Kymalin schreef:Sorry, maar dat laatste is dus niet waar. Er zijn hier alleen al in dit topic teveel gevallen van bekend. En geloof me, die hebben hun paardjes ook niet meer dik laten worden, en toch ging het weer mis. Het is jouw paardje en je moet doen waar jij je goed bij voelt maar ik vrees dat je deze ziekte toch een beetje onderschat. Ik ben er echt niet op uit om mijn gelijk te halen, sterker nog, ik wou dat je gelijk had. Maar helaas.... een paard wat hoefbevangen is geweest, al is ie nog zo slank, blijft altijd gevoelig voor de aandoening.
Dan ben ik niet degene die het onderschat, maar mijn dierenarts.
Die vertelde alleen dat ik erg op zijn gewicht moest letten (en de manier van begrazen natuurlijk, maar dat staat bij hem in verband met gewicht) en dat het dan wel goed zou komen.Ach ik zie wel
ik denk dat het voor gwyn erg mee gaat vallen, omdat hij zo snel hersteld. Ik vraag de hoefsmid nog wel om advies oid, die ziet meer hoefbevangenheid dan mijn dierenarts

hij: o ja, dat was mijn tweede optie
).
Ik zal er alles aan doen om zoveel mogelijk risico's te vermijden en ik weet heus wel dat hij het altijd weer kan krijgen en met elke keer dat hij het krijgt het steeds erger word. 
Tot nu toe bevalt het super! Ik hoef het niet te weken, zoals het andere hooi dat ik hiervoor had. Nado gaat er heel goed op. Ze eten het wat trager omdat het zo grof is, vinden andere dingen ook echt lekkerder, maar ze eten het prima. Nu krijgen ze nog beperkt (andere 2 staan nog op licht afvalregime, en Nado mager vind ik wel fijn), maar als het kouder en natter wordt, dan ga ik het opvoeren naar tegen onbeperkt aan. Wel geleidelijk, maar ik ben niet heel bang dat het mis gaat.
niet meer geschikt voor de paarden. En ik had nog een flink aantal balen van verleden jaar. Dus dan red ik het de winter wel.