Natuurlijk bekappen ??????????????????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Natuurlijk bekappen ??????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:54

ikke schreef:
Een NB-paard?? Hahaha, aardige woordspeling. Een paard is natuurlijk, net zo goed als jij dat bent Haha! Haha! Haha!

lijkt me logisch, maar 'k had die term maar even verzonnen ter verduidelijking Haha!

Citaat:
Maarre, Dat NB-bekapte paard komt zo snel of langzaam in de problemen als de kwaliteit van de bekapper is. Dat kan dus alles zijn tussen twee maanden en een tiental jaren (als de extremisten zo'n lang leven beschoren zijn). De goede verzorgers blijven wel over, maar hun manier van werken wijkt al niet echt af van de GOEDE "traditionele". Het eind zal zijn dat we weer gewoon paardehoeven (laten) verzorgen en dat zo goed mogelijk doen, zonder etiketje.

Dan zie ik het probleem niet, zullen we dit topic dan maar sluiten? Bloos Haha!

Adrian51

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:00

@IKKE
Jij zei:
"Nou, dat zal ik dan wel even doen. Als een paard biljardeerd bijvoorbeeld. Enne, niet zeuren, ik heb er 17 jaar eentje gehad, dus praktijkervaring per strekkend jaar..........."

Hoi,
Ik dacht niet dat ik de vraag aan jou had gesteld zeurkous..of zijn jullie allmaal zusjes van elkaar?
Een probleem los je nooit op met ijzers....problemen worden juist veroorzaakt door ijzers..en dan moet NB het weer opknappen als het paard geluk heeft..jammer dat jij je paard 17 jaar heb laten tobben ! HG.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:02

ik haak maar even weer af geloof ik Doei, doei

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:10

Adrian51 schreef:
@IKKE
Jij zei:
"Nou, dat zal ik dan wel even doen. Als een paard biljardeerd bijvoorbeeld. Enne, niet zeuren, ik heb er 17 jaar eentje gehad, dus praktijkervaring per strekkend jaar..........."

Hoi,
Ik dacht niet dat ik de vraag aan jou had gesteld zeurkous..of zijn jullie allmaal zusjes van elkaar?
Een probleem los je nooit op met ijzers....problemen worden juist veroorzaakt door ijzers..en dan moet NB het weer opknappen als het paard geluk heeft..jammer dat jij je paard 17 jaar heb laten tobben ! HG.

*proest* Dit is het toppunt Haha! Haha! Haha!
Dat ik een zeurkous ben, dat weet ik al jaren, heb meer directeuren tot wanhoop gedreven dan jij er ontmoet hebt Extreme duivel Bovendien zie ik niet in waarom IK geen ervaringsantwoord zou mogen geven. Het is hier redelijk openbaar, dacht ik zo......
Dat jij kunt zien dat mijn paard getobt heeft, vind ik erg goed van je, geweldig. Maar de keren dat ik heb geprobeert haar op enigerlei wijze zonder ijzers te laten gaan, liepen steeds stuk op het overmatig scheef slijten van de hoeven (met name achter) door het biljarderen van de achterbenen. Ze had een bouwfout in haar bekken, daar lusten de honden geen brood van, maar ondanks dat ze in de huidige maatstaven 100% zeker volledig zou zijn afgekeurd bij koop, is ze 29 jaar geworden. Enne, haar topsnelheid was ruim 60km/h en dat heb ik meerdere malen per week getest, 17 jaar lang......

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:26

[***] schreef:
En de avatar van tinkerloos impliceert nou niet direkt dat er zoals jij denkt of hoopt goed te overleggen valt, integendeel, en daarom vind ik um niet geinig.
Verward
Ik doe niet aan natuurlijk bekappen,maar werd door iemand gewezen dat mijn avatar hier ter opspraak was...
Je zegt dat mijn ava oproept dat er niet over te praten is met mij over hoe je een paard houd?
Dat zegt dan meer over jou dan over mij..
Ik snap dat mensen die hun paard scheren dat paard een deken opleggen.
En dat als je wedstrijden rijd dat je dan een bit moet indoen,en als je plaatselijke stalling dat niet toelaat je je paard dus niet op de wei zet maar op stal,maar dat is iets wat IK niet zou doen met MIJN paard.
Wat ieder ander doet moet ieder ander weten..
Ik kom ook van een stal,met paarden onder dekens en dressuur ruiters.
Ik heb dat meegemaakt,maar het is niks voor mij.
Mijn paard is gelukkig nuiten,zonder deken en zonder ijzers,bit enz..
Ik rij dan ook recreatief,en wil niks van mijn paard,behalve wat plezier ritjes op de hei.
Wat jij over mij denkt moet jij weten,maar dat je mij erbij haalt hier zonder dat ik ook maar iets met natuurlijk bekappen heb zegt meer over jou dan over mij.
(of ben jij er zoeen die alle naturals over 1 kam scheert?)
Ik draag idd. iets uit met mijn ava,maar dat wil echt niet zeggen dat ik wil dat IEDEREEN er zo over denkt of hun paard ook zo gaat houden.
Integendeel,ieder doet wat hem/haar goeddunkt,net zoals ik.

