Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:28

Die bultjes zouden galletjes kunnen zijn. Het lichaam stuurt zo veel mogelijk stoffen naar het been om de schade te beperken, daardoor ontstaan vaak galletjes rondom de pees/koot etc.

Ik heb een peesscan laten maken, dat voorkomt verkeerd handelen. Heel veel sterkte

Wij zijn 5 maanden bezig geweest vanaf volledige box rust naar langzaam opbouwen.
6 weken 3x PD 3 minuten aan de hand stappen en zo steeds beetje uitbreiden.
Tegen de physical therapy hebben we elke dag een uur aan de hand gegraasd. Het werd afgeraden door mijn da maar mijn paard bleef er open minded van.
Laatst bijgewerkt door Faily op 21-07-14 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:31

Begin augustus komt de veearts voor de tweede scan. Ik heb hem nog niet over de galop gehoord. Dus als de scan goed is zal ik het dan wel horen.. of ik app hem volgende week even.. Ik weet anders niet waar ik allemaal heen moet om een half uur te gaan draven buiten :))

Fransje.. kreeg je dan de hele week elke dag les? Ik heb de hele opleiding van een jaar gevolgd :) dit waren 4 modules met elke module 3 dagen les, maar die dagen waren wel verdeeld met weken ertussen om thuis te oefenen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:34

Tegen wie heb je het Faily? Bij mij is het geen gal, het bultje bij die van mij is keihard of te wel een schiefel zoals ik al dacht. Hij is wel kleiner geworden sinds ik de BoT beschermer gebruikt heb maar weg is hij niet.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:43

Somebitch schreef:
Tegen wie heb je het Faily? Bij mij is het geen gal, het bultje bij die van mij is keihard of te wel een schiefel zoals ik al dacht. Hij is wel kleiner geworden sinds ik de BoT beschermer gebruikt heb maar weg is hij niet.

Jaa sorry ik zat je verhaal te lezen toen ik geantwoord had zag ik pas dat jullie al op pagina 207 zitten... slordig he van mij

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:51

Hahaha nee dat geeft niet, ik dacht dat het een reactie was op mij en dat heb ik dus goed. :P

Maar bij mij is het geen gal (het is ook bovenaan de pees, bij het checkligament) en vandaag is de 2e peesscan dus gemaakt en mogen we gaan opbouwen. :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:52

PartoutZ schreef:
Fransje.. kreeg je dan de hele week elke dag les? Ik heb de hele opleiding van een jaar gevolgd :) dit waren 4 modules met elke module 3 dagen les, maar die dagen waren wel verdeeld met weken ertussen om thuis te oefenen.

Je begon met een intro-dagcursus en daarna de weekcursus van maandag tot vrijdag en dan dagelijks les en op vrijdag examen.
Ben overigens niet laaiend enthousiast over Massage Hippique.. Maar dat gaat wel erg off-topic ;)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:37

fransje23 schreef:
PartoutZ schreef:

Je begon met een intro-dagcursus en daarna de weekcursus van maandag tot vrijdag en dan dagelijks les en op vrijdag examen.
Ben overigens niet laaiend enthousiast over Massage Hippique.. Maar dat gaat wel erg off-topic ;)

Dat is wel zonde dan, dat je er niet tevreden over bent. Ik ben heel blij dat ik de opleiding gevolgd heb, maar het is ook wel is moeilijk. Eigenlijk overal zie ik paarden lopen die iets onder de leden hebben. Regelmatig zie ik op wedstrijd onregelmatige paarden -O- (toch nog een beetje ontopic :P )

liedjuh2

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:40

Oh maar dat zie ik ook. Dat ik denk, iets klopt er niet aan dat paard als ik op wedstrijd ben. Of gewoon onregelmatige paarden.
Ik heb dan geen massage oid in mijn achtergrond zitten. Heb wel Deurne gedaan, dus ook wel naar kreupelheiden gekeken maar niet op die manier.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:49

