Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sanniej_ schreef:Mijn pony loopt met een greenguard en dit gaat prima.
Zo een bloempot model korf accepteert zei juist niet. Vorige zomer heb ik haar met een zonnesteek van het land gehaald omdat ze er te erg mee bezig was.
Ze krijgen hier en strookbegrazing en dan de gevoelige pony's een masker en nu met het voorjaar die pony's ook beperkt op het land.
Ze heeft nu vanaf dag 1 meteen met de greenguard op het land gestaan en daarom accepteert ze het nog beter.
Ze steekt meteen vrijwillig haar koppie erin omdat ze weet masker om is het land op.
3 van de 5 pony's staan gewoon dag en nacht nu zonder maskers. En 2 met masker en beperkt aantal uren tot dat het gras wat stabieler blijft kwa fructaan gehalte.
Marietje1990 schreef:Sanniej_ schreef:Mijn pony loopt met een greenguard en dit gaat prima.
Zo een bloempot model korf accepteert zei juist niet. Vorige zomer heb ik haar met een zonnesteek van het land gehaald omdat ze er te erg mee bezig was.
Ze krijgen hier en strookbegrazing en dan de gevoelige pony's een masker en nu met het voorjaar die pony's ook beperkt op het land.
Ze heeft nu vanaf dag 1 meteen met de greenguard op het land gestaan en daarom accepteert ze het nog beter.
Ze steekt meteen vrijwillig haar koppie erin omdat ze weet masker om is het land op.
3 van de 5 pony's staan gewoon dag en nacht nu zonder maskers. En 2 met masker en beperkt aantal uren tot dat het gras wat stabieler blijft kwa fructaan gehalte.
Welke periode houd je dan aan wat betreft de stabiliteit van het fructaangehalte in het gras? Vind het moeilijk om dat in te schatten.
Idifix schreef:Ik geef mgnesiumchelaat met een spuitje maar ze laat veel er terug langs uit lopen iemand tips hiervoor .. ik geef liever geen brok of slobber extra wegens dat ze niks mag bijkomen ..
Yellomofoon schreef:Bij mijn pony is 2 uur geleden hoefbevangen geconstateerd. Ze heeft niet de typische symptomen (op haar achterhand leunen en niet willen verplaatsen). Ze stapt nog wel maar stijf, en vooral linksvoor is gevoelig. Wel staat dat hoefje warm en voel je pulsatie. Nu zei de da omdat ze 22 is en het de eerste keer is dat ze HB staat dat ze wel gewoon alles mag maar met mate. Dus ipv 9 uur de weide op 1 uur. Ze mag droog voordroog maar iets minder en ook krachtvoer mag ze nog maar minder.
Lijkt het jullie verstandig om ze op de weide te zetten? Ookal is het maar voor een uur? Mijn gevoel zegt namelijk dat ik ze er best een tijdje aflaat... (ik ga beginnen met magnesium voeren en ze krijgt pijnstillers de komende 6 dagen)
Yellomofoon schreef:De veearts wou wel op Cushing testen maar liefst maandag of een andere dag tijdens de werkweek. Omdat dit binnen 3 uur getest moet worden op het labo, en in het weekend ligt het er maar te liggen dan. Maar ze heeft eigenlijk geen symptomen van Cushing.
Vandaag stapte ze een beetje beter dan gisteren, en stapte ook een beetje meer!
Citaat:Hallo Linda,
de shet heeft in tegenstlling tot wat er gezegd wordt geen lichte kanteling, maar een zeer ernstige rotatie plus sincnker van het hoefbeen maar daarbij is ook nog
een grote cyste in het hoefbeen zichtbaar bovendien is er ook een hoedenrand zichtbaar aan de punt van het hoefbeen wat bewijst dat de hoefbevangenheid onstekingen lang ingewerkt hebben op het hoefbeen.
Ik kan je tot mijn spijt niet helpen omdat het behandelingsproces zeer intensief is en ik geen mogelijkheid heb om naar jou woonplaats te komen want in beginsel moet ik waarschijnlijk meerdere malen in de maand een bezoek brengen, aangezien ik onder rotterdam woon is dit geen optie, bovendien betwijfel ik zeer of je de shet een slagingskans
kan geven.