nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:25

Zie paard met flinke hielen. Normaal leg je de kaart of cm op lijn van de hielen naar de hoefballen.
Vraag mij af in hoeverre je hiermee uit de voeten gaat komen met de schoenen.

Relien

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:44

Hielen vallen opzich wel mee denk dat de foto vertekend Door de stand van de camera op de hoef heb de kaart precies gehouden zoals de kaart zegt zelfs YouTube erbij gehad met de uitleg van cavallo zelf

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:50

Heb even op de foto getekend. Heb je ook foto van achteren af gezien ? (waarbij je achterop de hoefballen kijkt ?

Afbeelding

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:09

nee die heb ik niet. zou ik morgen kunnen maken. nu kan ik je wel vertellen dat mijn pony niet op zijn hoefballen staat van voor. maar super hoog staat hij ook niet. Vanachter staat hij wel op de hoefballen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:11

Hoe hoog (of laag) zouden de ideale hielen moeten wezen dan?

Wij hebben nu zo'n 2 maanden hoefschoenen en ik loop niet over van enthousiasme -O- In eerste instantie zaten ze prima, maar kreeg ze net aan de bovenkant van de schoen een klein schuur plekje. Sokken gekocht, schoenen nog amper dicht te krijgen, sokken bij geknipt, schoenen gaan dicht, maar ben ze nu al 3x verloren _-:( Echt wat voor mij, wordt daar echt stront sjago van -:(-
Vandaag was het redelijk op het laatst van de rit, dus schoen maar afgelaten.
Daarbij, ik woon in Zeeland, binnen no-time is het hier een grote blubber zooi, dus elke keer kan je heel die dingen staan schoonmaken, schoenen die de volgende dag nog niet droog zijn...
Nee, ben er niet echt over te spreken, over dit model dan.
Zat al te denken of de scootboots wat zouden wezen. Paard heeft een lastig maat, eigenlijk net iets te klein, lastig...

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:15

Je hebt cavallo schoenen ?? Schoenen die niet goed passen gaan schuiven & schuren.
KLossen ze ook als hij ze aan heeft ?

Mijn fjord loopt ook op cavallo (trek) schoenen, zijn hoeven hebben aan beide kanten "nog" een flare, hierdoor ontstaat er een ruimte. Deze vul ik nu op met vilt. Op maat geknipt. tzt zou hij zonder moeten kunnen.

Morgen kan ik hopelijk nog meer vertellen over schoenen :D (ga op hoefschoen.pas.les)

Lage hielen, ik ga even kijken of ik een duidelijke foto kan vinden..

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:21

Op de onderste foto zie je links voor foto van de hielen, en rechts Na.
Daar ging ongeveer 0,4/5 af.. Pony liep naderhand stukken beter.
De meeste schoenen zijn gemaakt voor natuurlijke voetjes.
Afbeelding

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:31

Wat zijn jullie ervaringen met scootboots. Werken deze ook voor ronde hoeven?
En op de site staat dat ze alleen passen bij paarden die natuurlijk bekapt worden.

Ze leken me eerst helemaal niks maar nu ik ze een paar keer heb bekeken worden ze steeds interessanter..

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:32

Horsesandme schreef:
En op de site staat dat ze alleen passen bij paarden die natuurlijk bekapt worden.

Ze leken me eerst helemaal niks maar nu ik ze een paar keer heb bekeken worden ze steeds interessanter..

Ik ken iemand die ermee rijdt, haar fjord heeft heel ronde hoeven.
En zij is er erg over te spreken, maar zijn alleen geschikt voor hoeven die natuurlijk stand hebben.
Dit ivm het soort frame wat over de hoefballen valt.
Ik vind het mooie schoenen. Zeer stevig en degelijk. En snel schoon te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:43

Ik ben er nog niet uit
Mijn shet heeft na bekappen 9 x 9 cm hoefjes, vanaf hiel gemeten
Dan vallen er toch heel wat schoenen af geloof ik, meeste beginnen bij 100 mm en gaan ook van langer dan breed uit?

Hoe kom je aan zo'n paskaart?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:47

equine fusion ultimate, heeft kleine maatjes..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:54

Zoals gezegd kom je voor shetten uit bij Easyboot of equine fusions.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:55

Ja heb ik gezien, die fusions terrain denk ik
Twijfel over de maat 8,6-9,5 en dan 9 breed
Ze zijn net bekapt en als ik de hele lengte meet is het 10 cm (hiel 9cm)
Ik ga een fitkit bestellen denk ik
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:56

Easyboots lijken me lang als ik de maattabel kijk 106-109

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:03

Marjo89 schreef:
Horsesandme schreef:

Ik ken iemand die ermee rijdt, haar fjord heeft heel ronde hoeven.
En zij is er erg over te spreken, maar zijn alleen geschikt voor hoeven die natuurlijk stand hebben.
Dit ivm het soort frame wat over de hoefballen valt.
Ik vind het mooie schoenen. Zeer stevig en degelijk. En snel schoon te maken.

Hmm ok. Mijn paard word niet natuurlijk bekapt.

Weten jullie wat de kosten zijn om een passer te laten komen..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:04

Marjo89 schreef:
Je hebt cavallo schoenen ?? Schoenen die niet goed passen gaan schuiven & schuren.