Dan ben je er idd wel bewust mee bezig geweest. Echt, veel mensen zien het niet hoor.
Partout is ook een poos minimaal kreupel geweest. Veel mensen die het niet zagen en mij voor gek verklaarde.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:57

Het is wel dat ik het beter voel dan zie hoor. Wat dat betreft ben ik ook meer een gevoelsruiter. Ik kan zeg maar precies voelen als een paard net zijn achterbeen er niet helemaal onder heeft oid dan dat ik het zie. Dan wel als ze op het randje zitten. Helemaal niet brengen zie ik dan wel. Meer als het verschil tussen goed en net niet helemaal zit, dan voel ik het beter.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:02

Ik zie het juist weer beter. :j Maar als hij echt kreupel loop merk ik het snel genoeg, dan wilt hij niet aandraven etc.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:24

Ik zie het ook beter dan dat ik het voel :j

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:17

Partoutz ik moest beginnen met 4x 2min draven en dat opbouwen naar 4x4 min draven over 6 weken en toen ik daar aan zat die week erna mocht ik er 2x 2 min galop bij pakken. Maar ik heb er al 8 weken over gedaan voordat ik op 4 x 4 min zat. Omdat ik er liever wat langer over doe dan dat het te vlug gaat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:34

Hij was super braaf! Lekker buiten gestapt. :)

joyce_71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:48

Fijn Somebitch!!! Wij zijn ook blij, draf nog kreupel maar echo gaf aan dat het iig een blessure aan alleen het checkligament is. Na verstappen een terugval maar weer op de goede weg. De vezel structuur zelfs beter dan voor de terugval, wel is het erg verdikt, miss. blijvend.
We moeten nu 2x een half uur stappen op de weg en dat mag voor de sulky!!!!! We kunnen weer iets doen, al is het vnl.in en uitspannen, we zijn blij!!!!! Over een paar mnd terug voor echo.

joyce_71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:49

Wat doen jullie eigenlijk om verveling tegen te gaan als ze op een "postzegel" staan?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:51

Zo lang al terwijl hij nog niet goed loopt? Mijne heeft ook blessure aan het checkligament maar dat mochten wij echt niet toen hij kreupel liep..

Ik heb niet het idee dat de mijne zich verveelt. Hij is heel de dag aan het eten. :j

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:15

@joyce oww fijn ook al goed nieuws.

is er iemand hier die ervaring heeft met het voor de kar zetten in combi met peesblessure? bedoel hoeveel extra word een pees belast door er iets achter te hangen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:18

Ik heb werkelijk geen idee, maar ik Heb dan ook 0,0 verstand van mennen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:22

dat heb ik dus ook :P maar heb die van mij altijd al eens voor de kar willen hebben en het lijkt me in combi met veel stapwerk op straat toch ook wel iets leuks voor hem.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:25

Misschien dat je dierenarts kan zeggen of dat verstandig is? :) zou inderdaad wel een mooie afwisseling zijn :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:28

Fijn somebitch!
Tja verveling.. De rest staat lekker op de wei en zij staat in een schuurtje, kan alleen neuzen met andere paarden.. Heb wel het idee dat ze het contact mist.. Normaal staat ze 24/7 in een groep.
Tips tegen verveling zijn dus welkom :-)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:37

Super fijn Somebitch !! *\o/* *\o/*

Dat is apart joyce_71 dat je mag stappen terwijl niet zuiver loopt. De DA zal er toch wel verstand van hebben. Wel super fijn !! Mijne staat de hele dag op stal maar verveeld zich ook niet. Hij staat nooit alleen en ik heb z`n hooizak in de stal hangen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:52

Hmm ja ze is ook niet gewend om op stal te staan dus best een verandering voor haar..

Hoe lang duurt bij jullie de opbouwfase ongeveer? Ik bedoel vanaf het moment dat je steeds meer mag doen..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:53

Hmmeen da vertrouw ik toch nie voor de 100% meer.

Tegen verveling: wilgentakke( let op zit stofje in dat pijnstillent werkt) een snoepbal. Speelballen hooinet