[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:20

Anoniem schreef:
Mijne liep slecht toen hij natuurlijk bekapt werd en loopt nu met ijzers fantastisch.
Ben ik ijzer fan? Nee, maar ik kijk wel naar qat werkt en nodig is.

Hij staat voor op ijzers met balkjes. De takken zijn dus verbonden met elkaar.
Tevens staat zijn ijzer iets naar achter geplaatst.

ik was ook begonnen met een balkijzer, en daarna een break-over,daarna break-over met leer en siliconen en hij ging steeds slechter lopen
hij kreeg ondergeschoven hielen en lange tenen....en op laatst wilde hij amper nog lopen en heb toen de keuze gemaakt om van de ijzers af te gaan en zeer goede beslissing geweest.....

Anoniem

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:03

Tsja dat kan. Hier dus precies andersom

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:31

Mijn paard staat op ijzers, maar voor andere redenen (ik heb ze al vaak aangehaald hier). maar ik zou echt kiezen naar iets wat werkt voor je paard, voor sommige werken ijzers goed, voor andere gewoon bekappen. Ik zou het is bekijken en testen. Mijn zijn ijzers zijn redelijk normaal, behalve vanachter, die rollen iets beter af. Mijn ijzers zijn wel warm beslag. Misschien handig om te weten

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:33

Mijne staat achter op verbrede takken( ivm oude peesblessure) en voor op silicone en equilibrium ijzer. Hier doet ze het goed op. En zonder ijzers is geen optie. Verder krijgt ze dr horse en van arniforte gewrichtschild. En op deze combi. Doet ze het heel goed. Dus dat houden we dan ook maar zo.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:40

ondanks dat ik weet dat elk paard op elk product verschillend reageert,vind ik het erg lastig om te kiezen haha de joint comp van pythonics spreekt mij wel erg aan.. maar pff wat is dat duur zeg haha. Aangezien er bij hem nog geen atrose is geconstaeerd op de foto. vind ik het vooral erg lastig haha

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:23

plutolover schreef:
ondanks dat ik weet dat elk paard op elk product verschillend reageert,vind ik het erg lastig om te kiezen haha de joint comp van pythonics spreekt mij wel erg aan.. maar pff wat is dat duur zeg haha. Aangezien er bij hem nog geen atrose is geconstaeerd op de foto. vind ik het vooral erg lastig haha

ik ben zeer tevreden van deze:

https://www.horsefitshop.nl/inwendig/bo ... 12349.html

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:05

plutolover schreef:

Joint comp is juist 1 van de goedkoopste supplementen ! Wel duur in aanschaf, maar je doet wel een maand of 5 met 1 kilo ! Want je hoeft er maar 7 gram per dag van te geven ( opbouwfase wel wat meer )

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:51

Ik heb mail gehad van de Pythonics hun adviseren 2x halve schep en daarna 1x hele schep..

Ga denk toch voor de Pythonics.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:53

Hoe voeren jullie het?? Doen jullie ook lijnzaadolie erdoor zodat r niet door de bak wordt geblazen?

Bij ons op stal kan ik bakjes klaar zetten. Alleen als ik lijnzaad olie bij doet.. gaat f weer op de bodem plakken...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:42

plutolover schreef:
Hoe voeren jullie het?? Doen jullie ook lijnzaadolie erdoor zodat r niet door de bak wordt geblazen?

Bij ons op stal kan ik bakjes klaar zetten. Alleen als ik lijnzaad olie bij doet.. gaat f weer op de bodem plakken...

als je het goed door elkaar mengt dan plakt er niks vast, ik doe dat al jaren en wij deden voor 2x klaarzetten

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:32

Hoi

ik probeer mijn paardje zo veel mogelijk ook snachts buiten te houden. Hij staat liever snachts op stal, heeft daar meer rust maar door de artrose gaat hij toch nu laatste tijd meer rondjes lopen dus waar het kan naar buiten.

Mijn paarden hebben geen schuilstal op de wei, op welk weer moet ik dan letten wanneer het beter is hem toch binnen te zetten?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:36

Vaak is koud en vochtig weer echt nefast voor de paarden, bij de ene is vocht het probleem, bij de andere koude. Ik heb al gemerkt dat het bij mijn paard vooral een probleem wordt wanneer het vocht is. Maar langs de andere kant, rust roest natuurlijk en gaat de mijne zoveel mogelijk buiten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:41

mijn paard stond op vorige stal overdag paddock maar stond daar alleen te eten ,en 16u op stal in de winter en in de zomer in de nacht binnen
nu sta ik op een stal in de zomer 24/7 op de wei en in de winter van 8 tot 1900 u buiten in grote paddock met maatje en in de nacht binnen en vanaf 14 maart 24/7 op de paddock
en ik moet zeggen dat hij veel soepeler is en beter in zijn vel zit
buiten geen stalling maar wel bomen om de paddock heen en 24/7 slowfeederbak voordroog
mijn paard heeft forse kogel artrose beide voorbenen

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:57

mirgino

mijn paardje heeft achter 1 been artrose en botvergroeiing in zijn kogel. Hij stond vannacht buiten maar was daar dus niet echt gecharmeerd van vanmorgen...dus voel ik me weer schuldig.