Mijn fjord loopt ook op cavallo (trek) schoenen, zijn hoeven hebben aan beide kanten "nog" een flare, hierdoor ontstaat er een ruimte. Deze vul ik nu op met vilt. Op maat geknipt. tzt zou hij zonder moeten kunnen.

Morgen kan ik hopelijk nog meer vertellen over schoenen :D (ga op hoefschoen.pas.les)

Ik heb de easyboot new trail.
Klossen niet echt, maar noem ze wel altijd crocs :o

Die van mij wordt traditioneel bekapt, vijl wel zelf wat bij. Ik durf alleen niet zo goed de hielen flink in te korten in een keer, lijkt me zo rigoureus? Niet dat ze extreem lang/hoog zijn. Er zit nog wel een verhaal achter d'r hoeven, maar dat wil ik niet zo op het i-net gooien, pb mag evt :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:15

Letizia schreef:
Marjo89 schreef:

Ik heb de easyboot new trail.
Klossen niet echt, maar noem ze wel altijd crocs :o

Die van mij wordt traditioneel bekapt, vijl wel zelf wat bij. Ik durf alleen niet zo goed de hielen flink in te korten in een keer, lijkt me zo rigoureus? Niet dat ze extreem lang/hoog zijn. Er zit nog wel een verhaal achter d'r hoeven, maar dat wil ik niet zo op het i-net gooien, pb mag evt :)

Pb gerust, misschien kan ik met je meedenken ;)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:27

Kwa hielen in korten zit ik ook. Hoeveel effect heeft het inkorten daarvan mijn word ook niet natuurlijk bekapt en ik wil het liefste ook niet overstappen van smid deze doet het super en kan geweldig met de stralen van mijn pony om die als je nog maar knippert rot straal kan hebben.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:36

Relien schreef:
Kwa hielen in korten zit ik ook. Hoeveel effect heeft het inkorten daarvan mijn word ook niet natuurlijk bekapt en ik wil het liefste ook niet overstappen van smid deze doet het super en kan geweldig met de stralen van mijn pony om die als je nog maar knippert rot straal kan hebben.

Dit is vaak gevolg van meerdere factoren.
Stralen die meedragen zijn beter. Zorgen voor een goed hoefmechanisme.
Te hoge hielen is vaak gevolg dat de straal niet mee draagt. Op stal staan. En steunsels. Dit alles zorgt voor de beste bacterie bron waardoor rotstraal vrolijk zijn gang kan gaan.
Mijn fjord had extreem rotstraal. En nu helemaal niks meer van te zien.
Foto's onder zijn 6 maand terug. Foto boven zijn van 2 weken terug.

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:21

Het natuurlijk of traditioneel bekappen is beide zelfde als je goede smit hebt.mijn paarden hebben korte hielen en de straal raakt de grond en ik heb ook een gewone traditionele bekapper. Maar ik vond paard hier boven ook wel hoog op zijn hielen staan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:32

Hier anders duidelijk verschil tussen een traditionele bekappen en mijn NB'er. Door de TB'er werd de straal goed kort gemaakt (ook achteraan), de steunsels werd niet veel tot niets aan gedaan, de zool werd behoorlijk uitgehold, geen cheyenne roll, geen kwartierboogjes. Ook haalde hij niets van de achterkant af. Wel de hoefwand tot bovenaan flink afvijlen.
Dus die hoefde niet meer terug te komen :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:59

DubbelDun schreef:
Hier anders duidelijk verschil tussen een traditionele bekappen en mijn NB'er. Door de TB'er werd de straal goed kort gemaakt (ook achteraan), de steunsels werd niet veel tot niets aan gedaan, de zool werd behoorlijk uitgehold, geen cheyenne roll, geen kwartierboogjes. Ook haalde hij niets van de achterkant af. Wel de hoefwand tot bovenaan flink afvijlen.
Dus die hoefde niet meer terug te komen :)

Nee maar dat doet mijne niet.je moet gewoon naar een goede smit of dat nu natuurlijk of traditioneel is.ken prutsers van beide dus

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:29

Marjo9, als ik die foto's bezie, dan is er nog hoop voor mijn maflingertje ? Haar hoeven zien eruit als op de onderste foto's, brokkelen zo verschrikkelijk snel af dat ik er bijna de baan niet mee op durf zonder bescherming aan haar voeten. Het eerste jaar blootvoets geprobeerd (met als resultaat een paard dat vaker rust kreeg dan iets mocht doen, omwille van te korte hoeven), het tweede jaar ijzers eronder (met als resultaat een paard dat zich rot amuseerde haha :D ). Voor de winter heb ik de ijzers er laten onderuit halen, maandag komt voor het eerst een NB-er, benieuwd naar haar oordeel.

Nu ze van mij is, wil ik er geen ijzers mee onder dus ik hoop dat haar hoeven een mooie vorm kunnen krijgen zodat ik schoenen kan gebruiken.

Ben er nog niet uit of die 8 maanden biotine uberhaupt enig verschil maken, ze heeft nog winterstop tot bekapper is geweest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:45

Biotine doet sowieso de eerste 6 maanden niets.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:47

nee weet ik, daarom dat ik het blijf geven. Tegen dat we terug de baan op gaan, pak mei ofzo, zal ze het ongeveer 9 maanden krijgen, dus ik ben benieuwd of ik verschil ga merken in het slijten van de hoeven.