nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:59

Mijn pony's lopen bij veel rijden op ijzers. Bij minder rijden (zoals bijna altijd) op schoenen. Zelfs marathon op schoenen.

Mijn pony's lopen op de equine fusions.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:27

ik ben aan het uitkijken naar hoefschoenen, maar het aanbod is zo groot dat ik bijna het bos door de bomen niet meer zie.
Mijn paard liep bij zn vorige eigenaar op Boa Hoefschoenen. maar die vind ik er zo lomp uitzien. het liefste zie ik iets elegants.
ik heb mijn oog op de easyboots en de renegade vipers.
Ik rij marathons met mn tuiger, dus het moet wel een schoen zijn die goed blijft zitten

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:50

inochiyo schreef:
ik ben aan het uitkijken naar hoefschoenen, maar het aanbod is zo groot dat ik bijna het bos door de bomen niet meer zie.
Mijn paard liep bij zn vorige eigenaar op Boa Hoefschoenen. maar die vind ik er zo lomp uitzien. het liefste zie ik iets elegants.
ik heb mijn oog op de easyboots en de renegade vipers.
Ik rij marathons met mn tuiger, dus het moet wel een schoen zijn die goed blijft zitten

Zou gewoon proberen welke beste bij jou paard passen, met een schoenpasser.
Ligt heel erg aan de vorm van de hoeven.
De scootboots zijn ook goede en mooie schoenen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:48

[***] schreef:
Ik dacht dat er hordes shetten met hoefschoenen liepen :o
Niet dus

Jawel, maar die lopen op easyboot of equine fusion :)

Eentje bij mij loopt op Equine fusion (maar is met wandelen, met mennen heb ik geen ervaring, maar zal ook wel goede schoen zijn).
Andere shet met grote voeten heeft de easyboot glove aan. Dat zijn 'mijn' menschoenen. Ik vind ze ideaal.
Hij kan trouwens ook in de kleinste maat van Cavallo. Heb ik ook tijdje mee gemend, maar omdat hij nogal veel behang heeft, past bij hem de glove beter.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:51

Ik heb eens gekeken naar de Scoot boots omdat deze hier een aantal keer langs zijn gekomen en ben benieuwd naar of er hier al ervaringen mee zijn. Het materiaal, het gewicht en de vorm zien er zeer geschikt uit.

Wat mij wel opvalt is dat er gezegd wordt dat je paard zeer lage hielen moet hebben. Mijn paard wordt 'normaal' bekapt en heeft niet bijzonder hoge of lage hielen en ik was eigenlijk ook niet van plan om over te stappen op natuurlijk bekappen. Zijn Scoot boots hier per definitie niet geschikt voor, Delphi, weet jij dat?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:04

Omdat dat een gezonde stand is. Schoenen zijn gemaakt voor zulke voeten.
Met scoot boots ga je dan volgens mij niet uit de voeten komen omdat deze een soort frame heeft wat over de hoefballen valt. Met hoge hielen gaat dat niet goed.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:11

Hier word steeds op die natuurlijke stand gehamerd.maar paard dat volgroeid is en hoger op de hielen staat ga je nu niet meer in stand veranderen.en je hoeft geen natuur bekapper te hebben,mijn worden traditioneel bekapt en staan laag in de hielen.er moet naar stand van paard gekeken worden.een van mijn paarden heeft 2 verschillende voeten bij 1staat hij dus ook hoger op de hielen paard is nu 22jr nooit problemen of blessuren.standen kun je in de groei wat helpen ja.lekker je smit houden als je paard goed loopt en geen klachten blessuren heeft.kijk eens naar renegade schoenen

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:13

Mijn vraag ging niet over of hoge of lage hielen een goede stand is, en ik heb ook niet gezegd dat mijn paard hoge hielen heeft. Wat Keona zegt, mijn hoefsmid kijkt gewoon naar mijn paard en dat werkt prima. Mijn vraag ging over of de extreem lage hielen nodig zijn om de Scoot boots te kunnen passen en dan ben ik vooral benieuwd naar het antwoord van mensen die deze schoenen in hun bezit hebben of regelmatig bij verschillende paarden aanpassen zoals Delphi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:48

Als je de teen navenant laat zakken aan de hielen veranderd er aan de stand niets.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:58

Niet extreem laag, maar wat de ene extreem laag noemt is voor de ander weer normaal en vice versa, dus dat is vanachter een toetsenbord lastig te zeggen, plaats anders even foto°s van de hoef, vanaf de zijkant genomen en dan toestel bij de grond.

