Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Amable_Chica schreef:@ponny_power Kan het niet zijn dat je paardje gevoelig loopt, omdat hij/zij van de ijzers gehaald is? Aangezien je ook al zei dat de hoeven niet warm zijn enz? Ik ken een paardje die heeft nadat haar ijzers er onder vandaan gehaald werden nog een hele tijd gevoelig gelopen...
haha. Het moet voor een paard ook leuk blijven om opgehaald te worden idd! Ik geef haar alleen zemelen met probiotica en magensium. Op advies van de DA. Want ze bleef steeds maar gevoelig lopen, en na een week magnesium ging het zo veel beter! Heel bijzonder (dat allemaal was misschien niet helemaal goed, sommige van jullie bedoel ik eigenlijk). Amable_Chica schreef:Ook vroeg ik mij af waarom jullie je paarden allemaal krachtvoer geven, is dat echt om de vitamines en mineralen? Of om ze op gewicht te houden? Of natuurlijk wat anders.
ze krijgt dagelijks een portie Subli Seniores Priores, naast voldoende hooi.. overdag staat ze op het land met een graasmasker en dan smikkelt ze een beetje van het gras, 's nachts staat ze in de bak met de portie Subli en het hooi.. door de Subli krijgt ze nog biotine en normaliter glucosamine, maar nu door omstandigheden in plaats van glucosamine een supplement om de spieropbouw te bevorderen en een kuurtje Opkikker.. mysa schreef:ponny_power: ik vind hem ook extreem kort op z'n hoeven. Dit zou best eens (een deel) van het probleem kunnen zijn.
Ik begrijp dat jij verder pb't met de vorige eigenaresse. Ik ben wel erg geïnteresseerd in die ontsteking waarover zij schreef. Dit omdat mijn pony ook nogal atypisch bevangen was, en er speculaties zijn op het gebied van een ontsteking. Als jij er meer van hebt gehoord, zou je mij dan willen pb-en? Vind het onder de omstandigheden niet zo handig om haar op dit moment een pb te sturen over de oorzaak.
Dus dat is 1 handje 

Ik hoef nu alleen nog maar 3 week lang elke dag bloedverdunners te geven.

in ieder geval wel super dat het zo goed gaat met Gwyn! hopelijk zet de stijgende lijn voort en kun kun je binnenkort weer iets gaan doen!
Maar dat had ik al eerder moeten doen...
Hij is zo zwaar bevangen geweest dat ik al blij ben dat ie zonder ruiter prima kan lopen, ben bang dat als ie weer meer werkt ook weer slechter gaat lopen....(jaja, ik weet wel...het zit tussen de oren, maar krijg het er maar eens uit
).