Ik heb wel iets verderop een lager liggende dijkwei die beschut is maar zonder schuilstal.
Ik denk dat ik hem het weekend daar heen verhuis met zijn vriendje de shet. Wel weer moeilijk want de shet is chronisch bevangen dus die krijgt een ieniminie stukje apart in die wei.

Ik denk dat dat beter is voor hem. Voor mijn eigen gevoel vindt ik het moeilijk omdat hij stukje van stal af staat en ik er dus minder zicht op heb. Meut ben ik :)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:29

hier helaas slecht nieuws gekregen. de diagnose ringbeen bij zijn achterbenen. hij staat nu op pijnstillers en ontstekingsremmers. hij kan nog prima een rondje naar buiten of voor de koets. recht door heft hij er geen last van. ik vertrek naar de VS en door zijn artrose gaat hij niet mee. nu nog een onderkomen zien te vinden voor hem. zwaarste beslissing die ik tot nu toe heb moeten maken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:14

dat is een pittige beslissing inderdaad.

is je paardje ook al op leeftijd?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:46

nee hij is 13, belgisch trekpaard. dus heeft nogwel een aantal jaar

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:55

oh dat is nog wel jong inderdaad, misschien kan je hem ergens plaatsen bij een zorgboerderij of weidemaatje? succes iig...lijkt me erg zware beslissing.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:36

Vraagje:

Voor diegene die paarden ook zijn ingespoten speciaal beslag. Konden jullie na de nacontrole weer aan de slag?

Ik moet 1 mei terug komen. En tot die tijd alleen stappen op t zachte aan de hand. En mag hij tot 1 mei op een postzegel staan.

Meneer is wat fris en schoot gister galopperend over t harde... weg...

Maar goed atrose kan je niet weg halen hooguit proberen te remmen.

Dus ik hoop 1 mei groen licht te krijgen.

De vraag is eigenlijk hoe ging dat bij jullie?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:57

Vind het wat dubbel dat je de opmerking gekregen hebt dat je dus je paard alleen maar aan de hand buiten mag krijgen en maar 'op een postzegel'. Toen de mijne ingespoten werd was dit omdat het gewricht zo stijf was door het stilstaan, dat het gewoon te pijnlijk werd voor mijn paard. Daarom hebben we hem ingespoten. De raad van de dierenarts was ook; zo snel mogelijk dat dat paard terug moet lopen, en gedaan met postzegelformaatjes. Dus ik ben met hem beginnen lopen aan de hand (het zag er nogal uit :') ) en daarna terug beginnen rijden. Ondertussen rijden we zelfs beter dressuur dan ervoor :) dus alles is mogelijk! Hij heeft trouwens tot hiertoe geen enkele spuit meer gehad buiten die eerste

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:37

Hij mag nu tot 1 mei niet heen en weer crossen/draven in ieder geval niet constant. Als hij na 1 mei nog steeds op een klein stukje moet doe ik dat niet. Hij rent hooguit 2 of 3x heen en weer en gaat gras eten

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:57

Dat ze even op een klein stukje moeten is toch zodat het spul wat ingespoten is beter kan inwerken?
Toen die van mij ingespoten was heeft ze ook 2 weken box rust gehad, daarna opgebouwd en ook een groter stukje zodat ze in beweging bleef maar niet als een gek kon rondrennen.

We hebben lang gerevalideerd (september tot februari) maar inmiddels kan ze echt zowat alles weer. Ik heb sinds het inspuiten helemaal niks meer gemerkt van de artrose gelukkig...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:42

Heeft hier iemand ervaring met ekyflex arthro?
Ik heb dit van mijn dierenarts gekregen voor een merrie met lichte artrose, de ingrediënten spreken mij wel aan maar de prijs ...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:22

Goede glucosamine is duur! Het gaat om de verhouding en de pure glucosamine die in een product zit.
Daarbij werkt elk merk voor ieder paard anders, ik zit op een emmer van 2.5 kilo voor €135. Doe er 4 maanden mee of zo.... ook vrij duur maar het werkt wel.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:18

ElCamino schreef:
Goede glucosamine is duur! Het gaat om de verhouding en de pure glucosamine die in een product zit.
Daarbij werkt elk merk voor ieder paard anders, ik zit op een emmer van 2.5 kilo voor €135. Doe er 4 maanden mee of zo.... ook vrij duur maar het werkt wel.

Juist pure glucosamine is niet duur ;): https://www.makana.de/pferd/futtermitte ... tel?c=1444.

De toevoegingen zoals chondroitin maken deze producten zo duur. Ik vraag mee in het geval van ekyflex dus af of dit niet buiten verhouding duur is +/- 100euro per maand en vraag daarom om ervaringen.