Adrian51

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:43

@ IKKE

Lijkt me niet meer dan normaal, dat je niet namens iemand een mening gaat geven. Stond toch
@ janne 19 boven ? Je slaakt wel kreten, maar je verteld niets over de achtergrond van het paard. Neem aan dat het een super draver was, gezien de door jou opgegeven max snelheid Haha! Paarden lijden altijd door ijzers(ze kunnen het helaas niet vertellen) Paarden met een aanwijsbare bouwfout, zoals die van jou, zijn niet representatief voor een discussie over NB. Iedereen is vrij om een invalide paard aan te houden, die alleen maar kan functioneren met hulpmiddelen, die onnatuurlijk zijn. Beetje simpel van je om dit geval te betrekken in de discussie. Ben het overigens niet eens met je stelling dat sterk afslijtende hoeven moeten leiden tot beslag. Geduld, gewenning aan NB en misschien hoefschoenen hadden uitkomst kunnen brengen..heb je dat allemaal geprobeerd, voordat hij op ijzers ging ? HG.

EdithHartogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:55

Adrian51: zoals je op "de" site kunt lezen, zijn er alleen al daar vier gevallen waar NB niet (meer) heeft gebaad. Bij ongeveer 1% lukt het uiteindelijk niet de paarden rad te krijgen en is de beste optie om ze weer te beslaan in het belang van het paard. Je kunt er oeverloos over door blijven bomen maar dat heeft geen zin. Ik geef toe, wanneer je bij jezelf ziet dat het zo goed gaat dan kan een euforisch gevoel moeilijk te onderdrukken zijn en ga je gemakkelijk roepen dat dit altijd de oplossing is.

Voor dat er nu weer mensen gaan lopen zie-je-wel-ik-zei-het-toch-de-hele-tijd-allen, deze mensen hebben het jarenlang geprobeerd, op alle mogelijke manieren en hebben met pijn in het hart hun paard laten beslaan. Er zijn inderdaad mensen die vinden dat ijzers nooit een optie mogen zijn, maar in dit geval vind ik ook dat je moet kiezen voor het belang van het paard ook al ga je lijnrecht tegen je geestverwanten in. Je weet in elk geval wel wat je kunt aanrichten wanneer je een normaliter onbeslagen paard op ijzers gaat zetten.

Adrian51

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:18

Hoi Edith,

Ik begrijp je en ik weet waarop je doelt. Als het bij 1% van de paarden niet lukt, betekent dat het bij 99 % wel lukt. Is het dan zinvol om in een discussie over NB de nadruk te leggen op die paar paarden die deel uitmaken van die ene % ? DAAR schermen de TB-ers juist mee. Tegenstanders van NB moeten met goede argumenten komen en niet dom uit hen nek kletsen. Ze ontwijken duidelijke antwoorden op simpele vragen en komen met verwijten en boven genoemde voorbeelden. Ik wilde dat het waar was, dat paardenmensen lering trekken uit deze hopeloze gevallen, die door ijzers zijn veroorzaakt en hun paarden nooit laten beslaan...we zullen aan de weg moeten blijven timmeren om een andere kijk op het houden van paarden te promoten !! HG.

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:31

wij sattn terminste over open voor..jullie niet.
heb niet eens zin om wat tegen jullie te zeggen hoe fout het ook is wat
jullie doen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:35

Wat een gezeur over iemands avatar zeg Boos!.

