Deighton schreef:Dat is dus een inschattingsfout van de betreffende bekapster. helemaal mee eens.
Maar het vijlen heeft niets opgelost, want er was kennelijk geen probleem.
Bij scheuren moet je altijd kijken in hoeverre het door en door is, daar hoef je overigens niet perse voor te raspen, gaat ook uitstekend met een loopknife, dan maak je de scheur ook prima mee schoon en kun je kijken of er niet een schimmel in zit. Als je dat met een rasp doet, haal je veel meer weg als nodig.
Conclusie: foute inschatting van de betreffende bekapster, maar er was geen ernstig probleem, dus is er ook geen probleem opgelost met vijlen.
Vijlen of raspen aan de hoefwand doe ik alleen als daar een reden voor is, niet standaard omdat het er zo leuk uitziet.
gr Simon
Dat over het oplossen van het ernstige probleem was ook een grapje van mij (vandaar de smileys), want er was geen probleem. Ik had zelf allang met een renet gekeken of het scheurtje ook echt ondiep was en of het verder schoon was.
Maar bij mijn paard is de hoefwand bij de tenen ook dikker als richting de hielen. Omdat hij de neiging krijgt om lange tenen te krijgen, vijl ik de hoefwand bij de tenen dus ook ook gelijkmatig iets dunner. Om te voorkomen dat de hielen als enige afslijten en de tenen dus nog langer worden. Is dat dan niet goed?