Adrian51 schreef:@pink Unicorn,
Het etiketje wat je er op plakt is niet zo belangrijk. Als jij het Diervriendelijk Paardenhouden en Diervriendelijk Bekappen, wil noemen...ook geweldig !
Gelukkig beaam je, dat een groot gedeelte van dat, door jou verguiste boek over NB, geen onzin is, want jij doet het al 16 jaar zo...proficiat ! Natuurlijk lopen de paarden in de natuur anders...wij imiteren dat..net zoals jij. Veel beweging, harde ondergrond ivm het hoefmechanisme en constant hooi/gras. Nou zet hem op ..nou nog die ijzers eraf, (als die eronder zitten)..met je vingertjes van de zool afblijven, de hoefwand afronden, mustangrolletje erop en...je bent een complete NB-er ! HG.
jij haald 2 dingen door elkaar...natuurlijk bekappen en je paard paardvriendelijk houden.
ik hou ze paardvriendelijk maar aan NB doe ik niet mijn paarden worden gewoon door een smid gedaan
en met me paarden hun gezondheid en hun hoeven gaat het goed.Ik geloof niet in de theorie achter NB mag
miss goed zijn voor de hoeven maar niet voor de hoef en been-as en ik blijf ook bij dit standpunt.
ik zeg ook niet dat ik mijn paarden natuurlijk hou want dat doe ik niet ze staan alleen niet de hele dag binnen
dat bepalen ze zelf,ze kunnen binnen staan of buiten.
ik zal ook NOOIT overstappen naar NB en me paarden krijgen ook biks (wel eiwitarme) want ze hebben hun voeding nodig.voeding die we in biks terug vinden en niet in hooi.
en een mooier voorbeeld dan me buren heb ik niet,hun doen wel alles ''natuurlijk'''en hun paarden worden op de
zelfde manier gehouden zoals ik dat doe alleen die van hun krijgen geen biks en worden NB,zo kan je mooi
vergelijken tussen NB en Tb en die van mij lopen beter,en hebben gezondere hoeven nooit problemen,hun wel.
en die van mij zien er gezonder uit...dus niks vooroordeel zie het met mijn eigen ogen.
gr Nicole