkom op dit openbare forum om zijn weerwoord te geven of uitleg te verschaffen waarom hij voor deze optie is gegaan.

Niemand die hem tegen zal houden.. Haha!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:02

AnneOmie is uitgenodigd om de foto's te plaatsen door mij. Ze twijfelde sterk om dit openbaar te doen en wilde eigenlijk gewoon via PB.
Ze heeft tenminste het lef gehad om de foto's openbaar te plaatsen! Mijn bewondering voor deze actie is groot!
@ Kimmie: heb jij dat lef ook?

Het beslag Wouter van Omar was werkelijk om te huilen, zo slecht... Huilen Dramatisch slecht!
Een goed hoefsmid weet een paard zodanig te bekappen en beslaan dat dit minstens gedurende 8 weken correct en netjes blijft.

Uiteraard kan ieder smid een "foutje" maken. Maar eerlijk gezegd vond ik het "foutje" van Wouter bij Omar zo groot... dat ik me kan voorstellen dat de werkgever van Wouter hem een waarschuwing geeft.
Drie waarschuwingen is ontslag op staande voet.
Een gerenomeerde kliniek als Bodegraven kan zich dit soort "foutjes" door een hoefsmid, absoluut niet veroorloven.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:08

scoxxx schreef:
AnneOmie is uitgenodigd om de foto's te plaatsen door mij.

En door mij Sigaar

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:10

En door Opala Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:46

kimmi1, je kunt een paard wat abominabel op zijn voeten staat door 1 vakkundige bekapping weer helemaal netjes neer zetten. Als je voor een kliniek werkt, behoor je vakkundig elke keer weer klassewerk te leveren.

Heb je een reden waarom jouw paard op dit beslag staat?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:54

russel schreef:
kimmi1, je kunt een paard wat abominabel op zijn voeten staat door 1 vakkundige bekapping weer helemaal netjes neer zetten. Als je voor een kliniek werkt, behoor je vakkundig elke keer weer klassewerk te leveren.

Dat kan, maar of dat gewenst is, trek ik in twijfel. We willen alles snel oplossen, maar herstel duurt doorgaans langer dan afbraak.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:56

Moet zeggen dat ik m op de foto's van de shoot beter vind staan. (vergeleken met de slechte foto's dus)
Ben ik nou de enige die denkt dat er gewoon achterijzers onder zitten?! De ijzers zijn mij te recht om voorijzers te zijn. Deze zijn nl veel ronder van zichzelf. (omdat voorvoeten ook veel ronder zijn als achtervoeten) Ook snap ik het nut niet van de teen zo recht smeden.

Maar goed, mijn paard z'n voeten zien er nu ook niet uit. Fijn zo'n overgang van ijzers naar bloot. Lekker alles scheuren op de oude nagelgaten. Clown

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:57

Foto's van je eigen paard plaatsen is natuurlijk helemaal geen probleem. Mischien was het wel iets netter geweest om wel de foto's te laten zien maar niet zo expliciet te naam te noemen. Aan de andere kant wordt nu door deze discussie een groter ding dan het in de eerste instantie was. Wouter heeft het beslag zo aangebracht en het is duidelijk niet goed. Waarschijnlijk zal het het zo gedaan hebben met een doel of hij had gewoon een off-day.
Ik ben wel benieuwd naar een reactie van Bodegraven op die foto's. Lachen

Tallie_Ho schreef:
Trouwens Kimmie, AnneOmie heeft tenminste het lef om openlijk te zeggen dat ze niet tevreden is! En als de smid in kwestie zich aangevallen voelt, dan is hij ten alle tijden welkom op dit openbare forum om zijn weerwoord te geven of uitleg te verschaffen waarom hij voor deze optie is gegaan.

Ja en nee. Ja het is een openbaar forum maar lang niet iedereen kijkt er op en kan dan ook nog eens het topic vinden. Annemiek heeft al gebeld met hem en dat is natuurlijk de beste en eerlijkste manier.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:00

fransje23 schreef:
Tallie_Ho schreef:

Ja en nee. Ja het is een openbaar forum maar lang niet iedereen kijkt er op en kan dan ook nog eens het topic vinden. Annemiek heeft al gebeld met hem en dat is natuurlijk de beste en eerlijkste manier.

