Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marlis schreef:typisch bokt achtelijk doen. Mij zal je hier niet meer vinden jullie weten alles zo goed toch en maken mensen belachelijk.
Ik weet echt wel wat dierenarts en smid met muijn paard doen en die liegen echt niet tegen me.
Dacht mischien wel interessant om te zien haar hoeven. Gezien ze van op stal naar een hit actief is gegaan, op blote voeten. En je hier door een proces heen moet. Maar dit is hier het laatste wat ik post!
Marlis schreef:Ik zal als ik van de week een keer overdag op stal ben als het nog licht is foto's maken van mijn haf haar voeten. Staat sinds twee maanden in hit actief stal op blote voeten, hiervoor dooreen blesuren(re achterhoef uitgesneden tot de kogel) paar maanden achter op ijzers met een lerenrand gestaan.
nombrado schreef:e_horse schreef:Aangezien je niet onder de voet kunt kijken op deze foto, weet je niet waar de zool zich bevindt en hoeveel er wel of niet van de verzenen af kan.
umm, deze paarden gaan nog niet naar de smid
dit is natuurlijke slijtage en dus niet nodig.
Bovendien zie ik het nut niet van het onder de voet kijken
waarom moet er iets van de verzenen af dan vind jij?
hestejente schreef:Nombrado, jou wilde ik nog wat vragen. Die voetassen he. Zijn die nou descriptief of prescriptief? Kom d'r niet helemaal uit.
hestejente schreef:
Begrijp je mijn vraag niet of wil je geen antwoord geven?
hestejente schreef:Ik haal er nog steeds geen ántwoord uit. Maar dat ligt dan vast aan mij
singasong schreef:Misschien kan iemand mij vraag beantwoorden?
Wat is jullie ervaring met hoeven met een gekanteld hoefbeen, zoals die van mij (foto's in mijn eerder post). Zou de kanteling (en lichte sincker) na een jaar, als zich nieuwe hoeven hebben 'gevormd', minder of weg zijn?
Op het moment loopt hij weer heel goed, ook op straat maar heeft nog erg 'volle zolen' wat gevoeligheid op kleine steentjes erger maakt.
hestejente schreef:Ik had mijn vraag inderdaad tamelijk specifiek aan nombrado gesteld. Maar ik ben erg blij met jouw reactie SB
jackie schreef:ja, kan weer goed komen. met "volle zolen" bedoel je dat het stuk vanaf de straalpunt na de toon toe plat is?