Vanochtend vroeg toen Tych z'n brok kreeg stond hij al (gister lag hij veel), dus daar wa ik al blij om en hij kwam waarachtig stal uit om op z'n vaste plekje z'n emmer leeg te eten. Gisteravond heb ik hooi en brok in stal gebracht, omdat hij gewoon geen pas wilde verzetten. En ik wilde wel dat ie bleef eten. Anders straks nóg een probleem erbij.
De DA zou er rond half 11 zijn, dus half uur ervoor Tych proberen uit de paddock te krijgen. Dat ging niet van harte. Ineens viel me wat op zijn hoef op, een hoopje prut. Foto gemaakt en naar m'n smid gestuurd en hij reageerde met dat dat goed een zweer zou kunnen zijn.
Even later kwam de DA en idd, een zweer. Jeetje, ik kon wel een dansje doen! Wat een opluchting. Meneer staat nu met een mooi mintgroen met blauwe sterretjesverband met soda te weken en loopt zeker nog serieus kreupel, maar hij belast wel alweer een beetje. Dus gewoon verder met de intentieverklaring verzorging, maar nu vooral even gericht op de zweer.
Ik ben gewoon zo opgelucht dat het geen naar binnen geslagen straalkanker of CPL is. Dit is ook verre van fijn , maar wat mij betreft een beter optie

Wel per direct (tijdelijk) van de prednisolon en metacam af.