nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:10

klinkt goed L_Rivaldo!

Ik heb nu 2 paar gloves binnen om te passen, dus morgen even passen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:54

ik heb thuis inmiddels een hele voorraad gloves liggen voor mijn paardje, maar het is hier nog steeds zo glibberig door sneeuw en ijs dat we ze niet kunnen gebruiken. ;(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:59

Jammer skessa! Ik moet van de hoefsmid die hoefschoenen zo vaak mogelijk aan houden als hij op het steen komt, hij staat nu iets ''scheef'' achter voor zijn knieen en dat kan je natuurlijk weer verkeerd krijgen als de stand slijt zoals hij het lekker vind lopen ;)

Peaches, hopelijk is het wat :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:11

Klopt het dat Gloves goed passen bij wat meer langwerpige hoeven ?
En zouden er ook pads in kunnen ?

edit ik lees net dat er in de gloves geen pads kunnen. Jammer !

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:27

Er kunnen wel pads in de glove, die van 6 mm dik. En mijn paard heeft ronde hoeven, maar zoals het nu lijkt passen de gloves wel.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:31

Ik had van de epics maat 3 en 2 maar 3 was te groote en 2 te klein, maar nu had ik van de gloves maat 2,5 en 3 maar zelfs 3 lijkt te klein dus morgen ruilen voor een 3,5 en een 4

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:41

heb jij geluk peaches dat die grotere maten net uit zijn! :)

Mijn merrie heeft ronde voorhoeven en ovalere achterhoeven, maar de gloves passen overal even goed.
Wel heb ik het idee dat de schoenwanden mooier aansluiten bij wat steillere hoeven. Maar goed dat is op te lossen door Power straps te gebruiken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:35

Vandaag 3 kwatier gelopen en gedraaft op de dijk, een keer op het einde is hij zo erg geschrokken en vloog de easyboot er af, dit was puur omdat hij erop ging staan en ging rennen. Zijn voor hoeven draaien wat in de schoenen, wil deze misschien nog korter maken in ijzerdraadje, had dat al is geprobeerd maar kreeg ze toen echt niet zo makkelijk om, misschien nog is proberen, iemand anders tips?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:57

ik heb nu mijn Bare's een paar weken en loop toch wel tegen wat probleempjes op, wie kan mij helpen??

Ik heb nog steeds moeite met aan én uitdoen... iemand dé gouden tip voor mij of moet ik gewoon heeeeeeel veel blijven oefenen??
En als mijn pony ze aan heeft lijken ze iets te "klossen" (ze maken een beetje herrie als ze ermee draaft of galoppeert)
Heb ze al een gaatje strakker gedaan en nu is het wel minder maar durf ze niet zo goed nog strakker te doen want ben bang dat ik ze dan helemaal niet meer aan krijg...
Wat zouden jullie doen? Toch strakker of zo laten?
Ze draaien niet enzo, en hoe gek ze ook doet, ze gaan neit uit, dus dat is het probleem niet....

Zit er in dubio of ik ook de bare's wil voor haar achtervoetjes of dat ik toch voor een ander type ga...(wilde eigenlijk de Edge maar die hebben ze niet in kleine maatjes....iemand enig idee óf die nog gaan komen??)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:43

Ik heb ooit eens gelezen dat iemand ze in warm water dompelde voor ze aan te doen, dat hielp bij diegene heel goed !

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:20

Ik heb vandaag de gloves gepast en ze lijken perfect te passen!!! Ben zoooo blij!!! Eindelijk schoentjes!

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:32

En ook nog de handigste om aan te trekken!!! Hoop voor je dat het gaat werken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:06

peaches schreef:
Ik had van de epics maat 3 en 2 maar 3 was te groote en 2 te klein, maar nu had ik van de gloves maat 2,5 en 3 maar zelfs 3 lijkt te klein dus morgen ruilen voor een 3,5 en een 4

ik zit een beetje met hetzelfde probleem met gewone schoenen (dus zonder de gaithers zeg maar) welke maat hoeven heeft jouw paardje? (kan ik een beetje vergelijken) En met welke glove ben je nu geslaagd?

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:08

Mijn paard zijn hoeven zijn zo'n 12 - 12,5 cm breed en lang. Ik heb voor hem maatje 2.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:15

Crista schreef:
ik heb nu mijn Bare's een paar weken en loop toch wel tegen wat probleempjes op, wie kan mij helpen??

Ik heb nog steeds moeite met aan én uitdoen... iemand dé gouden tip voor mij of moet ik gewoon heeeeeeel veel blijven oefenen??
En als mijn pony ze aan heeft lijken ze iets te "klossen" (ze maken een beetje herrie als ze ermee draaft of galoppeert)
Heb ze al een gaatje strakker gedaan en nu is het wel minder maar durf ze niet zo goed nog strakker te doen want ben bang dat ik ze dan helemaal niet meer aan krijg...
Ze draaien niet enzo, en hoe gek ze ook doet, ze gaan neit uit, dus dat is het probleem niet....

Zit er in dubio of ik ook de bare's wil voor haar achtervoetjes of dat ik toch voor een ander type ga...(wilde eigenlijk de Edge maar die hebben ze niet in kleine maatjes....iemand enig idee óf die nog gaan komen??)

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.youtube.com/watch?v=gGSabvhy4JM

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:47

leuk filmpje. Op de officiële sites lees je altijd dat je beslist niet aan de gaiter moet trekken :o, maar het werkt idd wel.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:59

skessa schreef:
leuk filmpje. Op de officiële sites lees je altijd dat je beslist niet aan de gaiter moet trekken :o, maar het werkt idd wel.

