Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:14

@zorro toch nog goed nieuws. Mijne loopt al 3 jaar met vocht in zn peesschede. Zelfs toen hij z1 liep. Nu is het wel sinds 3 weken redelijk weg. Dus er is hoop

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:25

Oh dat is inderdaad positief ikke! Ik heb net even gegoogled, maar daar lees ik ook veel verhalen waar ik niet blij van word. Oftewel, niet meer googlen, gewoon het advies van de DA afwachten maandag. Ik kan wel gek worden anders..

Ik las in ieder geval wel dat rust, rust en nog eens rust het beste is, met korte stukken stappen op het harde, en verder veel koelen. Dat gaat nu natuurlijk niet omdat het nog in het verband zit, maar daar zal ik in ieder geval advies over vragen maandag. Ze staat namelijk bij mijn overbuurman op stal, ik heb zelf geen boxen, en als er een langere periode gekoeld moet worden schaf ik ice vibes aan. Die kan ik dan omdoen als ik er ben, ondertussen de andere paarden doen, dan de brug even weer oversteken om ze af te doen en klaar. Lijkt me ideaal!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:44

Googlen is heel gevaarlijk idd!! :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:57

Ik weiger ook te kijken op Google. Had ik gedaan met zijn schieffel toen en daar stonden dingen die ik toch niet wilde lezen.

Hier ook 4kant beslagen. Al vanaf zijn 3e zo en blijft ook zo. Heb hem een tijdje op de wei zonder gehad. Toen mocht hij ieder 6 weken recht gevijld worden terwel hij eigenlijk te kort stond. Dus maar weer snel ijzers eronder gezet.
Wilde eigenlijk zonder laten ivm die schieffel, maar heb hem maar snel weer op ijzers gegooid.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:28

Google moet je idd niet teveel doen daar word je echt gek van. Ik gebruik nou ook aantal maanden de ice vibes. Ideale dingen

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:00

Zorro niet te veel lezen op internet dan wordt je echt gek. En ieder paard is anders.

Nou ik ben vandaag naar de kliniek geweest en ik heb heel goed nieuws gehad. Hij is weer helemaal in orde *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* nu weer op gaan bouwen in de training en hij mag weer de wei op :D Maar daar wacht ik nog even mee tot dat de dazen weg zijn.
Dus eigenlijk moet ik jullie gaan verlaten :o :(

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:48

Whaaaaaa zooo gaaaaaaafff. Gefeliciteerd zeg

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:27

Top!!! Gefeliciteerd zeg!!! En blijf nog gezellig even kletsen over de opbouw? En daarna als ervaringsdeskundige ;-)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:34

Oké is goed. Vind ik wel gezellig. Jaaaaaaaa ben zo blij

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:06

Ooh wauw! Gefeliciteerd, dat is super goed nieuws!!! :D top! En jaaa, ik ben ook benieuwd hoe het vanaf nu gaat hoor! Dat is ook leerzaam (en gezellig ;) )

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:14

@ somebitch, hoe bevallen de back om track stalbeschermers bij jou? Kreeg je paard last van zwellingen in het begin? (Omdat ze er aan moeten wennen?)

@ Wendyke wat voor opbouwschema heb je meegekregen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:50

Wendyke super! En niet ons verlaten hoor ben nog erg benieuwd hoe het de komende tijd met jullie gaat :) ook als hij de wei op gaat.. Als Zembla dat over een tijd mag hou ik toch mijn hart weer vast. :=

Raamzicht, zwellingen is een groot woord. Maar het been was wel wat dikker, voor even maar hoor als ik daarna ging koelen en stappen was het weer normaal. Ben nu even gestopt om het been weer bij te laten koomen. Over tien dagen gaan ze weer om. Ben erg tevreden, echo zag er goed uit was echt heel veel meer vezels bij gekomen. Of dat door de bot komt zal ik nooit weten maar wel een teken dat het iniedergeval geen schade heeft aangericht. :)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:56

Ja de wei vind ik ook erg spannend en zie daar wel nog erg tegenop, maja kan hem niet rest van z`n leven in de stal houden :o

Mijn opbouwschema ziet er als volgt uit:

1e dag gewoon trainen richting het gewone werk .(rustig aan op trainen naar niveau)
2e dag 4x4 min draven en 2x2 min galopperen
3e dag stappen
En dan weer bij dag 1 beginnen, en nu blijft die even nog 7dagen in de week lopen en als die dadelijk op de wei gaat , dan naar 4 dagen trainen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:59

Nee haha das ook niet eerlijk. Ben erg benieuwd hoe dat gaat Wendyke. :j
Staat hij nu nog op stal? Je kan evt ook de paddock steeds wat groter maken en uiteindelijk los. Zo ga ik het tegen die tijd doen. Al weet ik dat er sowieso slidings en hoge bokken uitkomen.. Tis helaas niet de eerste keer dat hij na een blessure het land op mag.

Maar gelukkig zijn we zover nog niet. :=

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:01

Ja hij staat nu nog op stal we hebben best veel dazen en wacht even totdat die weg zijn. Ga het ook naar een kleine paddock en dan steeds groter en met verdoving was aangeraden.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:19

Wat spannend! Kan me voorstellen dat je dan je hart vasthoudt..
Hoe lang moet je dit opbouwschema volhouden? Succes!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:46

Goed nieuws Wendyke *\o/*

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:46

Vandaag voor de eerste keer gereden zonder stopwatch. Dat was vreemd. Maar heb het overleefd :P Hij was na wat galopwerk erg vrolijk hihi hij heeft een paar vreugde sprongen gemaakt vandaag. Moest er eigenlijk wel om lachen. :D Hij is in ieder geval fit en liep erg fijn. Morgen weer met de stopwatch :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:46

Super! Kan me voorstellen dat het wennen is zonder stopwatch! Maar wel fijn dat je alweer zover bent!

Zorro krijgt morgen het verband er af, ben beniewd!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:15

Spannend zorro! M'n duimen draaien

Haha oh ja nu je het zegt.. Zonder stopwatch zal wel heel gek zijn ja :))
Je hebt wel super goed nieuws gehad!! :D :D :D

Tout lijkt nog steeds goed te gaan. Vandaag alweer 8 min gedraafd!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:51

Gebruiken jullie daadwerkelijk een stopwatch? Of je telefoon of iets? Zat al te bedenken wat nou handig is. Liever meteen meerdere timers instellen..

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:54

Stopwatch horloge :j
De goedkoopste van de kijkshop.nl

Met het wandelen was m'n mobiel nog wel te doen, maar tijdens het rijden buiten zijn het geen handige handelingen te paard.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:55

zorro spannend zeg. Ben benieuwd hoe het eruit ziet!

PartoutZ fijn dat je weer meer mag draven en helemaal top dat z`n been goed blijft.

Ik heb heel lang met de stopwatch op mijn telefoon gewerkt maar heb nu een horloge met stopwatch dat werkt het makkelijkste vind ik. Ik heb me wel echt aan de minuten gehouden wat ik mocht.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:57

Zet je hem dan aan en houdt hem in de gaten of stel je een tijd in? (Ehm geen idee hoe dat werkt..)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:58

Ik heb ook een horloge van de kijkshop :D Ik houd het dan gewoon in de gaten. Telefoon is best onhandig vind ik zodra je meer mag gaan doen