Vroeger had je ook posters met kruisen door kruisraketten heen. Waren die mensen ook ongenuanceerd en stonden ze niet open voor discussie?
NEE
En gelukkig maar, anders waren ze niet gaan protesteren en hadden we hier die vreselijke kruisraketten gehad Clown

Ik durf hier ook openlijk te zeggen dat ik NIET opensta voor ijzers als oplossing daar waar hoefschoenen dezelfde oplossing hadden kunnen bieden. De enige reden waarom je een ijzer zou moeten gebruiken als bijv. het hoefbeen gebroken is oid. En waar ik nog minder voor opensta is paarden lang op stal. En geen gezeik over randstad en blabla, ik heb twee vriendinnen in het midden van de randstad: Diemen en Mijdrecht en die hebben ook een pensionstal waar ze hun paarden redelijk natural kunnen houden. Het is maar net hoeveel moeite je zelf wil doen. Paddocks zijn ook in de randstad een optie en HITactiefstallen zouden dé oplossing kunnen zijn voor gebieden met ruimtegebrek. Paarden verdienen een paardwaardig bestaan. Veel paarden zijn nu nog slechter af dan de dieren in de bioindustrie: die zitten tenminsten nog met zijn allen in een klein hokje Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:36

pink_unicorn schreef:
jullie doen

Huh? Verward NB is fout, maar je staat er wel voor open? Vork

EdithHartogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:39

JoviBan schreef:
pink_unicorn schreef:
jullie doen

Ja, ik snap hem ook niet, misschien een slokkie teveel op? Vingers aflikken

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:39

Arabesk schreef:
En waar ik nog minder voor opensta is paarden lang op stal. En geen gezeik over randstad en blabla, ik heb twee vriendinnen in het midden van de randstad: Diemen en Mijdrecht en die hebben ook een pensionstal waar ze hun paarden redelijk natural kunnen houden.

Sorry dat ik offtopic ga, maar ik wilde dit nog even onderstrepen. Mijn paard staat in Den Haag, het hele jaar door 24/7 buiten met soortgenoten. Randstad is dus inderdaad geen goede smoes. Ben het helemaal met Ara eens.

Adrian51

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:19

Hoi Allemaal,

Ik weet ook wel dat HN nauw samenhangt met PN. Op onderstaande foto's is te zien hoe ik mijn paarden houd. Onbeperkt hooi, schuilstal en een uitloop op klinkers.

Afbeelding
De hele dag beweging

Afbeelding
Even buurten!

Afbeelding
Anti morsvoerkist voor onbeperkt hooi !

Afbeelding
Lekker naar strand !

Afbeelding
Heerlijk uitwaaien !

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:30

Even offtopic, maar Adrian zou je voor mij nog wat foto's willen maken van je voerkist en hoe heb je hem gemaakt??

Waar woon je trouwens als ik vragen mag? Het ziet er nl. bekend uit voor mij het zou zomaar kunnen dat we niet heel ver uitelkaar wonen.

Adrian51

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:41

Hoi Arabesk,

Ik woon in ZUID-Holland, vlak bij de kust. Ik zal foto's van de voerkist naar je mailen. Je hebt 1 plaat Betonplex nodig(Gamma 79,95 euro) op maat zagen van de wanden 1 euro per zaagsnede. U profiel aluminium voor de randen ongeveer 20 euro, Vlechtmat voor in de kist 15 euro. Das al.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:44

Ah dan is het toch niet de hoogovens op de achtergrond van je strandfoto Haha!.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:52

Volare zou me recht in m'n gezicht uitlachen als ik met zo'n kist aan kom zetten... "Denk je nou echt dat ik dat speeltje langer dan een uur heel laat?"

Hihihi

Adrian51

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:56

Nee hoor, dat is Scheveningen gezien vanuit Wassenaar ! en Volare..die kist is echt sterk hoor..die van mij kunnen er ook wat van, wat betreft slopen..nog GEEN krasje !!

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:10

EdithHartog schreef:
JoviBan schreef:

Ja, ik snap hem ook niet, misschien een slokkie teveel op? Vingers aflikken

nee wij hebben de theorie goed doorgenomen voor dat we wat over NB gingen zeggen
jullie weten niet eens hoe de theorie van TB in elkaar steekt.
en voor NB heb ik open gestaan,sta het nu njiet meer en dat komt niet door vooroordelen
dat komt omdat ik de boeken in ben gedoken

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:12

pffffff hou me paarden ook zo en ben ik nou ook natuurlijk bezig hahaha
dat noem je paard-vriendelijk maar niet natuurlijk..
Natuurlijk kan je het alleen noemen in een natuurgebied en dan heeft
zelfs de mens nog de hand in dit gebied.