Ja, en dan zitten er zelfs van die totaal niet werkbare touwtjes bij... pffff :P Eerste instructie bij easyboots: volg niet de instructies op :D

Een bekap 'goeroe' uit Amerika (Pete Ramey) gaat in een set instructie DVD's over allerlei hoefproblemen ook in op de hoefschoenen. Dan demonstreert hij hoe je ze ombouwt tot goede hoefschoenen. Bij de oude easyboots die nog tandjes hebben (om zich vast te 'bijten' in de hoefwand) sloopt hij de tandjes eruit. Ook boort hij er vaak een gat in zodat vocht eruit kan, verder raspt hij vaak een mustangroll in de schoenen, zodat het afwikkelen makkelijker gaat. Die onhandige rubberen band aan de achterkant van de schoen kun je er meestal ook beter uitknippen, anders geeft ie soms schuurplekken.

Al die dingen maken de schoenen wel beter, maar ik zeg niet dat het de levensduur ten goede komt... aan de andere kant heb ik de mijne nu ook al een paar jaar, maar ik gebruik ze niet zo vaak.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:31

arno8 schreef:
Ook boort hij er vaak een gat in zodat vocht eruit kan,

Aha! Dus dat is de truc! :)*
Ik moet mijn schoenen even nogmaals aanpassen, had de hielband eruit gehaalt (paard kreeg een snee bij zijn hielen...), maar de klemmetjes aan de zijkant moeten er eigenlijk wel weer in (niet de tandjes, ik heb die zonder tandjes). Dus banden er weer in, en vervolgens het hielstuk er maar gewoon afknippen. Als ik zover ben, zal ik ook meteen even op zoek naar een boormachine.
Ben van het zomer een paar keer door een plas gereden, maar dat was geen succes, aangezien paardlief een half uur later nog liep te klotsen....

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:00

arno8 schreef:
Crista schreef:

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.youtube.com/watch?v=gGSabvhy4JM

hmmm die had ik idd nog niet gevonden, wel al 100 andere filmpjes over hoe het moet maar mij lukt het idd ook niet op de "officiele" manier :) Ga deze manier morgen maar eens proberen!!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:25

Op het laatst hoor ik de zin "zit hij zo goed als aan".
Betekent dit dan nog net niet helemaal? ;)
Ik heb tijd geleden ook de bare gekocht gehad, maar kreeg ze werkelijk niet aan. Ook niet door aan de gaiter te trekken.
Klein hoefje, klein stug schoentje en pony die niet van plan is lang op 1 hoef te staan (toen door gevoeligheid vanwege bevangenheid). Heel snel dus de bare geruild voor de epic.
Die kreeg ik wel aan, maar de gaiter niet dicht (kennelijk dachten ze bij easyboot dat kleine pony's ook dunne beentjes hebben :D
Epics staan mede daarom ook nog altijd nieuw in de kast :o

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:37

deedee19 schreef:
peaches schreef:

ik zit een beetje met hetzelfde probleem met gewone schoenen (dus zonder de gaithers zeg maar) welke maat hoeven heeft jouw paardje? (kan ik een beetje vergelijken) En met welke glove ben je nu geslaagd?

Mijn pony heeft 140mm breed als lang en we zijn nu geslaagd voor de easyboots glove maat 3,5. Maat 3 is van 138-141 dus 3,5 zal wel van 142 - 145 zijn. Dus vraagt me niet hoe het kan maar ze zijn niet te draaien.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:08

Isapaardje schreef:
Op het laatst hoor ik de zin "zit hij zo goed als aan".
Betekent dit dan nog net niet helemaal? ;)
Ik heb tijd geleden ook de bare gekocht gehad, maar kreeg ze werkelijk niet aan. Ook niet door aan de gaiter te trekken.
Klein hoefje, klein stug schoentje en pony die niet van plan is lang op 1 hoef te staan (toen door gevoeligheid vanwege bevangenheid). Heel snel dus de bare geruild voor de epic.
Die kreeg ik wel aan, maar de gaiter niet dicht (kennelijk dachten ze bij easyboot dat kleine pony's ook dunne beentjes hebben :D
Epics staan mede daarom ook nog altijd nieuw in de kast :o

welke maat heb jij liggen van de epics? En zou je ze misschien eventueel willen verkopen? O:) Heb nu dus de bare an daarvan krijg ik de gaither makkelijk dicht, maar die krijg ik zo ontzettend moeilijk aan..... (en moet ook nog schoentjes voor de achtervoetjes hebben...)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:30

peaches schreef:
Mijn pony heeft 140mm breed als lang en we zijn nu geslaagd voor de easyboots glove maat 3,5. Maat 3 is van 138-141 dus 3,5 zal wel van 142 - 145 zijn. Dus vraagt me niet hoe het kan maar ze zijn niet te draaien.

interessant. Mijn paardje heeft dus precies dezelfde maten en bij de gewone schoenen was maat 3 al VEEL te groot (wel model voor 2005 dus vraag me af of daar veel verschil in zit).
Ik zie dat jij niet zo ver bij mij vandaan woont. Waar heb jij ze gekocht?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:33

via natuurlijk ruiterschap. Woont bij mij in het dorp. Maat 3 van de epics waren ook te groot voor Diesel terwijl 2 echt te klein was.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 14:16

ik denk er weleens over om hoefschoenverkoper aan huis te worden. kun je passen en uitproberen. zoiets bestaat nu niet.

heb je al gereden met de schoenen peaches?