Javayo schreef:Ik ben vandaag naar de kliniek terug geweest, ze heeft het hoefgewricht en daarna het kroongewricht verdoofd. Op de verdoving van het hoefgewricht ging hij beter lopen, op het kroongewricht geen verschil. Opzich zag ik er niet zoveel aan, maar de dierenarts wel.
Maar goed, hij wordt a.s. dinsdag ingespoten in het hoefgewricht. Daarbij doet hij mee aan een onderzoek van de faculteit naar de effectiviteit van 'intra-articulaire injectie van Triamcinolone in combinatie met Hyaluronzuur in vergelijking met injectie van alleen Triamcinolone bij gewrichtskreupele paarden', dus prednisolon met hyaluronzuur of alleen prednisolon. dus dinsdag wordt het lootje trekken welke injectie hij krijgt. Daarna 1 dag boxrust en dan 3 weken stappen, en dan weer terug voor controle...
Normaal zouden ze prednisolon met hyaluronzuur inspuiten, maar uit de eerste resultaten komt dat de paarden beter reageren op alleen prednisolon.
Daarnaast gaan we een open zooltje tussen het ijzer proberen, dat mag er dinsdag meteen onder, want mijn hoefsmid komt naar de kliniek. Eventueel iets van een supplement bijvoeren, Dr. Horse raadde mijn dierenarts aan als een goed maar vooral ook betaalbaar supplement, maar dat dan pas na het afronden van het onderzoek.
reageer ook even op inspuiten ik heb ook een probleem, in het hoef gewricht door break over ijzers veroorzaakte kraakbeen beschadiging en hierdoor ontstekingen in het hoefgewricht . Op advies nu twee maal laten inspuiten volgens mijn da zitten er geen nadelen aan de behandeling het zorgt voor betere smeering van het gewricht en het stoppen van de ontstekingen die het gewricht kan verwoesten .veel meer kan er niet aan gedaan worden. Hoeven zijn een erg moeilijk te behandelen gebied