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:17

Afbeelding

zo hou ik ze al 16 jaar maar noem het echt geen natuurlijk...
misss had ik dat moeten doen er een boek over moeten schrijven met een of andere domme theorie.
had ik ook nog eens flink rijk kunnen worden Clown

Adrian51

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:02

@pink Unicorn,

Het etiketje wat je er op plakt is niet zo belangrijk. Als jij het Diervriendelijk Paardenhouden en Diervriendelijk Bekappen, wil noemen...ook geweldig !
Gelukkig beaam je, dat een groot gedeelte van dat, door jou verguiste boek over NB, geen onzin is, want jij doet het al 16 jaar zo...proficiat ! Natuurlijk lopen de paarden in de natuur anders...wij imiteren dat..net zoals jij. Veel beweging, harde ondergrond ivm het hoefmechanisme en constant hooi/gras. Nou zet hem op ..nou nog die ijzers eraf, (als die eronder zitten)..met je vingertjes van de zool afblijven, de hoefwand afronden, mustangrolletje erop en...je bent een complete NB-er ! HG.

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:20

Adrian51 schreef:
@pink Unicorn,

Het etiketje wat je er op plakt is niet zo belangrijk. Als jij het Diervriendelijk Paardenhouden en Diervriendelijk Bekappen, wil noemen...ook geweldig !
Gelukkig beaam je, dat een groot gedeelte van dat, door jou verguiste boek over NB, geen onzin is, want jij doet het al 16 jaar zo...proficiat ! Natuurlijk lopen de paarden in de natuur anders...wij imiteren dat..net zoals jij. Veel beweging, harde ondergrond ivm het hoefmechanisme en constant hooi/gras. Nou zet hem op ..nou nog die ijzers eraf, (als die eronder zitten)..met je vingertjes van de zool afblijven, de hoefwand afronden, mustangrolletje erop en...je bent een complete NB-er ! HG.

jij haald 2 dingen door elkaar...natuurlijk bekappen en je paard paardvriendelijk houden.
ik hou ze paardvriendelijk maar aan NB doe ik niet mijn paarden worden gewoon door een smid gedaan
en met me paarden hun gezondheid en hun hoeven gaat het goed.Ik geloof niet in de theorie achter NB mag
miss goed zijn voor de hoeven maar niet voor de hoef en been-as en ik blijf ook bij dit standpunt.
ik zeg ook niet dat ik mijn paarden natuurlijk hou want dat doe ik niet ze staan alleen niet de hele dag binnen
dat bepalen ze zelf,ze kunnen binnen staan of buiten.

ik zal ook NOOIT overstappen naar NB en me paarden krijgen ook biks (wel eiwitarme) want ze hebben hun voeding nodig.voeding die we in biks terug vinden en niet in hooi.

en een mooier voorbeeld dan me buren heb ik niet,hun doen wel alles ''natuurlijk'''en hun paarden worden op de
zelfde manier gehouden zoals ik dat doe alleen die van hun krijgen geen biks en worden NB,zo kan je mooi
vergelijken tussen NB en Tb en die van mij lopen beter,en hebben gezondere hoeven nooit problemen,hun wel.
en die van mij zien er gezonder uit...dus niks vooroordeel zie het met mijn eigen ogen.

gr Nicole

EdithHartogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:41

Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet meer op jou te reageren Pinkie maar ik KAN het niet laten. Het gaat hier niet om jou, niemand valt jou aan, jij hoeft je niet te verdedigen. Dit is een hele normale discussie en geen tribunaal. Het gaat om die hele horde paarden die NIET zo wordt gehouden met hun vaak onwetende eigenaren. Met al mijn schrijfsels probeer ik die te bereiken, jou niet want dat is nergens voor nodig. Hou nou eens op met alles op jezelf te betrekken dan kunnen we een kant op. Jij maakt er een kinderachtige vertoning van met je nietszeggende commentaren. Het zou fijn zijn wanneer je komt met inhoudelijke argumenten en niet met sneren en domme opmerkingen, dat komt deze discussie namelijk ten goede.

(het bovenstaande geldt overigens niet voor je laatste bericht)