Als de hielen te hoog zijn krijg je drukkingen aan de achterzijde, de schoen is open en de hoefballen vallen door die openingen, zijn de hielen te hoog dan passen ze er niet mooi in.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:57

grrrr…1 van mijn paarden is hoefbevangen. Linksvoor alles nog prima op z'n plaats maar rechtsvoor iets gekanteld hoefbeen :(
Omdat hij op blote voeten staat en alleen maar grasmaaier is vond de veearts het een goed idee om hem eerst op metacam te zetten en daarna te kijken of er nog eventueel een ijzer onder moet. Nu 1 1/2 week verder loopt hij rechtsvoor echt nog niet fijn.
Iemand hier die ervaring heeft met hoefschoenen en bevangenheid? Als het kan wil ik er liever geen ijzers onder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:29

Er loopt een specifiek item voor HB/SB-paarden.
Van de wei halen lijkt per direkt een betere optie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:24

Hij loopt niet op de wei, no worries :D
een specifiek item over hoefschoenen bij hb paarden?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:27

Kinke schreef:
Hij loopt niet op de wei, no worries :D

Dat kan zeker. Schoenen geven demping en verlichting.
Maar begint bij goed bekappen. Zorgen dat het hoefbeen niet verder kantelt als dat gebeurd is. En schoenen kunnen hierbij een aandeel in herstel zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:54

hij is al 9 jaar dikke vrienden met een NB-er :)
Hij staat 24-7 in de paddock, zand geeft volgens mij mooi tegendruk maar blijkbaar toch niet genoeg, of misschien wel teveel?
Valt me alleen tegen hoe hij loopt, maar komt misschien omdat ik jaaaaaren geleden bij mijn Fries hetzelfde probleem heb gehad. Alleen werden daar direct open teen ijzers onder gezet en die liep direct weer als een zonnetje.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:59

Kinke schreef:
Iemand hier die ervaring heeft met hoefschoenen en bevangenheid? Als het kan wil ik er liever geen ijzers onder.

Ja, ervaring genoeg :)
Gaat prima samen.
Kijk wel naar een schoen die ook 24 uur om kan als het moet, dus niet iets met sluitingen die open kunnen gaan of die aan elkaar kunnen haken of dingen die erg vuil worden door zand (bij gaan liggen).

Zelf heb ik beste ervaringen met easyboot RX.
Maar ook de equine fusions ultra (de stoffen variant) gaat prima.
Heb er zooltjes in gemaakt van vilten ondertapijt.

Sterkte en beterschap Kinke.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:34

Kinke schreef:
Nee, over HB-paarden. Maar ook daar komen schoenen wel aan bod.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:18

Voor ons zijn het de floating boots geworden voor de voorhoeven. Deze zaten gelijk als gegoten. En waar ik groot voor stander van ben, is de van flexibel en zeer zacht materiaal zijnde achterzijde die over de bal vd hoef valt. Voor de zekerheid kan ik er sokjes van bijv. Cavallo onder doen in geval van zanderig gebied om nog meer bescherming te geven aan de huid. Ook met de sokjes zaten ze nog top (zelf af te stellen qua strakte). Het was even oefenen met aan en uit doen, maar het lukt nu al met de ogen dicht.
Ik zal tzt nog wel even een update geven of ze blijven bevallen.

De renegades zaten niet goed. Teveel druk op de bal vd hoef, ze tikte ze aan de zijkant aan en er zat nog te veel ruimte in de schoen. Kleinere maat zat gelijk te strak. Niet dus

Qua maatvoering klopten de floating boots ook met wat ik had opgemeten. Ideaall!!
Waar ik tot slot nog wel over te spreken ben, is dat alle onderdelen vd schoen los te verkrijgen zijn. Indien ze met dr achterhoef voor aan gaat tikken, kun je aan de achterkant vd hoefschoen een stukje afslijpen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:03

Dank je wel Isa!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:30

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie de hoef meten.
Na het bekappen of na x aantal weken?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:40

Peachy schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie de hoef meten.
Na het bekappen of na x aantal weken?

Na het bekappen... Anders zitten ze veel te ruim.
Merk bij mijn fjord, dat ze alleen na 5 weken niet meer passen(als ik hem te laat bekap)
Daarvoor de tip, als ze zelf leert bijhouden. Dat is ideaal in combi met schoenen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:48

2 a 3 weken na bekappen. Dat geeft voldoende ruimte om de schoenen bij regelmatig bekappen te laten blijven passen*
*Mits er geen achterstallig onderhoud is weg te werken waardoor de hoef alsnog in omvang zal afnemen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:22

Hoi allemaal. Even vraagje ben vandaag aan het opmeten gegaan en nu zit hij met 1 hoef in maat 3 maar de andere echt net nog in 2 maar het is allebei net aan ik heb gemeten net na het bekappen en ik twijfel nu of ik die andere dan ook niet in maat 3 moet doen. Aangezien als ze gaan groeien de schoen dan miss snel te krap is.
Ik voeg even foto's toe

Rechter hoef
Afbeelding

Linker hoef

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:00

Heb je de meetkaart niet te ver naar achteren liggen??
Zo nee, dan zou ik 2x maat 3 doen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:22

Nee ik heb daar echt goed op gelet maar bij de linker is de ene hoek ietsjehoger dan de ander ben uit gegaan van de hoogste