Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horsesandme schreef:Wat zijn jullie ervaringen met scootboots. Werken deze ook voor ronde hoeven?
En op de site staat dat ze alleen passen bij paarden die natuurlijk bekapt worden.
Ze leken me eerst helemaal niks maar nu ik ze een paar keer heb bekeken worden ze steeds interessanter..
Marjo89 schreef:Horsesandme schreef:Wat zijn jullie ervaringen met scootboots. Werken deze ook voor ronde hoeven?
En op de site staat dat ze alleen passen bij paarden die natuurlijk bekapt worden.
Ze leken me eerst helemaal niks maar nu ik ze een paar keer heb bekeken worden ze steeds interessanter..
Ik ken iemand die ermee rijdt, haar fjord heeft heel ronde hoeven.
En zij is er erg over te spreken, maar zijn alleen geschikt voor hoeven die natuurlijk stand hebben.
Dit ivm het soort frame wat over de hoefballen valt.
Ik vind het mooie schoenen. Zeer stevig en degelijk. En snel schoon te maken.
Marjo89 schreef:Je hebt cavallo schoenen ?? Schoenen die niet goed passen gaan schuiven & schuren.
KLossen ze ook als hij ze aan heeft ?
Mijn fjord loopt ook op cavallo (trek) schoenen, zijn hoeven hebben aan beide kanten "nog" een flare, hierdoor ontstaat er een ruimte. Deze vul ik nu op met vilt. Op maat geknipt. tzt zou hij zonder moeten kunnen.
Morgen kan ik hopelijk nog meer vertellen over schoenen(ga op hoefschoen.pas.les)
Lage hielen, ik ga even kijken of ik een duidelijke foto kan vinden..
Letizia schreef:Marjo89 schreef:Je hebt cavallo schoenen ?? Schoenen die niet goed passen gaan schuiven & schuren.
KLossen ze ook als hij ze aan heeft ?
Mijn fjord loopt ook op cavallo (trek) schoenen, zijn hoeven hebben aan beide kanten "nog" een flare, hierdoor ontstaat er een ruimte. Deze vul ik nu op met vilt. Op maat geknipt. tzt zou hij zonder moeten kunnen.
Morgen kan ik hopelijk nog meer vertellen over schoenen(ga op hoefschoen.pas.les)
Lage hielen, ik ga even kijken of ik een duidelijke foto kan vinden..
Ik heb de easyboot new trail.
Klossen niet echt, maar noem ze wel altijd crocs
Die van mij wordt traditioneel bekapt, vijl wel zelf wat bij. Ik durf alleen niet zo goed de hielen flink in te korten in een keer, lijkt me zo rigoureus? Niet dat ze extreem lang/hoog zijn. Er zit nog wel een verhaal achter d'r hoeven, maar dat wil ik niet zo op het i-net gooien, pb mag evt
Relien schreef:Kwa hielen in korten zit ik ook. Hoeveel effect heeft het inkorten daarvan mijn word ook niet natuurlijk bekapt en ik wil het liefste ook niet overstappen van smid deze doet het super en kan geweldig met de stralen van mijn pony om die als je nog maar knippert rot straal kan hebben.
DubbelDun schreef:Hier anders duidelijk verschil tussen een traditionele bekappen en mijn NB'er. Door de TB'er werd de straal goed kort gemaakt (ook achteraan), de steunsels werd niet veel tot niets aan gedaan, de zool werd behoorlijk uitgehold, geen cheyenne roll, geen kwartierboogjes. Ook haalde hij niets van de achterkant af. Wel de hoefwand tot bovenaan flink afvijlen.
Dus die hoefde niet meer terug te komen