Absoluut mee eens. Aangeven dat je ontevreden bent is altijd beter als je mond houden en afbranden, dan kan iemand zich niet verdedigen Lachen

Maar, aangezien Kimmie vaker bij Wouter komt, twijfel ik er geen seconde aan dat ze het hem er niet op zal wijzen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:00

Needje schreef:
Maar goed, mijn paard z'n voeten zien er nu ook niet uit. Fijn zo'n overgang van ijzers naar bloot. Lekker alles scheuren op de oude nagelgaten. Clown

Ik vijl de hoefwand regelmatig rond als ze weer van ijzers naar blote voeten gaat. Op die manier groeien de nagelgaten toch redelijk netjes uit. Overigens vijl ik alles ook weer rond na een ritje met veel asfalt omdat de hoefrand daar redelijk recht/scherp van wordt en dan krijg je van die gesplete stukjes.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:06

fransje23 schreef:
Foto's van je eigen paard plaatsen is natuurlijk helemaal geen probleem. Mischien was het wel iets netter geweest om wel de foto's te laten zien maar niet zo expliciet te naam te noemen.

Naam en toenaam vind ik persoonlijk helemaal niet zo erg!
Op de consumentenprogramma's als Radar en Kassa, worden wanprestaties uitgebreid besproken... eveneens met naam en toenaam.
De consument moet en mag weten wie en wat wanprestaties verkoopt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:12

scoxxx schreef:
Naam en toenaam vind ik persoonlijk helemaal niet zo erg!
Op de consumentenprogramma's als Radar en Kassa, worden wanprestaties uitgebreid besproken... eveneens met naam en toenaam.
De consument moet en mag weten wie en wat wanprestaties verkoopt.

Bij dat soort programma's brengen ze echter wel de partijen op de hoogte van de uitzending en worden ze uitgenodigd om hun eigen zegje te doen.
Ik weet niet of AO heeft vermeld dat ze foto's hier zal plaatsen. Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:13

Franca, probleem is dat ik niet onder zijn naam uit kon. Er was sowieso al op bokt terug te vinden dat mijn paard in Bodegraven onder behandeling smid stond. Als ik zei de smid van Bodegraven trok iedereen meteen zijn conclusies en kreeg Ton van S. 'de schuld'. Tsja wat moet je dan Verward

Maar ik heb verder helemaal geen zin om dit verder op te blazen en Wouter hoeft voor mij absoluut geen waarschuwing/ontslag of wat dan ook! Geen zin in een boktrel dus ik hou het hier ook bij. Mijn paard staat weer netjes op zijn voeten en dat is voor mij het belangrijkste. Zoals ik al meerdere malen heb gezegd is mijn paard verprutst door de cytek en niet door Wouter. Ben alleen wel heel erg teleurgesteld dat ik op doktersadvies bij een smid van een kliniek uitkom en dat het dan eigenlijk allemaal nog erger wordt dan het al was. Ik heb Wouter doorgegeven dat ik niet tevreden was en dat mijn paard erg slecht op zijn voeten staat en ik niet blij was met het vierkante en hij zich heel erg aantikte, wat hij nog nooit heeft gedaan! Het enige wat hij zei is dat het rechte afgevijlde niet moest uitmaken voor het afrollen en het probleem misschien wel uit zijn rug kwam Verward Nou ja 2 dagen daarvoor was ik bij mijn arts op de kliniek en die heeft Omar helemaal nagekeken, incl. rug en hij zei dat alles verder prima in orde was! Geen rugklachten! W. wou er naar kijken wat het probleem was en ik moest een afspraak maken de week erna. Dat heb ik in 1e instantie gedaan en daarna heb ik hem afgezegd omdat ik er totaal geen vertrouwen meer in had. Ik maak me gewoon onwijs ongerust om mij paard, en dat doe ik nog steeds!!! Dat beest heeft al genoeg hoefsmid ellende gehad het afgelopen jaar.

En hier komt dus een einde aan het verhaal en ik hou er nu over op.

Verder heb ik alleen maar mijn verhaal over de smid van Bodegraven hier in dit topic gedaan en over afbranden van een smid is dus ook totaal geen sprake! Vind dat ook erg gemeen van jou Kimmie om dat te zeggen Boos! Oh ja for your info: W. heeft mij trouwens ook niet zelf aangenomen, maar ik ben gewoon door mijn arts bij hem ingedeeld. Ik dacht dat ik Ton zou krijgen, maar op de dag dat ik daarkwam had ik W. toegewezen gekregen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:19

Mijn god zeg hou toch op allemaal... radar en wat dan ook. Typisch weer een lekkere boktrel.... Het ging mij er gewoon om dat ik ongerust over mijn paard was en jullie waren benieuwd naar mijn foto's! Ook jij Franca!

Ik was op dat moment in paniek en wou advies over het beslag waar hij nu op stond. Als ik dit had geweten had ik het verder lekker via pb gehouden met scoxx. Dit is de moeite van ruzie maken niet waard en ik neem niemand verder iets kwalijk, behalve mijn ex cytek smid dan Boos!

BTW het zijn nog altijd mijn paards voeten waar we het over hebben!! Zou even lekker worden als ik de foto's van mijn eigen paard zijn voeten hier niet mag plaatsen!